اخباراخبار خارجی

کانسپت RS Q8 آئودی در ژنو رونمایی می شود

شرکت آلمانی آئودی در جریان نمایشگاه دیترویت سال جاری از کانسپت غول پیکر Q8 رونمایی کرد و گفته شد این مدل نسخه پیش نمایش Q8 پهن پیکر آینده خواهد بود. حال به نظر می رسد شرکت مورد بحث قصد داشته برای نمایشگاه ژنو سال جاری از نسخه با عملکرد بالای این کانسپت تحت عنوان RS Q8 رونمایی به عمل آورد. جزئیات کافی در دست نیست اما برخی اطلاعات موجود شایعه ای بیش نبوده اما در عدم وجود جزئیات دقیق می تواند مناسب باشد.

گفته شده این مدل به پیشرانه هیبریدی هشت سیلندر 4.0 لیتری بیتوربو مجهز است که خروجی آن بیش از 600 اسب بخار خواهد بود. گزارش ها می گویند مدل می تواند عملکردی نزدیک به S8 Plus با خروجی 605 اسب بخاری داشته باشد. البته شرکت آئودی در اکثر مدل های RS خود پیشرانه هشت سیلندر جهت افزایش قدرت به کار می گیرد. با سیستم چهار چرخ محرک انحصاری کواترو و چنین موتوری باید انتظار عملکرد بالایی از RS Q8 کانسپت داشت.

0 تا 100 مدل کمتر از 5 ثانیه بوده و سقف سرعتی 300 کیلومتر برساعتی خواهد داشت. همانطور که انتظار می رود RS Q8 با طراحی تهاجمی همراه بوده و ساختار اسپرتی خواهد داشت تا مطابق قدرت بالای خود باشد. چراغ های جلو ذوزنقه LED، جلوپنجره مشبک گسترده، حاشیه های کرومی همگی از ویژگی های ظاهری چشم نواز Q8 کانسپت قبلی هستند.

از آنجایی که این خبر شایعه ای بیش نیست نمی توان به آن اکتفا کرد و بایستی جهت کسب جزئیات کافی حداقل تا نمایشگاه ژنو 2017 به انتظار نشست. این مدل را باید در کنار سایر خودروهای RS شرکت آئودی یعنی RS Q2، RS Q5 و در نهایت یک مدل با عملکرد بالا یعنی R8 V10 Plus قرار داد.

شرکت آئودی در سال 2018 نسخه تولیدی Q8 را معرفی وعرضه می کند از این رو نسخه RS بین سال های 2019 یا 2020 عرضه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا