تنوع محصول اولین گام در دستیابی به توان صادرات خودرو است

یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵

تنوع محصول اولین گام در دستیابی به توان صادرات خودرو است

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: صادرات خودرو یکی از چشم اندازهای مهم توسعه صنعت خودرو کشور است که از طریق فراهم سازی پتانسیل ها و زیرساخت های تولید امکانپذیر است.

امیر حسن کاکایی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود: تنوع بخشی به محصولات تولیدی اولین گام در دستیابی به توان صادراتی خودرو در کشور است و در غیر این صورت نمی توان در بازارهای رقابتی و جهانی این صنعت حضور پیدا کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: با تنوع بخشی به محصولات تولیدی، ارتقای کیفیت و ارائه خدمات فروش و پس از فروش مطلوب راه ورود صنعت خودروسازی به بازارهای جهانی هموار گردیده و توسعه توان صادراتی را در پی خواهد داشت.

وی اظهار داشت: خوشبختانه با فراهم سازی زیرساخت های صادراتی و برقراری جوینت ونچرهای جدید صنعت خودروسازی ایران در سال آتی می تواند پیشرفت های بسیاری داشته باشد البته الزام 30 درصد صادرات در قراردادهای جدید خودرویی گامی موثر در این راستا بوده است که امیدواریم با تحقق این امر صنعت خودروسازی ایران با تحولی عظیم مواجه گردد.

وی خاطرنشان کرد: کیفیت عامل ارتقای صنعت خودرو است بنابراین تنوع بخشی به محصولات تولیدی بدون ارتقای کیفیت آنها معنایی نخواهد داشت لذا این دو در کنار هم صنعت خودروسازی را در مسیر ترقی قرار خواهند داد.

کاکایی بیان کرد: پیش بینی صادرات خودرو در سال 95 توسط وزارت صنعت از طریق تنوع محصولات، ارتقای کیفیت، بهره وری بالا و سودآوری محقق خواهد شد.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران در پایان اذعان داشت: با آموزش ها و برنامه ریزی های تخصصی و توجه به سطح کیفیت محصولات تولیدی می توان ورود صنعت خودروسازی ایران به بازارهای رقابتی جهانی را ممکن دانست.


بدون دیدگاه