آزمایش فنی: ام وی ام ایکس 33 اتوماتیک در برابر لیفان ایکس 60 اتوماتیک

دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ | 51 نظر

آزمایش فنی: ام وی ام ایکس 33 اتوماتیک در برابر لیفان ایکس 60 اتوماتیک

اگر این روزها قصد خرید یک کراس اوورِ جمع و جور با بودجه ای در حدود 70 میلیون تومان داشته باشید، یکی از گزینه های پیش روی شما لیفان ایکس 60 اتوماتیکِ صفر کیلومتر است. اما با همین بودجه، می توانید نمونه کم کارکردِ ام وی ام ایکس 33 اتوماتیک را نیز انتخاب کنید. اولین مدلِ ایکس 33 سال 2005 معرفی شد و سال 2010 یک فیس لیفت بر روی آن اعمال شد که حاصل آن همان خودروی مورد تست ما است که از سال 93 در بازار ایران توسط شرکت مدیران خودرو عرضه می شود. اما ایکس 60 سال 2011 معرفی شده و حدود یکسالی می شود که نسخه اتوماتیک آن توسط شرکت کرمان موتور به فروش میرسد.

لازم به ذکر است که کارکردِ لیفان مورد تست ما حدوداً 5000 کیلومتر و کارکردِ ام وی ام حدود 3000 کیلومتر بود. اما سوال این است که آیا لیفان ایکس 60 اتوماتیکِ صفر بخریم یا ام وی ام ایکس 33 اتوماتیکِ کم کارکرد؟

طراحی خارجی

از نظر طراحی می توان ایکس 60 را مدرن تر توصیف کرد. جلو پنجره بزرگِ کروم رنگ و چراغ هایی که با طرح درب کاپوت و گلگیر جلو هماهنگی دارند، از روبرو نمای نسبتاً خوبی برای این خودرو به ارمغان آورده اند. از نمای کناری، گلگیر های برآمده و خطوط موزونِ روی بدنه، ظاهر نسبتاً خوبی ایجاد کرده اند و از نمای عقب هم نمی توان ایرادی از طراحی ایکس 60 گرفت. اما ایکس 33 طرحی نسبتاً کلاسیک دارد و اگر از نمای جلوی آن که بر اثر فیس لیفت شدن در سال 2010 به روزتر شده فاکتور بگیریم، طراحی مدل قدیمی ایکس 33 در قسمت های دیگر بدنه واضح و آشکار است.

ام وی ام ایکس 33

می توانید در جدول زیر ابعاد دو خودرو را با هم مقایسه کنید:

ابعاد ام وی ام ایکس 33 اتوماتیک لیفان ایکس 60 اتوماتیک
طول (میلی متر) 4390 4325
عرض (میلی متر) 1765 1790
ارتفاع (میلی متر) 1705 1690
فاصله بین دو محور (میلی متر) 2510 2600
فاصله کف خودرو از سطح زمین (میلی متر) 190 179
لیفان ایکس 60

همانطور که مشاهده می کنید، ایکس 33 حدود 6 سانتی متر از ایکس 60 کشیده تر است، اما لیفان حدود 3 سانتی متر عریض تر از ایکس 33 است. همچنین ارتفاع و فاصله کف خودرو از زمین نیز در ایکس 33 کمی بیشتر از ایکس 60 است، اما نکته جالب این است که اگر چه لیفان طول کمتری از ایکس 33 دارد، اما فاصله بین دو محور آن 9 سانتی متر از ایکس 33 بیشتر است که باعث شده سرنشینان عقب از فضای پای نسبتاً بیشتری برخوردار باشند.

فضای داخلی

فضای داخلی لیفان ایکس 60

سبک طراحی خارجی دو خودرو در کابین هم به چشم می خورد. به طور کلی می توان کابین ایکس 60 را نسبتاً مدرن و کابین ایکس 33 را کلاسیک تر دانست. بر خلاف ایکس 33 که فقط به سیستم صوتی مجهز شده، لیفان از مانیتور نیز بهره مند بوده و پشت آمپر طراحی اسپرت و جالبی دارد، اما محفظه داشبورد فضای کوچکی در اختیارتان قرار می دهد. آیینه های جانبی بزرگ نیز از نکات مثبت در ایکس 60 محسوب می شود. اما ایکس 33 کابین ساده ای دارد و اگرچه آیینه وسط به قطب نما، نمایشگر ارتفاع و فشار هوا مجهز است، اما در نور آفتاب این نمایشگر ها خوانایی خود را از دست می دهند. از نکات مثبت کابین ایکس 33، میتوان به در دسترس بودن ادوات داشبورد برای راننده اشاره کرد.

فضای داخلی ام وی ام ایکس 33

فضای صندوق ایکس 60 در حالت عادی برابر 405 لیتر است، در حالیکه فضای بار ایکس 33 کمی بیشتر و دقیقاً معادل 435 لیتر است. همچنین لاستیک زاپاس ایکس 33 بر روی درب صندوق قرار گرفته و درب صندوق همانند خودروهای شاسی بلندِ واقعی از کنار باز می شود. هر دو خودرو کابین جاداری دارند، اما نباید انتظار صندلی های راحت و ارگونومیک از این دو کراس اوور چینی داشته باشید. کیفیت مواد بکار رفته در کابین لیفان کمی بهتر از ایکس 33 است، با این وجود در فضای داخلی هر دو خودرو پلاستیک خشک زیادی به چشم می خورد. عایق بندی کابین ایکس 60 هم وضعیت بهتری نسبت به ایکس 33 داشته و آرامش بیشتری را برای سرنشینان فراهم می کند، اما سیستم صوتی هیچکدام تعریف چندانی ندارد. ناگفته نماند که محل قرارگیری پشت فرمان در هر دو خودرو وضعیت مطلوبی دارد و دید نسبتاً خوبی را برای راننده فراهم می کند.

تجهیزات و امکانات

می توانید در جدول زیر تجهیزات و امکانات این دو کراس اوور چینی را با هم مقایسه کنید:

تجهیزات و امکانات ام وی ام ایکس 33 اتوماتیک لیفان ایکس 60 اتوماتیک
سان روف دارد دارد
تهویه مطبوع اتوماتیک دارد دارد
تنظیم برقی آیینه های جانبی دارد دارد
آیینه وسط مجهز به قطب نما، نمایشگر ارتفاع و فشار هوا دارد
کروز کنترل دارد
سنسور پارک عقب دارد دارد
دوربین دنده عقب دارد
سیستم پخش صوتی + 4 بلندگو صوتی و تصویری + 6 بلندگو
کنترل سیستم صوتی از روی فرمان دارد دارد
تنظیم صندلی راننده در 4 جهت در 4 جهت
تنظیم صندلی سرنشین جلو در 2 جهت در 4 جهت
روکش چرمی صندلی ها دارد دارد
سنسور نور (روشن شدن خودکار چراغ های جلو) دارد
چراغ های LED مخصوص روز دارد

 

تجربه رانندگی

این دو کراس اوور چینی از نظر موتور و گیربکس کم و بیش در یک حد هستند: هر دو از سیستم زمان ‌بندی متغیر سوپاپ بهره می برند که باعث بهبود راندمان موتور، کاهش مصرف سوخت و خروج بهینه دود می شود. همچنین هر دو به گیربکس خودکار متغیرِ پیوسته (CVT) مجهز شده اند که نیروی موتور را به چرخ های جلو منتقل می کند. اما ایکس 33 از موتور 2 لیتری بهره مند است که توانایی تولید 139 اسب بخار قدرت و 182 نیوتن متر گشتاور را دارد که این ارقام نسبت به ایکس 60 با موتور 1.8 لیتری، 8 اسب بخار و 14 نیوتن متر بیشتر است. طبق اطلاعاتی غیر رسمی، موتور ایکس 60 بر پایه موتور تویوتا با کد 1ZZ-FE ساخته شده که تویوتا کرولا و تویوتا راو 4 هم به این موتور مجهز بوده اند. البته لازم به ذکر است که ایکس 33 حدود 80 کیلوگرم از لیفان سنگین تر است.

همانطور که حدس زده اید، ترکیب گیربکس CVT، موتورِ نه چندان قدرتمند و وزنِ نه چندان کم، باعث شده شاهد عملکرد ضعیف این دو کراس اوور چینی باشیم و نباید انتظار شتاب گیری جالبی از آنها داشته باشید. اما در زمینه شتاب گیری لیفان با اختلاف ناچیزی از ایکس 33 پیشی می گیرد که می توان گفت در مجموع توانایی های حرکتی یکسانی دارند. از نکات منفی در هر دو خودرو، کندی در شروع حرکت به جهت استفاده از گیربکس CVT است که در لیفان عملکرد آن کمی بهتر از ایکس 33 است.

به دلیل ماهیت گیربکس CVT که هنگام شتاب گیری دور موتور را نسبت به گیربکس های اتوماتیک معمولی بالاتر نگه می دارد و عایق بندی ضعیف کابین در ایکس 33، شاهد نفوذ بیش از حدِ صدای موتور به داخل کابین هستیم طوریکه احساس می کنید موتور تحت فشار زیادی قرار گرفته است. همچنین این گیربکس با هدف کاهش مصرف سوخت، تمایل زیادی به سبک کردن دنده دارد که در برخی شرایط می تواند مشکل ساز باشد: بطور مثال در سراشیبی گیربکس تمایل زیادی به سبک کردن دنده از خود نشان می دهد که در این صورت قدرت ترمزگیری خودرو به جهت عدم وجود ترمز موتوری کاهش می یابد و به ناچار باید گیربکس را در حالت تیپ ترونیک قرار داده و خودتان عملکرد گیربکس را مدیریت کنید. اما نکته مثبت گیربکس ایکس 33 این است که خودروهایی همچون ام وی ام 550 اتوماتیک و چری تیگو 5 هم از همین گیربکس بهره مند بوده و احتمالاً در آینده نیز شاهد بکارگیری همین گیربکس در محصولات مدیران خودرو خواهیم بود. با این حساب، نگرانی از بابت خدمات و تعمیرات این گیربکس در ایران وجود ندارد.

هر دو خودرو با مجهز بودن به ترمز های دیسکی در هر چهار چرخ، ترمز ضد قفل و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، در این زمینه ضعفی ندارند و می توانید به آنها اطمینان کنید. اما اگر با لیفان وارد پیچ های تند جاده شوید و یا از روی دست انداز ها عبور کنید، متوجه می شوید که لیفان در زمینه کیفیت سواری و هندلینگ کمی از ایکس 33 بهتر عمل می کند. نکته جالب اینجاست که لیفان علاوه بر سواری نرم تر، هندلینگ و قابلیت های دینامیکی بهتری نیز دارد که از برتری شاسی و سیستم تعلیق آن نسبت به ایکس 33 حکایت می کند. یکی از دلایل آن، سیستم تعلیق عقب لیفان است که از نوع مستقلِ مولتی لینک است و هندلینگ نسبتاً قابل قبولی را برای این کراس اوور چینی به ارمغان آورده است، اما متاسفانه همین سیستم تعلیق با مرور زمان از تنظیم خارج می شود و نیاز به سرویس دوره ای و تنظیم مجدد دارد. ایکس 33 در زمینه هندلینگ، فقط کمی از لیفان ضعیف تر عمل می کند و اختلاف آنها در رانندگی عادی مشخص نیست. البته در نظر داشته باشید که در مجموع نباید انتظار زیادی از این دو خودرو در زمینه هندلینگ داشته باشید و توصیه می شود هنگام عبور از پیچ های تند، احتیاط را چاشنی رانندگی کنید.

با وجود اینکه نمی توان سواری این دو خودروی چینی را نرم توصیف کرد، اما لیفان هنگام عبور از ناهمواری ها کمی نرم تر از ایکس 33 ظاهر می شود. بطور مثال اگر در ایکس 33 فضای بار خالی باشد و تعداد سرنشینان خودرو هم کم باشد، شاهد کوبیدن آزار دهنده محور عقب هستیم که این موضوع در لیفان شدت کمتری دارد. مشکل دیگری که در این دو خودرو شاهد آن بودیم، نرمی بیش از حد فرمان هیدرولیک آنها بود که نه تنها کاملاً بی روح بوده و اطلاعات خوبی از سطح مسیر به راننده انتقال نمی دهد، بلکه در سرعت های بالا می تواند امنیت سرنشینان خودرو را هم به خطر بیاندازد. همچنین از مشکلات لیفان می توان به زیربندی آن اشاره کرد که به سرویس و نگهداری بیشتری از ایکس 33 نیاز دارد.

ایمنی

لیفان ایکس 60 سال 2012 توسط موسسه چینی C-NCAP بر اساس قوانین سال 2009 این موسسه تست شده که موفق به کسب 4 ستاره و امتیاز کلی 44.6 شده است. می توانید در جدول زیر وضعیت ایمنی لیفان ایکس 60 را با برخی خودرو های شاسی بلندِ بازار ایران مقایسه کنید. لازم به ذکر است که خودرو های این جدول همگی بر اساس قوانین سال 2009 موسسه C-NCAP تست شده اند:

لیفان ایکس 60 بی وای دی اِس 6 هیوندای توسان (ix35) کیا اسپورتیج هیوندای سانتافه نسل دوم
تعداد ستاره 4 5 5 5 5
امتیاز کلی 44.6 46.0 47.6 48.6 47.3

اما ظاهراً ایکس 33 توسط موسسه چینی C-NCAP تست نشده است تا بتوانیم مقایسه دقیقی از ایمنی این دو کراس اوور چینی داشته باشیم. با این وجود، موسسه ANCAP سال 2011 اقدام به تست نسخه پیش از فیس لیفتِ ایکس 33 در استرالیا کرده است که نتیجه آن 2 ستاره و امتیاز کلی 16.49 از 37 بوده است. می توانید در جدول زیر وضعیت ایمنی ایکس 33 را با برخی شاسی بلند های بازار ایران که توسط موسسه ANCAP تست شده اند، مقایسه کنید

ایکس 33 هیوندای توسان (ix35) میتسوبیشی ASX بی ام و X1
تعداد ستاره 2 5 5 5
امتیاز کلی از 37 16.49 34.15 34.13 34.02

 

جمع بندی

با توجه به نتایج این تست، می توان گفت این دو خودرو مجموعاً در یک سطح هستند، اما لیفان در برخی موارد با اختلافی جزئی نسبت به ام وی ام برتری دارد که عبارتند از: عایق بندی و کیفیت مواد بکار رفته در کابین، توانایی های حرکتی و عملکرد گیربکس، کیفیت سواری و قابلیت های دینامیکی. از نظر طراحی خارجی و جادار بودنِ کابین، هر دو نمره قبولی را گرفته و از نظر تجهیزات و امکانات هم در یک سطح هستند. همچنین خدمات پس از فروش شرکت کرمان موتور و مدیران خودرو نیز رضایت بخش است، اما این نکته را فراموش نکنید که موضوع انتخاب بین دو خودروی صفر کیلومتر و دست دومِ کم کارکرد با بودجه ای تقریباً برابر است.

مشخصات فنی

مشخصات فنی ام وی ام ایکس 33 اتوماتیک لیفان ایکس 60 اتوماتیک
کد موتور SQR484F LFB479Q
حجم موتور (سی سی) 1971 1794
تعداد سیلندر / تعداد سوپاپ 4 / 16 4 / 16
آرایش سیلندر ها خطی خطی
مکانیزم سوپاپ زمان ‌بندی متغیر سوپاپ‌ (VVT) زمان ‌بندی متغیر سوپاپ‌ (VVT)
حداکثر قدرت (اسب بخار / دور در دقیقه) 139 / 5750 131 / 6000
حداکثر گشتاور (نیوتن متر / دور در دقیقه) 182 / از 4300 تا 4500 168 / 4200
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) 175 170
گیربکس خودکار متغیرِ پیوسته (CVT) خودکار متغیرِ پیوسته (CVT)
محور انتقال قدرت جلو جلو
فرمان هیدرولیک هیدرولیک
ترمز جلو دیسکی خنک شونده دیسکی خنک شونده
ترمز عقب دیسکی ساده دیسکی ساده
سیستم های ترمز ترمز ضد قفل (ABS) ترمز ضد قفل (ABS)
توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
تعلیق جلو مستقل مک فرسون با فنر پیچشی و میله نگه دارنده و ضد لغزش فنر حلقوی با ستون مک فرسون
تعلیق عقب کشنده چند گانه با فنر پیچشی تیرچه یک تکه محور عقب و فنر حلقوی
حجم مخزن سوخت (لیتر) 57 55
مشخصات چرخ ها 215/65R16 215/65R16
وزن خالص (کیلوگرم) 1412 1330
تعداد کیسه هوا 2 2

 


51 دیدگاه

  1. رامین | بهمن 4, 1396 | لینک نظر

    من هر دو رو سوار شدم لیفان واقعا حرفی برای گفتن نداره چری بعد اون خودش رو بالا کشید ولی شما ببینید بعد این چند سال لیفان هیچ پیشرفتی نکرد واوج خلاقیتی که به خرج داد تغییر دوتا چراغ لیفان x60 بود

  2. اشکان | بهمن 4, 1396 | لینک نظر

    کاملا مشخصه نویسنده هدفی جز خراب کرده ایکس 33 و تعریف و تمجید از خودروی لش و ضعیف لیفان نداشته
    ایکس 33 از هر نظر از ایکس 60 بهتره و جواب بهتری پس داده. اینو دیگه همه میدونن

  3. مجید | مرداد 19, 1396 | لینک نظر

    دقیقا معلوم که x60 بردین بالا x33 بد نشون دادینx60 131 اسب بخار و
    X33با 139 اسب بخار
    پس اگه دو دوتا کنید معلوم میشه

  4. واقعا از سایت معتبری مثل دنده۶ انتظار نداشتم ک ایکس ۶۰ برتر بگه دوستان میدونم ک هرکسی ماشین خودش تعریف میکنه و کمتر کسی پیدا میشه ک حقیقت گو باشه ولی ب عنوان فردی ک ۱۲ سال تو خرید و فروش خودرو هستم اصلا ایکس۳۳ با لیفان قابل مقایسه نیست
    هم از نظر خرید و فروش
    همش موتور قدرتمندتر ۲۰۰۰ ب ۱۸۰۰ ک قطعا اگه سوار بشید متوجه شتاب و سرعت نهایی خودرو میشید
    با ایکس ۳۳ میشه دنده ۲ تا ۱۰۰ تا رفت ولی ایکس ۶۰ تو ۷۰ کاتاف میافته
    از لحاظ راحتی هم ب شخصه ایکس۳۳ بهتر ولی لیفان جادارتر
    از لحاظ مصرف سوخت ایکس۳۳ خیلی عالی نسبت ب لیفان
    خدمات پس از فروش لیفان هم ک دیگه اگه نبود فرقی نمیکرد اصلا در حد کرمان موتور نیست
    در کل شما هر خودرو بخرید هیچ منفعتی برای بنده نداره فقط ب عنوان یک برادر و یک شاگرد ب هیچ وجه ام وی ام با لیفان ک اسمش هم ادم از رانندگی ناامید میکنه مقایسه نکنید شک نکنین ایکس ۳۳ بهتر شک نکنین .موفق باشید

    • در پاسخ به: نمایشگاه کالسکه

      محمد | مرداد 3, 1396 | لینک نظر

      شما می خوای واقیعت رو به نفع x33 تموم کنی واقیعت رو بزار من بگم من هم x33 اتومات داشتم و الان x60 اتومات هر جفتشون یه مزیتی دارند اما هیچ کدوم نتونستن ی شیبی که هر ماشین دف جلویی بره رو برن اما اونقدر هم ضعیف نبودن تو سربالایی سبقت کم نیاوردن هندلینگ و نرمی x60 به مراتب از x33 بهتره و همچنین مصرف سوخت

  5. x60 | اردیبهشت 26, 1396 | لینک نظر

    سلام بنده 9 ماه هست که x60 اتومات دارم و ازش نسبت به قیمتش راضیم در هر شرایطی تونست جواب بده در برف. گل. شیب تند (خاکی) با 6 سرنشین که البته مورد اخر رو خیلی حال کردم و باعث حفظ ابروش شد و ازش راضیم البته موترش نسبتا ضعیف اما جواب خودش و میده الان بعد 11 هزار کیلومتر مصرفش رسیده به میانگین 9 و شتابی که من ازش گرفتم 14 ثانیه بود و این که این ماشین بعد دور موتور 3500 شتابش خوبه و کندی اولش رو میپوشونه و اینکه وقتی 110 تا با این ماشین میری دور موتور زیر 2000 که از موتور صدایی نمیشنوی فقط عقب ماشین یه صدای جیر جر یونولیت که تو صندوق وجود داره وگرنه صدایی نداره و به این نکته توجه کنید شما دارید یک کراس اوور ارزان قیمت می خرید

  6. بلال | اردیبهشت 14, 1396 | لینک نظر

    سلام میدونی چیه
    یه خودرو بسازید که من با درامد ۶۰۰ هزار تومان در ماه
    اون ماشین رو بخرم منو تا مطب دکتر برسونه
    فقط به فکر مایه دارا هستین
    کشور شده مال پولدارا
    فاصله طبقاطی زیاده
    پراید که تایید راهنمایی و رانندگی نداره هم بالا بیست ملیونه

  7. ارمان | اردیبهشت 14, 1396 | لینک نظر

    این خو همش شد لیفان…غیرقابل قبول

  8. محمد | فروردین 19, 1396 | لینک نظر

    مقایسه غیر حرفه ای بودسطح طراحی لیفان در حد کره و سطح فنیش در حد تویوتاست در صورتی که ایکس ۳۳ از ظاهر و باطن مثال بارز چینی بی کیفیته از کسایی که تاکسی هتل کار میکنن بپرسید چون هر دو ماشین در اکثر هتلای خوب کشور در حال کار هستن.اون مقایسه واقعیه تا بتونید تفاوت این دوتا رو درک کنید

    • در پاسخ به: محمد

      sunmartin | فروردین 19, 1396 | لینک نظر

      سطح لیفان بلحاظ طراحی در حد کره ای ها????????☺ و سطح طراحی موتور و قوای فنی در حد تویوتا ?????
      واقعا استدلال های بی محتوی از سر نا آگاهی عدم شناخت دقیق محیط و خودرو عدم درک نسبت به برند و کیفیت و نلشی از سطحی بینی و قالب های فکری چینی شده اذهان برخی واربران میباشد که انسان را عمیقا به فکر وامیدارد که در ذهن افراد جامعه واقعا چه میگذرد لطفا قدرب مجلات فنب و تخصصی و است ها و ارزیابی ها را مطالعه کنید چینی ها فقط در حد خودشان خوب هستند نه در حد سایر خودروهای ممالک دیگر

      • در پاسخ به: sunmartin

        رامین | مرداد 3, 1396 | لینک نظر

        کره خیلی دانش فنی داره که ناراحت میشی ???
        یه موتور ۲۴۰۰ داره رو همه چی بستش از سدان بگیر تا شاسی بلند

  9. فرهاد | فروردین 6, 1396 | لینک نظر

    ایکس 60 تهویه اتوماتیک نداره. اما شما تو جدولتون زدین داره

    • در پاسخ به: فرهاد

      مهرداد | اسفند 16, 1396 | لینک نظر

      تهویه اتوماتیک نداره ولی تمام دریچه های هواش برقی بازو بسته میشن نمیدونم چرا یه پانل دیجیتال با کنترل دمای اتوماتیک روش نذاشتن؟

  10. reza | اسفند 8, 1395 | لینک نظر

    جناب سان مارتین عزیز کمی بیشتر اگه فکر کنی متوجه میشی هر کس هر ماشین جدیدی داره ازون تعریف میکنه شما خودت یه وقتی جک داشتی و چه تعریفهایی میکردی و بعد که فروختی فقط معایبش یادت موند و خوبیاش همه از یادت رفت و شدی دشمن j5 حالا کره ای داری مطمئن باش اگه بفروشی و ژاپنی بخری بعد معایب کره ای ها فقط به یادت میمونه و میشی عاشق ژاپنیها پس خودتو اینقدر ناراحت نکن و بخاطر مقایسه چین و کره اینقدر تعصب بخرج نده همه اینا آهن پارههایی هستن برای رفاه انسان نه …..

    • در پاسخ به: reza

      sunmartin | فروردین 19, 1396 | لینک نظر

      بله تا حدودی درست میگید اما بنده با توجه به اجربه شخصی خود و اقوامم و نیز فردم های خارجی و پیشرفت های کره ای ها همکاری با خودروسازان بزرگ مانند BMW وAudi همچنین فیدبک خوب مشتریان از محصولات کره ای در یراسر دنیا بخصوص آمریکا اروپا کشورهای حوزه خلیج فارس و تست های ایمنی و کیفیت گونوت رده بندی ها و امتیتزات بابای کره ای ها بر این حرف که کره ای به جایگاهی رسیده اند که میتوانند در جهان بصورت جدی مطرح شوند صحه میگذارم والا بنده اگر روزی خووروی خویش را تعویض کنم مطمئن باشید قبل از آن به بررسی کمی ها و کاستی میپردازم و از گفتن حقایق ابایی ندارم

    • در پاسخ به: reza

      تیگو ران | فروردین 19, 1396 | لینک نظر

      بتارگی شاید بتوان چنین وانمود که تیگو بنامبر 7 در راه و همه در انتظارش شب و روز میگذارنیم اما با توجه به میادلات اکنونی الصین و الامریکیی باید اذعانی چنین نمود که صنعتی بزرگی چون چری که د سراسر گیتی پهن به وفور طالب خویش میدار کنون به جرگه خودروهای ابر اس یو وی پیوسته و نیز با دو مدلی تو بنامبر فایو و تیگو بنابر سون ایسپورتیکس به مبارزه ای نفس گیر با کیا سورنتو 2017 و هیوندای سانتافه میرود این نبرد میروزی ندارد جز تیگو خودرویی در حد و وقتر شخصیت جنتلمن های های اند

  11. صادق | اسفند 7, 1395 | لینک نظر

    به نظر من چینی ها خیلی بیشتر از ایرانخودرو و سایپا به فکر ما هستن و تنوع محصول بیشتر و کیفیت فوق العاده بهتری نسبت به خودروهای داخلی دارن .مردم باید با عزم ملی اقدام به خرید خودروهای خارجی کنن تا اینقدر این دو تا صنعت مردم رو بیچاره نکنن .و حالا دو تا شاسی بلند رو مورد تمسخر قرار میدیم که چه همین فردا میبینی پرایدx77ساخت جای تاسف داره بجای اینکه بهترش رو بسازیم ازشون ایرادم میگیرم .خوب ما با این صنعتمون و ایراد گرفتن از دو تا برند موفق چینی یه خورده با عقل جور در نمیاد .یه ضرب المثل داریم که میگه* از ماست که برماست *

  12. arash | اسفند 6, 1395 | لینک نظر

    به خاطر تعلیق ابتدایی و ضعیف عقب که در خودرو سدان هم کارایی نداره چه برسه به شاسی بلند اصلا ارزش خرید ندارن.

  13. عباس | اسفند 5, 1395 | لینک نظر

    سلام. من دنبال یه کمری se 2008 کم کارکرد میگردم

  14. saeed ss | اسفند 3, 1395 | لینک نظر

    من با تیگوران موافقم . .با من بیعت کن

  15. sunmartin | اسفند 3, 1395 | لینک نظر

    با چه تدبیر و استدلالی میتوانید بهترین خودروی سال 2014 آمریکا هیوندای النترا را و نه الانترا را با خودروی فیک و 100 کپی پیست شده و ضعیفی با آن تست های چینی مقایسه کنید شما تا بحال از کیفیت واقعی هیوندای و کیا چیزی شنیده اید؟ که ایکس 33 را برتر از انها میدانید واقعا در جواب این کامنت باید بگویم برخی افراد چینی ها را در ذهن خود برار از هر خودرویی میدانند

    • در پاسخ به: sunmartin

      amin | اسفند 3, 1395 | لینک نظر

      سورنتو تموم شد،حالا نوبت النترا شد كه خودروس سال آمريكا بشه!!!
      آخه مگه ميشه النترا خودروي سال ٢٠١٤ آمريكا باشه؟؟؟

      • در پاسخ به: amin

        sunmartin | اسفند 3, 1395 | لینک نظر

        این از سال 2012
        http://www.hyundainews.com/us/en/media/pressreleases/34993
        لینک سال 2014 هم میزارم

        • در پاسخ به: sunmartin

          amin | اسفند 3, 1395 | لینک نظر

          احسنت!!!!!منبع رو از سايت خود هيونداي ميزاريد؟؟؟؟؟؟
          مثل اينكه ايرانخودرو از خودش تعريف كنه !!!!

        • در پاسخ به: sunmartin

          amin | اسفند 3, 1395 | لینک نظر

          تازه اين هم انتخاب ٥٠ خبرنگار مستقل بوده و نه هيچ نهاد معتبر و يا حتي مجله معتبري!!!!لطفا به منابع معتبرتري در صحبتهاتون استناد كنيد.

  16. تیگو ران | اسفند 3, 1395 | لینک نظر

    بتشکری ویژه داشتم از پان کار و امنتقادی صریح از امین که بطرز ماهرانه ای درخواست خودرویی من را رد بداد اما خطابه ام به امین شما در داخل ایتالیا منزل اقوامی من حتی نمیتواند دانه ای خودروی کره ای ببینید چراکه با صنعت قدر قدرت چین آشنا گشته دل به مشغولیات تیگو بنابر سون پرداختند لاکن تبگو فایو هم کم از سون ندارد چرا که موتوری چابک به قدرتی پاور بالانس بداشته و هنگام شیفت مسیر در بازه 3000 تا 4000 قدرتی مشابه الانترا داشته اما الانترا همچون سراتو کوبش شدید دارد که این نقصان در محصولات چری هرگز مشاهده نگردد از آنجایکه این شرکت در ایتالیا بفعالیت گمار ه شده ناگزیر از این شرکت متوقع هستیم که تیگو بنامبر سون را به کیت معجزه گر توربوی شرکت چیناینگ مجهز نماید

    • در پاسخ به: تیگو ران

      sunmartin | اسفند 3, 1395 | لینک نظر

      پان کار کیست؟
      ایا در این سایت زیست میکند؟ و یا در افکار موهوم شما؟
      تا بحال نسنیده بودم که گستاخی تا به این حد برسد که خودروی لیفان و چرز و چانگان را با کره ای ها مقایسه کنید اما شما در مخیله خود تیگو 5 را خودرویی اسطوره ای میدانید خودرویی که 2 سال بیشتر دوام نیاورد و جای خود را به 7 داد
      از تحریریه یایت متقاضی هستم در مورد سایت تولیدی مشارکتی ایران و چین در ممقان و تولید انجی 360 گزارشی تهیه کنید

      • در پاسخ به: sunmartin

        احمدرضا | اسفند 3, 1395 | لینک نظر

        سانمارتین جان تیگوران نوشته هاش طنزه ، تعجب میکنم شما با این همه هوش سرشار چطور متوجه نشدی. کامنتهاش مثل خودت جنبه طنز داره با این تفاوت که نوشته های شما ناخواسته جنبه طنز پیدا میکنه و نوشته های ایشان تعمداً .

      • در پاسخ به: sunmartin

        امین | اسفند 3, 1395 | لینک نظر

        نه آقا ایشون توی تیگوی همسایشون نشسته خیلی نسبت به پراید خودش بهش صفا داده و داره تو نعشه بودن فانتزی میبافه.درسته چینی از مونتاژو تولیدات ایران بهتره ولی هنوز خیلی سال طول میکشه تا به کیفیت و اصالت الان برند های مطرح آسیایی برسه.بیشتر از این وقتمونو براش تلف نکنیم و الکی بخاطر یه بچه مدرسه ای اعصابمونو خرد نکنیم.

        • در پاسخ به: امین

          sunmartin | اسفند 3, 1395 | لینک نظر

          آفرین بر شما باد اما گاهی این افراد مغرض در عالم هپروت و نئشه جات سخنانی از خود ول میدهند که بنده را سخت می آزارد چطور در مملکت من چنین افراد کوته فکری زیست میکنند که حتی کوچکترین اطلاعی از برند و نام و اعتبار و تست ندارند اما در این سایت ها گشت زده و فقط کره ای ها را به زیر سوال میبرند؟؟؟

      • در پاسخ به: sunmartin

        amin | اسفند 3, 1395 | لینک نظر

        ممقان؟انجي؟متوجه نشدم

        • در پاسخ به: amin

          sunmartin | اسفند 3, 1395 | لینک نظر

          بله امجی در شهر ممقان تولید شده حدود 12 عدد و تا پایان سال جاری ان شاله به اولید انبوه میرسد البته کابین و ظاهر خودرو عالی است اما موتور خودرو تنها 115 اسب است که بنظر اگر 120 بود بهتر بود قیمت این خودرو در مدل دستی 55 تا 60 و اتومات 65 تا 70 است که احتمالا بازار خوبی داشته باشد متاسفانه اخبار کمی در دست است

          • در پاسخ به: sunmartin

            amin | اسفند 3, 1395 | لینک نظر

            اگر واقعا اين قيمت عرضه بشه خيلي خوبه.كلا فكر ميكنم سال ديگه سال بالا رفتن تنوع در بازه زير ١٠٠ ميليون باشه و خودروهاي خوبي قراره عرضه بشوند

    • در پاسخ به: تیگو ران

      امین | اسفند 3, 1395 | لینک نظر

      باشه شما فامیلاتون همه خارجی هستن
      ماشینای ایرانی بهتر از چینی و چینی ها بهتر از کره ای ها و ژاپنی ها و آلمانی ها هستن
      شما هم مسافرکش و پراید سوار نیستید
      دلفین ها هم پرواز میکنن
      دلار هم 200 ریال هست

    • در پاسخ به: تیگو ران

      sunmartin | اسفند 3, 1395 | لینک نظر

      درخواست خودرویی چیه دیگه؟؟ نکند شما میخواهید بک شاخ به شاخ را با سایر خودرو ها و تیگو به نامبر 5 ??ترتیب دهید
      واقعا اگر من اعتماد به نفس شما را داشتم الان برای خودم کسی بودم و زیر بار قرض و وام کمرم نمیشکست این احساس مسئولیت حضرت عالی را به خودروهای چینی تحسین میکنم باشد که با شیچینگ 9 اژدها و ووسانگ نیانگ در بهشت موعود محشور شوید

  17. تیگو ران | اسفند 2, 1395 | لینک نظر

    من فی الواقع یک النترا نیو بداشتم تبدیل به پول نمودم و سپس یک تیگو بنامبر فایو تسخیر نمودم لاکن اکنون بسیار خرسندم و بیسیار از الانترا ناراضی در واقع چینی ها فراتر از کره رشد نموده و مشتری مداری جزو آداب ملت چین است پس بشتابید بسمت خودروهای چینی با کیفیت نظیری تیگو نامبر فایو و ایکس ترتین تری

    • در پاسخ به: تیگو ران

      Amin | اسفند 2, 1395 | لینک نظر

      آقای بامزه حرف شما صحیحه چون منم مثل شما توی نعشگی مزراتی گرن توریسمو کربن بلک داشتم ولی واسه اینکه کیفیت اش پایین بود نصف قیمت فروختمش و الان دنا صفر خریدم دارم کیف دنیا رو میکنم.البته الان خمارم.

    • در پاسخ به: تیگو ران

      Pony car | اسفند 3, 1395 | لینک نظر

      تيگو ران من يكي از طرفدارهاي شما هستم باز هم از اين كامنت هاي خوبت بزار واقعا حالم خوب ميشه و سر حال ميام خيلي دوست دارم از نزديك ببينمت و با هات حرف بزنم

    • در پاسخ به: تیگو ران

      از نحوه نوشتن تيگو ران به نظر ميرسه كه يكي از كارمنداي شركت چري باشه كه با گوگل ترانسليت داره فارسي مي نويسه. از اين چيني ها بعيد نيست براي تبليغ ازين نفوذا انجام بدن خخخخخ

  18. رضا | اسفند 2, 1395 | لینک نظر

    اونهایی که می گویند لیفان ایکس 60 ارزش خرید ندارد می توانند 190 میلیون تومان هزینه
    کنند و توسان بخرند ولی انرا با خودروی 60 میلیون تومانی لطفا مقایسه نکنند!!

  19. ye pesar | اسفند 2, 1395 | لینک نظر

    یکی از مهمترین عواملی که تو استفاده از شاسی ها باید دقت کرد (البته من به اینا میگم اتاق بلند)
    ثبات خودرو در پیچ هاس که تو جاده های ایران و نوع رانندگی ما تو جاده پیچیدن و فرمان پذیری ماشین نقش مهمی داره
    به عقیده من اگه قصد خرید شاسی دارید لیفان بخاطر فاصله ی دو محور بیشتر و ارتفاع کمتر از سطح زمین مسلما ثبات بیشتری داره که بالاتر بودن ستاره ایمنی هم گواه …
    ظاهر هم سلیقه ای هس خود من با گلگیر های ایکس 60 کنار نمیام اما اتاقش به مراتب از ایکس 33 بهتریه از نمای عقب هم لیفان شیش تا گل از ایکس 33 جلوتره 🙂

    در کل بررسی عالی بود ممنون که به این ماشینا پرداختین

  20. سامان | اسفند 2, 1395 | لینک نظر

    با 60 تومن یه رونیز توپ میخرم یه عمر حالشو میبرم
    پول دادن به این اشغالها دیوانگیه

    • در پاسخ به: سامان

      Amin | اسفند 2, 1395 | لینک نظر

      الان خودروهای تا 84 رو اسقاط میکنن.رونیز خریدی ببر اسقاط کن هوا رو بیشتر از این آلوده نکنه!!!

  21. حامد | اسفند 2, 1395 | لینک نظر

    چرا x33 s رو مقایسه نکردید که از همه لحاظ از ليفان سرتره

    • در پاسخ به: حامد

      ارمین | اسفند 3, 1395 | لینک نظر

      بزا فیس لیفت لیفان بیاد اون موقع میگی کدوم سرتره تااون موقع با اون دوروشکت حال کن

  22. amin | اسفند 2, 1395 | لینک نظر

    البته با توجه به اینکه ایکس 33 جدید هم اومده بهتر بود که اون رو مقایسه میکردید ولی در کل با اینکه هر 2 چینی هستند و حرف زیادی برای گفتن ندارند ولی محصولات ام وی ام در دراز مدت مشکلات کمتری نسبت به محصولات لیفان دارند

  23. Alireza | اسفند 2, 1395 | لینک نظر

    MVM خیلی بهتر از لیفانه

    • در پاسخ به: Alireza

      رامین | اردیبهشت 30, 1396 | لینک نظر

      کاملا درسته من x33 دارم خیلی ازش راضیم . حاضرم با تمام ماشین های موجود در کشور تو جاده شمال مسیر برگشت که سر بالایی هست کورس بذارم . کمتر خودرویی در کشور هست که سربالایی های نفس گیر اتوبان رشت رو بتونه اینکار رو انجام بده . من کاملا سر گاز این مسیر رو با سرعت 185 کیلومتر طی کردم . توی چند تا درگ تو این مسیر تونستم تویوتا پرادو
      دودر و همچنین تویوتای دو کابینه رو با فاصله زیاد پشت سر بذارم . اصلا لیفان و خودروهای این کلاسها رو که صحبت نکنید. شماره تلفن میذارم کسی با ماشینش خواست قدرت ایکس 33 رو ببینه با بنده تماس بگیریید. 09191863354 رامین. ممنون. هیچ وقت x33 رو دست کم نگیرید. ممنون

      • در پاسخ به: رامین

        نوید | مرداد 11, 1396 | لینک نظر

        سلام خدمت همه ی دوستان عزیز من خودم 206 اس دی وی 8 دارم که بسیار پر شتاب و سریع هست یه بار تو اتوبان با یه دونه ایکس 33 کورس گذاشتم در کمال ناباوری پا به پای من تا سرعت 170 اومد بدون لحظه ای عقب نشینی اما خب 170 به بعد رو نیومد یعنی نخواست که بیاد چون به یه پیچ میرسیدیم و زد رو ترمز واسم جالب بود شتابش خیلی خوب بود اما به شخصه با لیفان رانندگس.کردم انصافا هیچ چیز جالبی نداشت ماشین خیلی خشک بود و اصلا قدرت خوبی نداشت به هر حال هر کسی نظری داره به شخصه نظر من رو ایکس 33 هست هرچند ظاهر لیفان رو بیشتر میپسندم

  24. حسین بلو | اسفند 2, 1395 | لینک نظر

    واقعا x33 نسبت به این قیمت ارزش خرید نداره.وضعیت لیفان هم زیاد خوب نیست اما بازم بهتر از x33 هست.
    درکل پول به شاسی دادن تواین رنج قیمت اشتباهه.حداقل 90 میلیون ب بالا باید داد تا یه شاسیه نسبتا قابل قبول سوار شد.