اخباراخبار خارجی

برنامه ایرباس برای تولید خودروی پرنده

در حالی که بسیاری از خودروسازهای جهان سخت در حال تلاش بر روی تکنولوژی خودروهای خودران هستند، گروه ایرباس برنامه‌هایی برای آزمایش یک نمونه اولیه از خودروی پرنده خودکار در سال 2017 دارد.

ایرباس چندی پیش یک شاخه جدید به نام “حمل و نقل هوایی شهری” تأسیس کرده و طرح‌های مفهومی را بررسی می‌کند که وظیفه حمل و نقل مردم را به عهده خواهند داشت. در میان آن‌ها یک وسیله نقلیه شبیه به هلیکوپتر دیده می‌شود که ظرفیت چند سرنشین را دارد. ایرباس این طرح را همانند سرویس‌های اشتراک خودرو اجرایی خواهد کرد و مردم با استفاده از یک اپلیکیشن خواهند توانست این وسیله نقلیه را رزرو کنند.

تام اندرز، مدیرعامل ایرباس در این باره می‌گوید: “یکصد سال پیش، حمل و نقل شهری به زیر زمین رفت، اکنون ما تکنولوژی مورد نیاز برای به آسمان بردن آن را در اختیار داریم.” او همچنین ابراز امیدواری کرد که کمپانی آن‌ها تا پایان امسال یک نمونه اولیه از خودروی پرنده تک سرنشین را آزمایش خواهد کرد.

وی در ادامه می‌افزاید: “ما اکنون در فاز تست و آزمایش هستیم و با جدیت تمام این پروژه را در دست اقدام داریم. وقتی خودروها پرواز کنند، دیگر نیازی به صرف میلیاردها دلار برای ساخت پل‌ها و جاده‌ها نخواهد بود.”

به گزارش رویترز، وی همچنین گفته که ایرباس به عنوان بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده هلیکوپترهای تجاری در جهان، قصد سرمایه گذاری و استفاده حداکثری از تکنولوژی‌های جدید مانند رانندگی خودکار و هوش مصنوعی برای بهره مندی از آن‌ها در خودروهای پرنده را دارد.

قطعاً یکی از بزرگ‌ترینچالش‌های ایرباس طراحی و توسعه یک تکنولوژی برای جلوگیری از تصادف و برخورد خودروهای پرنده خودکار در آسمان خواهد بود./خبر خودرو

2 دیدگاه

  1. هواپیمایی ایران هم با سایپا داره روی پراید کار میکنه که یه توربو جت روش نصب کنه تا از ایرباس عقب نیفته!!!

    1. گل گفتی☺ اونا دارن خودروی پرنده تولید میکنن ما یجوری میگیم شهریور اونم 8 ماهه دیگهههه..دنای جدید رو با 4ایربگ رونمایی میکنیم انگار میخان برن فضا
      اره 1200 تا جعبه قوطی درست کردین دادین ملت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا