اخباراخبار خارجی

رونمایی مجدد کم یاب ترین خودروی جگوار

جگوار XJ220 یک ابر خودروی کمیاب متعلق به دهه 90 میلادی است که توانسته حتی در مقایسه با مک لارن F1 به جایگاهی افسانه ای دست پیدا کند. اما با این وجود محصولی دیگر از جگوار نیز وجود دارد که حتی از آن هم کمیاب تر است.

در طی چندین سال عرضه XJ220 در دهه 90 تنها 271 دستگاه از آن تولید گردید. اما باز هم محصول دیگری از جگوار به نام XJR – 15 مدل 19911 است که از آن هم کمیاب تر می باشد و جز خودروهای جاده ای کلاس C جگوار محسوب می شود. بایستی گفت که تاکنون تنها 300 دستگاه از این محصول تولید شده است. این خودرو طی همکاری تیم های جگوار و جگوار اسپرت و با الهام از XJT – 9  برند مسابقات له مان ساخته شده است.

حالا پس از مدت ها یک دستگاه از این خودرو رونمایی شده و توجه بسیاری از علاقمندان را به خود جلب کرده است. جذاب ترین بخش این خودرو موتور 6.0  لیتری V12 آن است که قابلیت تولید 450 اسب بخار توان و 4200 پوند فوت گشتاور را دارد. این موتور در کنار یک جعبه دنده شش سرعته دستی  نصب شده است و دارای جنسی ا ترکیبات کربن و کولار می باشد که حتی از لحاط فناوری جلوتر از فناوری موتوری مک لارن F1 است. تنها 50 دستگاه از این خودرو تولید شده که 277 دستگاه از آن ها قابل تردد در جاده های معمولی هستند./خبر خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا