سایر نقلیهکشتی

قایق لوکس تفریحی خورشیدی 2.5 میلیون یورویی از ترکیه

کارخانه کشتی سازی ترکیه ای ندشیپ به همراه سولارویو تصمیم به تولید یک سری قایق تفریحی گرفته اند که با انرژی خورشیدی کار می کند. مدلهای 54 و 64 فوتی تولید شده اند و مدل 66 فوتی این قایق در دست ساخت است. بعد از طراحی مدل مفهومی این قایق و صرف 5 سال برای آزمایش این تکنولوژی، بلاخره اولین قایق سولارویو 64 وارد آب می شود.
مدیر بازاریابی ندشیپ اظهار می دارد: ما می توانیم تایید کنیم که این قایق با توجه به سقفی که از سلولهای خورشیدی پوشیده شده است محدویتی از نظر برد مسافتی ندارد و در یک روز آقتابی می تواند با سرعتی بین 6 تا 7 گره دریایی حرکت کند.

سولار64 ترکیبی است از بدنه کامپوزیت که توسط دکتر ارهان کلیکول در ندشیپ طراحی شده است و سامانه انرژی خورشیدی ساخته شده توسط مایکل کوهلر.

سقف این قایق با آرایه ای از فوتوولتاییک 15 کیلوواتی پوشیده شده است که این آرایه به مجموعه باتری 100 کلوواتی متصل است. با توجه به نیاز خریدار قایق، تعداد این باتریهای می تواند تغییر کند.این سامانه به گونه ای طراحی شده است که قادر به تولید نیروی کافی برای حرکت قایق و وسایل مورد نیاز درون اتاق است.

 

از دیگر مشخصه های این قایق می توان به سقف تاشدنی، طراحی داخلی به همراه آشپزخانه و محل استراحت لوکس و مدرن، 3 تا 5 کابین برای مهمان، یک کابین اضافه برای خدمه، عرشه در عقب و جلو و محل غذا خوری در فضای باز اشاره کرد.

قایق سولارویو 64 در 3 مدل کروزر، سیلر و پاور تولید شده است. مدل کروزر با پنلهای پی وی و باتری بانک برای حرکت بدون صدا و پاک در آب عرضه می شود. در مدل سیلر، برای خریدار گزینه بادبان در نظر گرفته شده است که در صورت تمایل خریدار به قایق اضافه می شود برای لذت بردن از قایقرانی اسپرتی در آبها.
در آخر مدل پاور به صورت هایبرید می باشد که در کنار انرژی خورشیدی از دو موتور دیزل D3 VolvoPenta با 220 اسب بخار بهره می برد که اجازه می دهد این قایق به سرعت 20 گره دریایی دست یابد. مدل هایبرید در 3 وضعیت کار می کند. کاملا الکتریکی، کاملا دیزلی یا تقویت شده که ترکیب الکتریکی و دیزلی است.

قیمت این قایق 2.5 میلیون یورو است.

1 دیدگاه

  1. افرین به ترکیه خوب داره پیشرفت می کنه فقط نگران این اردوغانم که داره مسیر یک دیکتاتور رو میره ترکیه کشور دوست داشتنیه اونجا هم خوب بد زیاد زیاد روی ارکاداش گفتناشون زیار حساب نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا