موتور اسپرت

همكارى پرو درايو و رنو در رقابت هاى World RX ٢٠١٨

‏ Prodrive كه موفق به كسب پيروزى در رقابت هاى World Rally Championship شده است، تصميم به ساخت و توسعه نمونه ى جديد رنو Megan RX Supercar براى تيم جديد GCK دارد و اين تيم با اين خودرو در رقابت هاى FIA World Rallycross Championship در سال ٢٠١٨ به رقابت خواهد پرداخت. رنو مگان IV سوپركار جديد براى تيم جديد GCK طراحى و توسعه داده خواهد شد. اين خودرو داراى يك موتور سفارشى ٢ ليترى است و به عنوان بخشى از همكارى با راننده ى فرانسوى Guerlian Chichert خواهد بود.

اين خودرو قرار است، در سپتامبر هم زمان با نهمين دور مسابقات World RX در Loheac فرانسه، قبل از شروع تست هاى فصل ٢٠١٨، رونمايى شود.

‏ Chicherit قصد دارد در چند رويداد مشخص شده در سال ٢٠١٧ به رقابت بپردازد، اگرچه كه هنوز اعلام نشده است اين راننده ى سابق رالى داكار با چه خودرويى در اين فصل به رقابت خواهد پرداخت.

‏ Chichert در ٦ رقابت World RX با تيم JRM Racing و با خودروى Mini RX Supercar شركت كرد. بهترين نتيجه اى كه او كسب كرد رده ى شازدهم در مسابقه ى ايتاليا در سال ٢٠١٥ بود.

‏ JRM’s در اصل توسط Prodrive ساخته شده بود، تيمى كه تجربه هاى بسيارى در رقابت هاى رالى و مسابقات داخل پيست در رده هاى بالا دارد.

استفاده كردن از پلتفرم WRC كه آنها در اختيار دارند، باعث شد كه Prodrive بتواند اولين پيروزى خود در رالى كراس را با راننده ى انگليسى Liam Doran در رقابت هاى X Games  در مونيخ در سال ٢٠١٣ به دست بياورند.

تيم كار خود را در رقابت هاى Global Rallycross Championship با Doran ادامه داد و اين اواخر راننده ى آنها Dave Mirra بود، اما آنها نتوانستند به روياى خود در رقابت هاى World RX تحقق بخشند.

‏ David Richard رئيس تيم Provide اعلام كرد:” اين براى ما افتخارى بزرگى است كه در رقابت هاى FIA World Rallycross Championship شركت كنيم.”

او ادامه داد:” اين سرى از رقابت ها در جهان به سرعت در حال رشد و توسعه است و به ما اين شانس را مى دهد تا از تمام تجارب خود در ساخت و طراحى موتور استفاده كنيم و خودروى طراحى كنيم كه توانايى قهرمان شدن داشته باشد.”

” واضح است كه Guerlain راننده ى بسيار با استعدادى است و ما انتظار يك همكارى خوب را با او داريم تا بتوانيم خودرويى براى مسابقات طراحى كنيم كه هم او و هم رنو به آن افتخار كنند.”

قهرمان سابق  Free Skiing World Champion ، Chicherit در رقابت هاى قهرمانى رالى جهانى جونيور با يك سيتروئن Saxo در سال ٢٠٠٤ رانندگى كرد، همچنين او توانست مقام پنجم را در رالى داكار در سال ٢٠١٠ با خودروى بى ام و X-Raid را كسب كند.

‏ Chichert نيز اعلام كرد :” من خيلي خوشحال و هيجان زده هستم كه مى خواهم با افراد تيم Prodrive در ساخت چيزى كه براى مدت طولانى روياى من بود همكارى كنم.”

او افزود:”من مى دانم كه با يك تيم درست و حمايتى كه ما داريم، ما مى توانيم خودرويى توليد كنيم كه بسيار تأثيرگذار خواهد بود. من كاملاً به تيم Prodrive اعتماد دارم و خيلى هيجانزده هستم كه قرار است، برند و شركاى خود را وارد رقابت هاى ٢٠١٨ بكنم.”

1 دیدگاه

  1. واقعا زیباست واقعا بی هیچ تردیدی چه عناوینی هم کسب کرده در مسابقات کاش این نسخه بصورت سفارشی قابل خرید بود که فقط برای مسابقات طراح و یا تیم طراحی این حودروی زیبا چه کسی است؟
    بنظر من سری rx مگان حرف های زیادی در مبحث طراحی و پرفورمانس داره و میتونه رقیبی سخت برای سایر شرکت های حاضر در مسابقات باشه اگر اطلاعی از قدرت شتاب و گشتاور این خودرو و حجم آن دارید منتشر کنید
    در پایان یکی از زیباترین خودروهایی است که تا بحال ساخته شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا