اخباراخبار خارجیاروپاییاسلایدربررسی

زادگاه بوگاتی؛ بازدیدی کوتاه از خط تولید و کارخانه بوگاتی

شهر مولشیم در فرانسه جایی است که بیش از 1800 قطعه ی خودروی توسط 20 کارگر ماهر بوگاتی به یکدیگر مونتاژ می شند تا ابر خودروی 1500 اسب بخاری شیرون به تولید برسد. در زمان نگارش این مطلب تا کنون 12 دستگاه از ابر خودروی شیرون در خط تولید قرار دارند که تولید آنها تا به زودی پایان یافته و اولین آنها در ماه های آتی تحویل مالک خود خواهد شد.

در کل بوگاتی تخمین می زند که تا پایان سال ۲۰۱۷ بتواند ۷۰ دستگاه از خودروی شیرون را تولید کند. این رقم تولید تا حدود ۳ سال باقی خواهد ماند گون تا کنون بوگاتی ۲۲۰ شفارش برای ساخت این خودرو را دریافت کرده است.

تولید این ابر اتومبیل به تعداد ۵۰۰ دستگاه محدود خواهد شد که البته با توجه به قیمت ۲.۵ میلیون دلاری این خودرو جای تعجبی نیست که بوگاتی امکان شخصی سازی خودرو به صورت گسترده را برای مالکان این خودرو فراهم کند.

برای رنگ بدنه ی این خودرو ۲۳ رنگ مختلف و ۸ نوع رنگ کربنی وجود دارد و برای چرم داخل کابین نیز می توان رنگ مورد نظر را از بین ۳۱ رنگ مختلف انتخاب کرد.

همچنین دوخت های چرم آلکانترای شیرون نیز در ۳۰ رنگ مختلف قابل انتخاب هستند. ۱۸ نوع پوشش زیرپایی و ۱۱ رنگ هم برای کمربند ایمنی قابل انتخاب است.

اگر یک مشتری خواهان خاص تر شدن هرچه بیشتر خودروی خود باشد بوگاتی می تواند رنگ خودرو رابه هر رنگ ویژه ای که مشتری بخواهد رنگ آمیزی کند.

در این بین بد نیست اشاره کنیم که ساخت یک بوگاتی شیرون به حدود ۶ ماه زمان نیاز دارد.

کارخانه ی مونتاژ بسیار تمیزی که در تصاویر مشاهده می کنید در سال ۲۰۰۵ ساخته شده است و شکل ساختمان آن با توجه به لوگوی بوگاتی به شکل بیضی است. این کارخانه ی ۱۰۰۰ متر مربعی جایی بود که قبلا ۴۵۰ دستگاه از ابر خودروی ویرون به مدت ۱۰ سال در آنجا تولید شدند.

اما به خود بوگاتی شیرون نیز اشاره ای داشته باشیم. این سوپر اسپرت مجهز به موتور دبلیو شکل ۱۶ سیلندر است که دارای ۴ عدد توربوشارژر بوده و ۸ لیتر حجم دارد. با چنین حجمی این موتور تنها 628 کیلوگرم وزن دارد که با وزن پیشرانه ی مدل ویرون مشابه است.

این در حالی است که قدرت این موتور در حدود ۳۰۰ اسب بخار بیشتر از قدرت تولید موتور ویرون است و به عدد 1500 اسب بخار رسیده است. چنین قدرتی برای رساندن شیرون به حداکثر سرعت 450 کیلومتر بر ساعت کافی خواهد بود و آنطور که گفته شده این ادعا در فصل دوم برنامه ی گرند تور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا