اخباراخبار خارجی

نام شاسی بلند جدید هیوندای مشخص شد

گزارش شده است که شاسی بلند ساب کامپکت جدید هیوندای با نام هیوندایKona در کره جنوبی شناخته خواهد شد.

هیوندای موتور آمریکا این نام را در ماه سپتامبر سال قبل به ثبت رسانده بود. این خودرو در داخل خودروسازی با کد هیوندای OS شناخته شده و در نیمه اول سال جاری وارد بازار بومی خود می شود.

یک سخن گوی هیوندای اعلام کرده که این مدل تنها برای بازار  کره است اما برخی گزارشات دیگر حاکی از آن هستند که این خودرو در بازارهای دیگر نیز عرضه خواهد شد.

هم چنین تصور می شود که این خودروی جدید در نمایشگاه خودروی ژنو ماه آینده معرفی خواهد شد. تصاویر فاش شده از نمونه های اولیه Kona عناصری از هیوندای Intrado کانسپت را نشان می دهند که شامل جلوپنجره آبشاری جدید، چراغ های جلوی مجزا و لامپ های شبیه به نیسان جیوک و چراغ های عقب متمایز با روشنایی LED است.

هیوندایKona دارای سایزی مشابه Creta بوده و به موتور 1.4 لیتری بنزینی توربو، 1.4 لیتری دیزلی و 1.66 لیتری دیزلی مجهز خواهد شد.

این خودروی B-SUV جدید هیوندای با مدل هایی همچون نیسان جیوک، تویوتا C-HR، هونداHR-V، مزدا CX-3 و سیتروئن C3پیکاسو رقابت خواهد کرد. این خودرو در جایگاهی پایین تر از توسان قرار گرفته و به عنوان شاسی بلند پایه هیوندای در بازارهای توسعه یافته عرضه می شود.

2 دیدگاه

  1. قابل توجه اون دوستان عشق كره كه مدام نيسان جوك رو به باد انتقاد ميگرفتند و ميگفتند اصلا اين كلاس به درد نميخوره و شاسي بلند بايد فلان باشد و بهمان باشد!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا