سهمیه سوخت 55 هزار خودروی گازوئیل سوز باطل شد

سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵

سهمیه سوخت 55 هزار خودروی گازوئیل سوز باطل شد

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با توجه به ادامه قطع سهمیه سوخت خودروهای دیزلی گفت : طرح حذف سهمیه سوخت خودروهای دیزلی فاقد بیمه شخص ثالث از ابتدای مرداد ماه آغاز و تاکنون سهمیه سوخت 55 هزار خودروی دیزلی فعال حذف شده است.

سید مهدی پیغمبرزاده در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : البته خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث از اوایل خردادماه پیام هشدار را در زمان سوختگیری در جایگاه ها را دریافت کرده‌اند، بنابراین زمان کافی برای رفع مشکل بیمه خود داشته‌اند.

وی افزود : افرادی که در بازه زمانی تعیین شده بیمه خود را احیا کردند، از این سیکل خارج شدند اما تحویل سوخت به افرادی که بیمه خود را احیا نکردند، بدون اینکه کارت سوخت آن‌ها، باطل شود، متوقف گردید.

به گفته وی مبنای این تصمیم‌گیری مصوبات سال‌های گذشته دولت بوده است.

وی تصریح کرد : علاوه بر مصوبات دولت، نمایندگان مجلس نیز در قانون بیمه شخص ثالث ، ستاد مدیریت سوخت را مکلف کردند تا از صدور کارت سوخت برای خودروهای فاقد بیمه ثالث جلوگیری کند.

وی اظهار داشت : بر این اساس تاکنون از میان 120 هزار خودرو دیزلی که مورد بررسی قرار گرفته است سهمیه سوخت 900 هزار خودروی فاقد بیمه شخص ثالث قطع گردیده است.

وی با توجه به تداوم رویه گذشته در حذف سهمیه سوخت خودروهای دیزلی فاقد بیمه یاد آور شد:  خودروهایی که بیمه آنها به اتمام می رسد در صورتی که  جهت دریافت مجدد بیمه مراجعه نکند در لیست هشدار قرار گرفته و پس از آن سهمیه شان قطع می شود.

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور تاکید کرد : تاکنون از 90 هزار خودرویی فاقد بیمه شخص ثالث نزدیک به 55 هزار خودرو فعال به دلیل سوء استفاده از دریافت سهمیه سوخت حذف شدند.

پیغمبر زاده افزود : تاکنون از 35 هزار خودرو دیزلی باقی مانده در چند ماه گذشته در لیست سوختگیری قرار نداشته اند.

وی با اشاره به اینکه مطابق قانون اختصاص سوخت به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث ممنوع است، گفت : البته ابطال کارت سوخت به سرعت صورت نمی گیرد و در یک بازه زمانی 2 الی 3 ماهه کارت های سوخت باطل خواهند شد.


بدون دیدگاه