نسل جدید پمپ بنزین ها در تهران افتتاح شد

چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ | 1 نظر

نسل جدید پمپ بنزین ها در تهران افتتاح شد

برای نخستین بار نسل جدید پمپ بنزین های تک سکویی در شهر تهران با همکاری شهرداری تهران و وزارت نفت در مدار بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش مهر، با حضور عباس کاظمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران و معاون وزیر نفت امروز سه باب جایگاه تک سکویی به عنوان نسل جدید جایگاه های سوخت در شهر تهران در مدار بهره برداری قرار گرفت.

بر این اساس با توجه به گرانی قیمت زمین در مناطق مختلف هسته مرکزی شهر تهران و کند شدن روند احداث جایگاه های بزرگ سوخت که افزایش زمان سوخت گیری خودروها را در تهران به همراه داشت امروز سه باب جایگاه تک سکویی در شهر تهران به بهره برداری رسید. در حال حاضر در سطح استان تهران ۲۸۴ جایگاه سوخت عرضه بنزین و گازوییل فعال است که از این تعداد ۱۵۰ جایگاه سوخت صرفا در هسته مرکزی شهر تهران قرار دارد.

ویس کریمی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تهران امروز در مراسم افتتاح سه جایگاه تک سکویی بنزین در تهران گفت: برای نخستین بار سال گذشته جایگاه های تک سکویی در شهر اصفهان در قالب فعالیت شرکت های برند و صاحب نشان در مدار بهره برداری قرار گرفت.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی ساخت جایگاه های جدید بنزین در تهران به دلیل ارزش افزوده بالای قیمت زمین با مشکلات متعددی همراه شده است، تصریح کرد: بر این اساس با همکاری شهرداری تهران برای نخستین بار سه باب جایگاه تک سکویی بنزین در هسته مرکزی شهر تهران به بهره برداری رسید.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در حال حاضر به طول متوسط روزانه در سطح استان تهران حدود ۱۵ میلیون لیتر بنزین عرضه می شود که سهم کلانشهر تهران عرضه روزانه ۱۰ میلیون لیتر بنزین است، تاکید کرد: عرضه ۱۰ میلیون لیتر بنزین از تنها ۱۵۰ جایگاه سوخت منجر به افزایش زمان سوخت گیری در جایگاه های تهران شده است.

کریمی با بیان اینکه پیش بینی می شود با بهره برداری از جایگاه های تک سکویی با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی مشکل عرضه بنزین در کلان شهر تهران به طور کامل برطرف شود، یادآور شد: بر این اساس با همکاری شهرداری های مناطق مختلف تهران زمینه سازی برای ساخت جایگاه های جدید تک سکویی در مناطق پررفت و آمد شهر تهران آغاز شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی شهر تهران با بیان اینکه یکی از سیاست های کلان در دست اجرا تاسیس و راه اندازی شرکت های برند در عرضه سوخت است، خاطرنشان کرد: با تاسیس شرکت های برند شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی دیگر با اشخاص حقیقی برای عرضه و فروش بنزین در جایگاه ها رو به رو نیست و شرکت های معتبر و صاحب نشان این مسئولیت را بر عهده می گیرند.


1 دیدگاه

  1. سعید | بهمن 21, 1395 | لینک نظر

    محل این سکوها کجاس؟