اخباراخبار داخلی

4 ستاره کیفیت برای نیو مزدا 3 ، گراند ویتارا و رنو ساندرو

جدیدترین گزارش کیفی خودروهای داخلی در دیماه 95 در حالی توسط شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران (ISQI)، منتشر شد که از مجموع 41 مدل خودرو مورد ارزیابی در گروه سواری ،3 مدل خودرو 4 ستاره و 10 مدل نیز موفق به کسب سه ستاره کیفیت شدند.

به گزارش خبر خودرو ، بر اساس گزارش کیفی خودروها در دیماه امسال در مجموع 89 هزار و 414 دستگاه خودرو تولید شده است که 99 درصد از حجم تولیدات به گروه سبک و یک درصد دیگر به خودروهای گروه سنگین اختصاص دارد که از این تعداد 41 مدل مربوط به گروه سبک و 10 مدل در گروه سنگین است.

بر اساس آخرین گزارش ارزشیابی کیفی خودروهای داخلی در دیماه امسال خودرو گراند ویتارا محصول شرکت ایران خودرو خراسان با ارتقاء کیفی و کاهش میانگین نمره منفی از 18.21 در ماه گذشته به 17.73 نمره منفی در دیماه 4 ستاره گردید ، همچنین برلیانس H330 محصول شرکت پارس خودرو، نیز با کاهش میانگین نمره منفی از 104.59 نموره منفی در ماه گذشته به 99.38 نمره منفی ، 3 ستاره شده است.

همچنین در بخش خودروهای سواری در این ماه پژو 206 و نیو مزدا3 به ترتیب بیشترین و کمترین میزان تولید را در این ماه به خود اختصاص داده اند.

در آخرین گزارش ارزیابی کیفی خودروهای سواری داخلی در دیماه، در کلاس قیمتی بالای 100 میلیون تومان هر دو خودرو نیو مزدا 3 ، محصول شرکت بهمن موتور و گرند ویتارا محصول شرکت ایران خودرو خراسان موفق به کسب 4 ستاره کیفی شدند با این تفاوت که خودرو گراند ویتارا نسبت به ماه گذشته با کاهش میانگین نمره منفی و کسب یک ستاره کیفی ، در این ماه 4 ستاره شده است.

همچنین در رده قیمتی 75 تا 100 میلیون تومان در این ماه از 4 خودرو مورد ارزیابی ، دو خودرو کیاسراتو محصول شرکت سایپا ، تیگو5 مدیران خودرو هر یک با 3 ستاره به ترتیب در رده اول و دوم قرار گرفتند و دو خودرو آسا محصول شرکت بهمن موتور و جک S5 محصول کرمان موتور نیز با کسب 2 ستاره کیفیت در رده های بعدی قرار گرفتند.

همچنین در رده قیمتی 50 تا 75 میلیون ، 5 مدل خودرو مورد ارزیابی قرار گرفتند که به ترتیب برلیانس H330 محصول شرکت پارس خودرو با کسب یک ستاره کیفی در این ماه 3 ستاره شد پس از آن جک J5محصول کرمان موتور ، و آریو محصول بن رو هر دو 2 ستاره کیفیت را کسب کردند و پس آز انها MVM 550 و لیفان X60 تک ستاره شدند که در مقایسه با ماه قبل هیچ تغییری در کسب ستاره های کیفی آنها ایجاد نشده است .

در کلاس قیمت 25 تا 50 میلیون نیز 17 مدل خودرو مورد ارزیابی قرار گرفتند که به ترتیب رنو ساندرو محصول پارس خودرو با کسب 4 ستاره کیفی همچنان در رتبه اول در این رده قیمتی قرار دارد ، پس از آن پارس تندر شرکت پارس خودرو ، تندر 90 اتومات ایران خودرو ، ، تندر 90 ایران خودرو ، تندر 90 پارس خودرو ، رانا و پژو 206 SD و 206 معمولی ایران خودرو با دریافت 3 ستاره به ترتیب در رده های دوم تا 8 در این کلاس قیمتی قرار گرفته و دو خودرو MVM315 مدیران خودرو و دنا شرکت ایران خودرو با کسب دو ستاره در رده های بعدی قرار گرفتند.

در آخرین کلاس قیمتی و زیر 25 میلیون تومان نیز تنها 5 مدل خودرو مورد ارزیابی قرار گرفتند و به ترتیب خودروهای تیبا محصول سایپا کاشان ، سایپا X131، سایپا X132 ، و سایپا X111 سایپا کاشان و سایپا X131 پارس خودرو همگی با کسب یک ستاره به ترتیب در رده های اول تا پنجم در این گروه قیمتی قرار گرفتند.

نکته مهم در گزارش ارزیابی کیفی خودروهای سواری در دیماه ارائه میانگین نمره منفی خودروها در مقایسه با ماه گذشته است ، همچنین در این ماه میانگین امتیاز منفی خودروها همچون سال گذشته در 9 بخش فنر بندی ،تعلیق و فرمان ، موتور و انتقال قدرت ، ترمز ، تجهیزات الکتریکی، تزئینات داخلی و خارجی، بدنه ، رنگ و صداهای غیرعادی و نفوذ آب نیز ارائه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا