کانسپت نیسان جوک الکتریکی

شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵

کانسپت نیسان جوک الکتریکی

در ماه جولای سال 2016 شایعه شد که نیسان روی نسل جدید جوک مشغول به کار بوده که سال 2017 معرفی می شود. هفت سالی از معرفی جوک کراس اوور کوچک می گذرد و وقت آن رسیده تا نسل جدید آن معرفی شود. اما به نظر می رسد شرکت ژاپنی نمی خواهد در سال جاری نمونه تولیدی نسل جدید جوک را معرفی کند.

براساس گزارش های تازه انتشاریافته، جوک جدید الکتریکی به عنوان خودرو کانسپت در نمایشگاه توکیو سال جاری معرفی می شود. به گزارش Car and Driver، گفته می شود این مدل شباهتی به کانسپت Gripz سال 2015 نیسان دارد. یک مدل ساب کامپکت کراس اوور که در کنار موتور الکتریکی با موتور 1.2 لیتری سه سیلندر همراه است.

 

اما کانسپت 2017 جوک از یک موتور کاملا الکتریکی بهره می برد، بنابراین متفاوت از Gripz concept 2015 هیبریدی محسوب می شود. برخلاف تویوتا پریوس یا شورولت ولت، این مدل نسخه هیبریدی نخواهد داشت و نیسان قصد داشته مدل کاملا الکتریکی آن را عرضه دارد. نسخه الکتریکی با محدوده حرکتی طولانی همراه بوده و در فضای داخلی و خارجی بسیار مدرن به نظر خواهد رسید.

اگرچه جوک الکتریکی نمایشگاه توکیو سال جاری یک نسخه مفهومی محسوب می شود اما انتظار داریم شاهد نسخه تولیدی آن باشیم. هنگامی که مدل عرضه می شود با قیمت پایه 20 هزار دلاری عرضه خواهد شد و احتمالا وارد بازار ایالات متحده خواهد شد. در کنار این مدل کانسپت Z نیز در نمایشگاه توکیو 2017 رونمایی می شود. Z کانسپت با پیشرانه 3.0 لیتری شش سیلندر بی توربو می تواند خروجی قدرت 400 اسب بخاری داشته باشد.

نمایشگاه توکیو 2017 از 28 اکتبر برگزار می شود.


بدون دیدگاه