اروپاییبررسی

آستون مارتین AM-RB 001 ، یک ابر خودروی هیبریدی

آستون مارتین ابر اتومبیل AM-RB 001 را وارد جهان خودروها کرد. این خودرو ساز سطح عملکرد  خودروهای فرمول 1 را برای این خودرو وعده داده است اما جزئیات بسیار کمی را تا بحال در مورد انتقال قدرت آن ارائه داده است. در حال حاضر استون اطلاعاتی درباره ی موتور AM-RB 001 ،انتقال نیرو و یک سری از دیگر ویژگی ها را فاش کرده است.

 

آستون مارتین AM-RB 001 به یک موتور تنفس طبیعی 12 سیلندر V شکل 6.5 لیتری که توسط شرکت Cosworth طراحی و ساخته شده است، مجهّز شده که قدرت آن با یک گیربکس 7 سرعته دستی که آن هم توسط شرکت Ricardo Engineering  توسعه داده شده است به چرخ ها منتقل می شود. قدرت خروجی دقیق آن هنوز اعلام نشده است اما آستون اعلام کرده که نسبت وزن به قدرت آن 1:1 است. به این معنی که به ازای هر کیلوگرم از وزن خودرو، یک اسب بخار وجود دارد. این نسبت 1 به 1 (1:1) شاخصی ارزشمند است چرا که کمتر خودرویی این ویژگی را می تواند داشته باشد.از این سری خودروها می توان به Koenigsegg One:1 اشاره کرد. وزن این خودروی فیبر کربنی بین 950 تا 1050 کیلوگرم تخمین زده می شود و از آن می توان نتیجه گرفت که این خودرو حدود 1000 اسب بخار قدرت خواهد داشت.

آستون ، موتور V-12  طراحی شده توسط Cosworth  را به عنوان ” موتوری با دور موتور بالا ” معرفی کرده است اما موتور احتراق به تنهایی ابراتومبیل را حرکت نمی دهد.  این خودروساز نشان داده است که AM-RB 001  از یک سیستم باتری هیبریدی بسیار سبک وزن استفاده می کند که توسط ریماک، شرکت Croatian   که یک سوپر ماشین تمام الکتریک را ارائه داد، عرضه شده است.  اطلاعات دیگری در باره سیستم هیبریدی این خودرو داده نشده است، اما این اولین تایید است که ابراتومبیل استون یک اتومبیل  الکتریکی ، بعد از ابراتومبیل های دیگر مانند پورشه 918 اسپایدر، مک لارن P1 و لافراری است.

AM-RB 001 آستون مارتین از یک  تک سلول فیبر کربن توسعه یافته توسط مهندسی مولتی ماتیک ،استفاده می کند که همچنین در One-77   و Vulcan استفاده شده است.  ترمز هایی با عملکرد بسیار بالای این خودرو از شرکت Alcon و Surface Transforms است، در حالی که ECU ، سیستم کنترل کشش و سیستم پایداری الکترونیکی از شرکت Boschدریافت می شود و حتی چراغهای عقب LED از یک تامین کننده  در انگلستان دریافت می شود .

افسر فنی ارشد ردبول و مغز متفکر این پروژه AM-RB 001   با نام  Adrian Newey می گوید که استخدام افراد مناسب برای کار باعث ایجاد یک ماشین بهتر  خواهد شد بخصوص اگر این امکان وجود داشته باشد  که به صورت 100  درصد در داخل کشور تولید شود.

Newey  می گوید : ” ساخت ماشین AM-RB 001 که از نظر طراحی، مهندسی، ساخت و ساز بسیار شبیه به فرمول 1 است نیاز به یک تلاش گروهی گسترده دارد. برای رسیدن به اهداف بزرگ شما نیاز دارید اطراف خودتان را با بهترین افراد احاطه کنید.  تجربه، خلاقیت، انرژی، دقت و ظرافت جزو ویژگی هایی هستند که باید به صورت مطلق در تمام حوزه های پروژه وجود داشته باشد.  داشتن شرکای بزرگ فنی مانند کسانی که با ما بودند اطمینان بخش و انگیزه بخش ما بود و با هم  یک قطعه خلاقانه از هنر مهندسی را ساخته ایم”

 

اخیرا استون اعلام کرده است که قصد تولید تنها 150 عدد از این خودرو را دارد. اولین تحویل گیرندگان این ابر خودرو، خودروشان را در سال 2019 دریافت خواهند کرد.

 

با وجود این سیل از اطلاعات ما هنوز از خیلی حقایق این ابر خودرو بی خبریم. پس منتظر باشید…

 

 

2 دیدگاه

  1. با درود
    در سایت اتو کارز نوشته بود بجای باتری از سوپر خازن استفاده شده که عمر ان بالای 20 سال است برخلاف باتری 4 تا 5 سال
    با سپاس دوستدار شما
    اما کیت رویس

  2. با درود به دوستان
    به یاد قربانی حملات تروریستی لندن یک دقیقه سکوت ویک شمع به یادشان روشن کنیم
    با سپاس دوستدار شما
    اما کیت رویس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا