اسلایدربررسیفرانسوی

بررسی رنو ساندرو فيس ليفت ٢٠١٧ جديد

رنو ساندرو جديد از نظر پويايى، كيفيت و سبك طراحى مسيرهاى بسيار مدرنى را طى كرده است. يك خودروى كوچك كه براى مصارف شهرى بسيار مفيد است. اما مدلهاى Ambince و Laureate بدون هيچ هزينه ى اضافى، تجهيزات بيشترى ارائه مى دهد، در حالى كه اين موتور TCe انتظارات رانندگى را بيشتر برآورده مى كند. هنوز هم اين خودرو قيمت بسيار مناسبى دارد.

اين خودرو با اين قيمت و طراحى، يك سورپرايز براى انگلستان است. خودروساز رومانيايى تصميم به بهبود اين خودرو گرفت، بنابراين بعد از گذشت نزديك به ٥ سال، ساندرو هاچبك معروف كمى تغيير ظاهر داده است.

مطلب پیشنهادی:

رنو ساندرو، 10 نقطه قوت و ضعف که باید بدانید

 

با توجه به قيمت خوبى كه اين خودرو دارد، جاى تعجب نيست كه تغييرات اين خودرو، قيمت اين خودرو را همچنان مناسب حفظ كرده است.

در واقع، قفط طرفداران نكته بين كسانى هستند كه متوجه تغيير سپرهاى جلو و عقب و همچنين چراغ هاى جلوى جديد با نور LED و چراغ هاى عقب 3D-effect مى شوند. همچنين يك طيف وسيعى از چرخ هاى مختلف براى مدل Laureate ارائه مى شود. اما خودرويى كه ما تست كرديى مدل Ambiance با رينگ هاى ١٥ اينچى بود.

طراحى داخل خودرو به گونه اى است كه صداى بيرون بسيار كمتر از سابق وارد مى شود. اين خودرو همچنين داراى يك فرمان ٤ پره ى جديد است. طراحى داخل كابين از جهات ديگر تغيير خاصى نكرده است. در حالى كه پلاستيك به كار رفته در اين خودرو همچنان نشان دهنده ى قيمت پايين اين خودرو است و با توجه به هزينه اى كه براى اين خودرو پرداخت مى كنيد شما نمى توانيد از اين مسئله به عنوان يك ايراد ياد كنيد.

در كل مدل Access بسيار ساده است، سپر جلوى ساده مشكى رنگ، بدون استريو و با بالا بر شيشه ى دستى، اما مدل هاى ديگر در اين طيف تجهيزات ديگرى ارائه مى دهند. براى مثال، مدل Ambiance داراى تجهيزاتى مانند، ايركانديشن، استريو به روز رسانى شده همراه با DAB است. در حالى كه مدل Laureate داراى سيستم MediaNav با يك صفحه ى نمايشگر لمسى ٧ اينچ است.

بزرگترين تغيير زير بدنه ى رنو قرار دارد، موتور تنفس طبيعى ٧٤ اسب بخارى يك ليترى ٣سيلندر، كه جايگزين موتور ١/٢ ليترى ٤ سيلندر قبلى شده است. با اين وجود، اين خودرو نمى تواند با خودرويى كه ما تست كرديم با موتور ٨٩٨cc توربو، از نظر اقتصادى و توليد گازهاى گلخانه اى به رقابت بپردازد. درباره ى مصرف سوخت اين خودرو اعداد ٥٤/٣mpg و ١١٧g/km اعلام شده است، درحالى كه اين اعداد براى خودروى ورژن ما ٥٧/٦mpg و ١٠٩g/km است.

با پرداخت ٨٠٠£ اضافى، موتور TCe  عملكرد بسيار فوق العاده اى را ارائه مى دهد. ممكن است در سرعت هاى پايين خودرو عملكرد خوبى نداشته باشد، اما پس از آنكه توربو شروع به چرخيدن مى كند، در دور موتور ٢٠٠٠ دور در دقيقه شتابگيرى فوق العاده ى ساندرو شروع مى شود.

افزايش سرعت ناگهانى انجام مى شود، و اين به معنى طراحى يك دريچه گاز پيشرفته است. صداى موتور مى توانست از اين بهتر باشد، اگرچه صداى ٣ سيلندر اين خودرو اصلاً ناخشايند نيست و به هيچ عنوان در يك سفر طولانى آزار دهنده نيست.

بقيه ى تجربه ى رانندگى با اين خودرو براى صاحبان قديمى رنو آشنا است و اين به اين معنى است كه اين خودرو همچنان داراى هزينه ى نگهدارى زياد و براى تعميرات احتياج به تجهيزات مدرن دارد. اين خودرو در هنگام رانندگى چسبندگى بسيار خوبى دارد، فرمانپذيرى نيز مانند هميشه امن و قابل پيش بينى است، اما گاهى اوقات فرمان ضربه مى زند. ظاهر كلى بدنه خودرو و فاصله بين تعويض دنده ها همچنان مانند قبل است و ريشه در مدل رنو كليو دارد كه اولين بار در سال ١٩٩٨ توليد شد.

مطلب پیشنهادی:

مزایا و معایت رنو تندر و رنو ساندرو از دید مصرف کننده ایرانی

سيستم تعليق نرم اين خودرو سوارى بسيار خوبى را ارائه مى دهد. در سرعت هاى پايين دست اندازها و چاله هاى كوچك را به خوبى رد مى كند و در سرعت هاى بالاتر ضربه هاى بزرگتر را نيز دفع مى كند.

تجربه و حس رانندگى تنها چيزى نيست كه در اين خودرو بدون تغيير باقى مانده است، اين خودرو همچنان فضاى مناسبى براى بار ارائه مى دهد، براى مثال، حجم صندق عقب اين خودرو ٣٢٠ ليتر است.

رنو همچنان قيمت اقتصادى و مناسبى براى اين خودرو در نظر گرفته است. مدل پايه قيمت ٥٩٩٥£، مدل Laureate باموتور 89bhp 1.5dCi ديزلى فقط ١٠١٩٥£ قيمت دارد، حدود ٦٠٠٠£ كمتر از خودروى هم رده ى خود يعنى فورد فيستا 1.5 TDCi.

منبع:اتو اکسپرس

18 دیدگاه

  1. خودروی خود بنام کیا فورته 2017 بدادم و رنوآلت ساندرو خریداری نمودم در طی ایام بسیار راضیم واقعا ال 90 با نام دیگر ساندرو کیفی ترین هاست حالا میفهمم که چقدر کیا فورته 2017 من در مقابل رنو ساندرو اروپایی حرفی نداشته تا نیش گاز میدم جهش میکنه کیا فورته اصلا راه نمیرفت و در سرابالایی های دیار فرنگ اصلا قدرت نداشت اما به طریقی مساوی رنو ساندرو چابک تر بهتر و اصل ترمیباشد

    1. من هیچکدوم رو ندارم و اول هم اعتراف میکنم تا بیجهت ادای کارشناسها رو در نیارم. اما تا جایی که من شنیدم این کیا فورته که شما فرمودین باید همون سراتو باشه که درمجموع بر ساندرو برتری قابل توجهی داره. شخصا نسبت به هیچ برندی تعصب ندارم و حتی برخی خودروهای چینی رو بر خودروهای کره ای و فرانسوی ترجیح میدم اما متوجه نمی شوم منظور شما از اروپایی چیست؟؟ الان برخی کشورهای توسعه نیافته و دارای نژاد و فرهنگ و تمدن و مذهب ناسازگار با اروپا هم خودشون رو به اروپا منتسب می کنن که ناشی از احساس حقارت نسبت به اروپا و یا تمایل به بهره بردن از مراودات مستقیم با اروپا داره. اما برند خودرو اروپایی باشه چه اهمیتی داره؟ ارزش یک خودرو به مشخصات فنی،آبشنها و کیفیت ساختش داره و نه کشور سازندش. درخارج از ایران هم قیمت گذاری مصنوعی نیست که یه خودروی 7000دلاری رو به قیمت یه خودروی 20000دلاری بهت بدن پس منطق میگه هیچ گرانی بی حکمت نیست.
      حالا دوست دارم برام توضیح بدین ساندرو که مزیتی بر سراتو داره البته اگر شما برای ذات اروپایی بودن ارزش قائل نباشین. چه طور یه خودرویی که از کیفیت مونتاژ ضعیفتر خودروهای داخلی بگذریم بر برخی هاشون مثلا پارس ای ال ایکس برتری نداره از سراتو بهتر شده؟؟؟

      1. این بنده خدا داره به طنز کامنت میده احتمالاً همونی هست که به اسم تیگوران کامنت طنز میده. جدی نگیرید.

        1. بشدت تکذیب میشود من یک طایر از نامبر فایو را با تمام ال 90 تعویض نمیکنم هرچه باشد طراحی زیبا و آپ اوف دیتی دارد

  2. یعنی می مردن جای نسخه که الان توی خیابونه نسخه فیس لیفت شو میاوردن؟؟ (نه ما انسان های بی لیاقتی هستیم که لیاقت مون همینه و خودرو ساز ها هم این رو متوجه شدن و خودشون رو به زحمت نمی اندازن که برای کسی که به همینش راضیه چیزی بیشتر ارائه بدن)

  3. بنده تحت تاثیر سخنان بلند مرتبه حضرت تیگو ران قرار گرفتم و به ایشان ایمان اوردم و خودروی خود را سریعا به پول تبدیل کرده و یک تیگو نامبر 5 را در اغوش گرفته و در سرزمین لا لا لند سیر می کنم و شما ای گمراهان هرچه زودتر هر انچه که می شود را به پول تبدیل کرده و تیگو 5 بخرید و رها شوید

    1. من تصمیم گرفتم امسال به جای عیدی به اقوام یکی یدونه تیگو نامبر 5 بدم
      فعلا یه 100 تایی سفارش دادم برام بیارن فک کنم کفایت کنه هرچی اضافه اومدم خیرات میکنم

    2. از خنده ترکیدم…دمت گرم خداییش
      واله نمیدونم این ال نوت تغییر ارتفاع داده شده که از کوچکترین امکاناتی بی بهره است چی داره که برخی افراد بعنوان سلطان جاده و استقامت رنو و ازین صحبت های عوام فریبانه از خود درز میکنند.؟؟؟

      1. جناب سانمارتين اصلا هم تابلو نيست كه اين شما هستي كه داري با اكانت تيگو ران كامنت ميزاري!!!!!!!ال نوت؟؟؟!!!
        حداقل سعي ميكردي يكم لحن نوشتارت رو بهش نزديك كني!!!!!

        1. درحیرتم که شما چگونه انواع عناوین را به من میزنید لطفا کمی مودب باشید و پا فراتر ننهید کاربر امین ایشان اگر از استعاره های بنده به کنایه استفاده کردند ربطی به بنده ندارد هم تیگو 5 و در آینده 7 و 8 و 9 و هم ال نوت و این ساندرو را اصلا نپسندیده و ترجیحم اینست که اصلا بعنوان یک خودروی امروزی از آنها نامی نبرم بهر حال تیگو ران و یا این کاربر رنو فرانس حق دارند نظر خود بیان کنند و لاغیر

          1. والا ما هم در عجبيم شما چگونه از اين تعداد نام كاربري استفاده ميكنيد!!!!

          2. وقت زیادی و به اصلاح عامیانه الاف بودن باعث میشه برخی اشخاص دست به این کارها بزنن!

          3. راستش اين دفعه چندمه كه من از ادبيات شما شگفت زده ميشم!!!
            به كسي عنوان نميزنند.اصلا جمله به( من عنوان ميزنيد) به فارسي يعني چه؟؟؟؟؟!!
            والا من اصفهان خيلي زياد ميرم،حتي يكسال هم اصفهان زندگي كردم،ولي نديدم ساختار جمله هاشون با ما فرق كنه فقط برخي لغات و لهجه.
            بعضي جمله هاي شما اصلا فارسي نيست و اين دفعه چندمه كه من اين مطلب رو دارم ميگم!!!
            مثل اوندفعه كه گفتيد (قرض بار شدم) و من پرسيدم قرض بار شدن يعني چي و شما كلي در جوابش سخنراني كرديد،من از دوستان اصفهانيم پرسيدم و جوابشون اين بود كه ما از كلمه (قرض بار )استفاده نميكنيم!!!
            لذا برام خيلي جالب شده و كنجكاو شدم كه هويت واقعي شما رو بدونم،چون يه جاي ديگه هم گفته بود (٩سال ريو را در غرب كشور و زير نيم متر برف با تك استارت روشن ميكردم) ،شما به معماي اين سايت تبديل شده ايد!! آيا شما اصالتا ايراني هستيد؟

  4. ای غافلان ه از جانب حضرت تیگو ران می نویسید بدانید که روزی می اید که همگی به جای خودروهای از رده خارج کره ای و المانی و ژاپنی خودروی چینی و ان هم از برند با ابهت چری می خرید

  5. بایا چی میخوای بنده خدا ساندرو داره و خوشش میاد ربطی هم به سانمارتی و غیره نداره مشخصه که این اقا واقعا کیا سراتو فروخته و یه مقدار پول برداشته ساندرو خریده الان هم راضیه و احتمالا خوشحاله که خودروی فرانسه سواره نه کره ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا