اخباراخبار خارجی

خودروهای هیجان‌انگیزی که به نمایشگاه تهران می‌آیند

پس از ۱۱ سال وقفه از ۲۶ تا ۳۰ بهمن‌ماه بار دیگر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب نمایشگاه خودروی تهران برگزار می‌شود که علاقه‌مندان به خودرو و به قول مشهور ماشین‌بازها را در ابعاد داخلی هیجان‌زده کرده است. از ساعت ۱۲ تا ۸ شب می‌توان از این نمایشگاه بازدید کرد.

به گزارش خبرآنلاین،پیش بینی می شود که این دوره از نمایشگاه خودرو تهران هیجان بیشتری نسبت به تمام نمایشگاه های خودرو کشور در سال ۹۵ داشته باشد و مهترین رونمایی ها و رویداد ها در این نمایشگاه اتفاق بیافتد. اما در این نمایشگاه چه خودروهای هیجان‌انگیزی در سطح داخلی هستند که به نمایش گذاشته می‌شوند.

مرسدس بنز کلاس E

مرسدس-بنز کلاس-ای (Mercedes-Benz E-Class) یکی از مدل خودروهای شرکت مرسدس-بنز است که از سال‌های اواسط دهه ۱۹۳۰تا امروز تولید شده‌است. خصایص اسپورت این خودرو کمک کرده تا E کلاس حاوی استانداردهای خاص خود در کلاس باشد و از طرف دیگر نیز پیشرانه‌های کارا و تکنولوژی ایمنی خودران نیز این خودرو را در سطح دیگری قرار داده‌اند. در یک کلام، این مرسدس نکسوس دنیای خودروهاست و E کلاس خوانده می‌شود. احتمالا این محصول بار دیگر در نمایشگاه امسال حاضر می‌شود.

در این صورت، احتمال مونتاژ این خودرو در سال پیش‌رو زیاد خواهد بود. این اتومبیل از یک موتور ۲۰۰۰ سی‌سی‌ با توان ۱۸۴ اسب‌بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتون‌متر بهره می‌برد که صفر تا صد و مصرف سوخت آن به ترتیب، ۸ ثانیه و ۶٫۱ لیتر در هر صد کیلومتر  اعلام شده است. E200 در آخرین عرضه توسط شرکت ستاره ایران با قیمت حدود ۲۷۰ میلیون تومان به فروش رسید. در صورت قطعی شدن خبر مونتاژ E200، این خودرو احتمالا با قیمتی پایین‌تر نسبت به نمونه‌ وارداتی به فروش می‌رسد. یک جز از دستورالعمل مرسدس برای موفقیت، طراحی آن است. هر خودرو بیش از آنکه انقلابی به نظر بیایند، تکاملی هستند. هر 9 نسل این خودرو را در کنار هم پارک کنید و برخی شباهت‌های ظاهری و فامیلی در این میان پدیدار خواهند شد.

ب‌ام‌و سری ۷ با طراحی یک ایرانی

ب‌ام‌و سری ۷ (BMW 7 Series) یک سری از خودروهای ساخت شرکت «ب ام دبلیو» است که از سال‌های ۱۹۷۷ تا اکنون در آلمان و مکزیک تولید می‌شود. آخرین مدل سری ۷ از جولای ۲۰۱۵ روی خط تولید ب‌ام‌و رفت و فروش آن تا امروز در بازار جهانی ادامه دارد.  طراح این خودرو یک ایرانی به نام نادر فقیه‌زاده است. با وجود این‌که ب‌ام‌و، طیف‌ گسترده‌ای از پیشرانه‌‌ها را برای این محصول معرفی کرده، ولی به دلیل محدودیت واردات خودرو بر اساس حجم موتور، پایه‌ای ترین مدل‌ آن به فروش می‌رود. مدل‌ ۷۳۰i که به ایران وارد شده از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر با حجم دقیق ۱۹۹۸ سی‌سی (۲لیتر) با توان ۲۵۵ اسب‌بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتون‌متر بهره می‌برد. بنا به ادعای ب‌ام‌و، صفر تا صد این خودرو ۶٫۲ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است. بی ام و فول سایز سری 7 ، بزرگترین و لوکس ترین خودرویی است که در صف تولیدات بی ام و قرار گرفته است. در این سری تعداد متنوعی از موتورهای توربوشارژ با شش، هشت یا دوازده سیلندر با سوخت های بنزین، دیزلی و هیبرید پر پایه چرخ های متحرک تولید می شود.

در حالی که نسل قبلی سری 7 آغازگر دوران جنجالی و پرتنش در طراحی بود، آخرین مدل سری 7 یک رویکرد بسیار محافطه کارانه تر و مسلماً زیباتر را ارائه می دهد.در این سری خودرو از پویایی بهتری برای رانندگی برخوردار شده است و با نسخه به روز شده سیستم سرگرمی iDrive به تمام نیاز های اساسی رانندگان را برآورده می سازد.  برای سیستم سرگرمی صفحه‌نمایش ۷ اینچی‌ لمسی با قابلیت‌های متنوع، سیستم پخش  پیشرفته، کروز کنترل و سیستم iDrive نسخه‌ی ۵ از جمله ویژگی‌های این خودرو لوکس است. یکی از امکانات بسیار جالب این خودرو، سیستم تشخیص حرکات دست و پاسخ به‌موقع و درست به خواسته سرنشین است. به‌طور مثال راننده با چرخش دست خود به‌صورت ساعت‌گرد می‌تواند میزان صدای آهنگ درحال پخش خودرو را زیاد کند.

دیدار با هیبریدی‌ها

در بسیاری از نقاط جهان خودروهای هیبریدی به خاطر مشخصات عالی از جمله مصرف بسیار پایین‌تر سوخت مورد توجه قرار دارند. همزمان با برگزاری نمایشگاه خودرو تهران شهر آفتاب بیش از 40 شرکت تولیدکنندگان محصولات هیبریدی، توانمندی های خود را در معرض دید عموم قرار خواهند داد.

 این شرکت ها در زمینه هایی همچون خودرو، اتوبوس، موتورسیکلت و دوچرخه های برقی فعالیت می کنند و حضور آنها در این نمایشگاه برای نخستین بار، می تواند زمینه آشنایی هرچه بیشتر جامعه با تولیدات سازگار با محیط زیست را فراهم کند. شرکت‌های وارد کننده خودروهای تویوتا و هیوندای توانسته‌اند در سال جاری فروش خوبی از هیبریدی‌ها به خاطر قیمت مناسب‌تر آنها داشته باشند و اقبال عمومی از آنها هر روز بیشتر می‌شود. خودرو دونیرو یا خودرو هیبریدی خودرویی است که برای حرکت کردن از ترکیب دو یا چند منبع مجزای قدرت استفاده می‌کند. در بیشتر موارد از این نام در اشاره به خودرو برقی دوگانه استفاده می‌شود که در سیستم پیشرانه آنها یک موتور احتراق داخلی (معمولاً بنزینی) در کنار یک یا چند موتور الکتریکی قرار دارد و خودرو این قابلیت را دارد که فقط از یکی از این منابع انرژی یا هر دو آن‌ها در کنار یکدیگر استفاده کند.

پژو ۵۰۸

پژو 508 یکی از خودروهایی است که ایکاپ (شرکت ایران خودرو و پژو) برای عرضه‌ی آن در ایران تدارک دیده است.پژو ۵۰۸ خودرویی در کلاس سدان سایز متوسط شهری است. سدان‌های سایز متوسط یکی از محبوب‌ترین کلاس‌های خودرویی هستند که البته انواع توانمندی از برند‌های مختلف در این کلاس حضور دارند. این دسته از خودروها علاوه بر فضای داخلی مناسب، از پیشرانه با توان کافی و امکانات رفاهی خوبی بهره می‌برند که بدین ترتیب نیاز‌های عموم خانواده‌ها را تأمین خواهند کرد. طی سالیان گذشته این کلاس از خودروها جز محبوب‌ترین نمونه‌ها در میان خریداران بودند و فروش خوبی برای تولیدکنندگان خود به ارمغان می‌آوردند.

اما چند سالی است که این روند تغییر یافته است و انواع کراس‌اوور و شاسی‌بلند محبوبیت بیشتری میان خریداران دارند. با این حال هنوز هم کلاس سدان‌‌های شهری از اهمیت بسیاری بالایی برای تولید‌کنندگان برخوردار هستند و توسعه‌ی نمونه‌های ایده‌آل جزو اولویت هر خودروسازی است. پژو نیز در همین راستا با فیس‌لیفت ۵۰۸، سعی در کسب سهم بیشتری از این بازار دارد.

این خودروی نیمه لوکس، در کلاس سدان متوسط قرار می‌گیرد که پس از توقف تولید ۴۰۸، بر روی خط تولید سازنده‌ فرانسوی خود رفت. ۵۰۸ اتومبیلی با ظاهر کاملا جسور، خشن و البته جوان‌پسند است که به خوبی حس هیجان را به مخاطب انتقال می‌دهد. فرم تیز و طویل چراغ‌های جلو و چراغ‌های مه‌شکن، جلوپنجره‌ی باریک و کشیده، خطوط منحنی در سراسر بدنه و ظاهر اسپرت نمای عقب از عناصر اصلی و سازنده‌ی این اتومبیل بوده‌اند که در انتقال حس اسپرت نقش اساسی داشتند. پژو ۵۰۸ در حال حاضر در بخش پیشرانه‌های بنزینی با دو نمونه‌ی ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی و توربوشارژ شده به فروش می‌رسد. تمامی پیشرانه‌های مذکور دارای استاندارد یورو ۶ هستند. امکان انتخاب بین جعبه دنده‌های شش سرعته‌ی دستی و خودکار برند AISIN نیز وجود دارد.
در صورت توافق نهایی پژو و ایران‌خودرو بر سر تولید این محصول فرانسوی، باید منتظر عرضه شدن آن با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱٫۶ لیتری بود. با این حال حدس و گمان‌های زیادی در مورد قیمت این اتومبیل وجود دارد  و احتمال داده می‌شود شاهد قیمت حدود ۱۵۰ تا ۱۷۰ میلیون تومانی این خودرو در بازار باشیم.

پژو ۲۰۰۸؛ اولین محصول مونتاژ بعد برجام

پژو 2008 به عنوان اولین محصول مونتاژ شده در شرکت سرمایه‌گذاری مشترک ایران‌خودرو و پژو یا همان شرکت ایکاپ است. این خودرو به‌عنوان اولین کراس اوور شرکت پژو در ایران شناخته خواهد شد. پژو ۲۰۰۸ را می‌توان اولین محصول مونتاژ داخلی بعد از برجام دانست که حاصل قرارداد ایران‌خودرو و پژو است. شرکت پژو پس از استقبال خریداران از پژو ۲۰۸ و با توجه به رشد قابل توجه بازار خودروهای کراس اوور یا شاسی بلند شهری، تصمیم گرفت نمونه‌ی کراس اوور این خودرو را تولید کند و آن را با نام ۲۰۰۸ برای اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳ که یکی از معتبرترین نمایشگاه‌های خودروی اروپا است، معرفی کرد.

شاید یکی از عناوین مناسب این خودرو،کراس‌اوری با چهره‌ی متفاوت باشد. تشخیص زیبایی یا زشتی چهره‌ی این اتومبیل بر عهده‌ی بیننده است اما تجربه نشان داده که متفاوت بودن، بعضی اوقات می‌تواند باعث جذابیت یک خودرو شود؛ دقیقا مثل نیسان جوک. حالا با دانستن زبان طراحی متفاوت این خودرو، سری به مشخصات فنی آن می‌زنیم. این کراس‌اور فرانسوی در بازار جهانی در مدل‌های ۱٫۲، ۱٫۴ و ۱٫۶ لیتری عرضه می‌شود. با توجه به فضای نسبتا بزرگ کابین و ظرفیت ۴۱۰ لیتری صندوق عقب، ۲۰۰۸ می‌تواند خودرویی مناسب برای خانواده‌های ۴ نفره باشد. قیمت حدودی این خودرو بین ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان ذکر شده که در صورت قطعی شدن عرضه‌ی این اتومبیل، می‌توان انتظار موفقیت نسبتا خوبی را برای این کراس‌اور داشت.از مارس ۲۰۱۳ تا مارس ۲۰۱۶، پژو ۲۰۰۸ بدون تغییر برجسته ظاهری به بازار عرضه شده است. اما در نمایشگاه ژنو سال گذشته شرکت پژو از فیس‌لیفت ۲۰۰۸ با عنوان مدل ۲۰۱۷ رونمایی کرد که هم فیس‌لیفت (تغییر طراحی ظاهری) پیدا کرد و هم در انواع پیشرانه با تغییر روبرو شد. پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۷ همچون پژو ۲۰۸ از پیشرانه پربازده و کم‌مصرف سری PureTech استفاده می‌کند. پیشرانه‌ی مذکور با حجم ۱۲۰۰ سی‌سی و توان ۱۳۰ اسب بخار، جایزه بهترین پیشرانه‌ی سال ۲۰۱۶ را در دسته‌ نمونه‌های ۱۰۰۰ تا ۱۴۰۰ سی‌سی کسب کرد.

مدل پایه‌ پژو ۲۰۰۸، دارای پیشرانه‌‌ی تنفس طبیعی با توان خروجی ۸۲ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه است. این خودرو دارای دو جعبه‌ دنده‌ی خودکار و دستی است که هر دو ۵ سرعته‌ هستند. برای افرادی که به دنبال خودرویی با مصرف سوخت اندک هستند، نسخه‌ی پایه‌ی ۲۰۰۸ یکی از گزینه‌های مطلوب در بازارهای جهان است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در هر نسخه‌ی مجهز به جعبه‌دنده‌ی دستی و خودکار کمتر از ۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که آمار فوق‌العاده‌ای است و با باک پر می‌توانید مسافتی نزدیک ۱۰۰۰ کیلومتر طی کنید.

1 دیدگاه

  1. اگه اینو هفتاد هشتاد بدن آدم باید ناقص العقل باشه سراغ گزینه های همچون جک و سراتوی سایپا یا پیکانتو و … بره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا