اخبار خارجیفناوری و تکنولوژی

سرمایه گذاری یک میلیاردی فورد برای توسعه خودروهای هوشمند

چندی پیش کمپانی فورد اعلام کرد با یک استارتاپ جدید به نام Argo AI که در زمینه هوش مصنوعی فعالیت دارد، وارد همکاری شده و در عرض 5 سال آینده یک میلیارد دلار سرمایه به آن تزریق خواهد کرد. این استارتاپ که مدتی است در مقر خود در پیتسبورگ بی سر و صدا فعالیت می کند، توسط برایان سالسکی یکی از اعضای زبده تیم توسعه اتومبیل خودران گوگل و پیتر راندر رهبر سابق پروژه خودروی بدون راننده اوبر تاسیس شده است.

فورد قصد دارد با بهره گیری از توانایی ها و دستاوردهای استارتاپ Argo AI، خود را به عنوان یکی از پیشتازان فناوری اتومبیل های خودران مطرح کند. قراردادی که منعقد شده بیشتر به معنای خرید سهم اعظمی از این استارتاپ توسط فورد است؛ با وجود این کمپانی فورد کماکان آن را یک سرمایه گذاری خوانده و ادعا می کند که Argo AI از استقلال لازم برخوردار خواهد بود.

به عنوان بخشی از همکاری یاد شده، استارتاپ Argo AI در توسعه سیستمی خودران و ساخت یک اتومبیل بدون راننده تا سال 2021 به کمپانی فورد کمک خواهد کرد. مارک فیلدز مدیر عامل فورد اظهار کرده که وظیفه اصلی Argo AI پشتیبانی از تلاش های این کمپانی در ارایه اتومبیل های خودران در بازارهای هدف خواهد بود.

بنا به گفته های فیلدز تجاری سازی و فروش سیستم های خودران طراحی شده به سایر کمپانی ها می تواند بخش دیگری از همکاری های این دو باشد.
همکاری فورد و استارتاپ آرگو را می توان مشابه همکاری ولوو و Autoliv توصیف کرد که در آن خودروساز سوئدی از دستاوردهای کمپانی اتولیو برای توسعه یک نرم افزار خودران بهره می برد.

فورد اگر چه یکی از بزرگ ترین کمپانی های آمریکایی به شمار می رود، اما دارایی های آن قابل مقایسه با اپل و گوگل نیست. به همین جهت سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری آن برای تصاحب دانش برخی از باهوش ترین و باتجربه ترین متخصصان، یک گام بسیار بزرگ محسوب می شود. این خودروساز با سابقه سال گذشته نیز مبلغ 150 میلیون دلار برای همکاری با کمپانی Velodyne که در زمینه ساخت سنسورهای پیشرفته لیدار (Lidar) فعالیت دارد، اختصاص داد.
در سال های اخیر به دلیل بالا گرفتن تب اتومبیل های خودران، همکاری های زیادی بین شرکت های تکنولوژی و خودروسازان مختلف شکل گرفته و برندهای مطرح سعی دارند زودتر از رقبا به این فناوری دست پیدا کنند.

فورد نیز در این اواخر سخت در تکاپو بوده و با تدوین یک استراتژی، سال 2021 را زمان تردد اولین اتومبیل خودران با نشان این کمپانی اعلام کرده است.
توسعه اتومبیل های خودران نیازمند متخصصینی کارآزموده در چند زمینه از جمله علوم کامپیوتر، دانش رباتیک، یادگیری ماشینی و برخی شاخه های دیگر هستند. سالسکی و راندر هر دو با دارا بودن همه مهارت های لازم می توانند فورد را در رسیدن به هدف تعیین شده به بهترین شکل ممکن یاری کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا