ساخت زیربنای تولید خودروهای برقی در سایپا آغاز شده است

چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵

ساخت زیربنای تولید خودروهای برقی در سایپا آغاز شده است

مدیر عامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا از برنامه ریزی برای تولید انبوه خودروهای برقی در آینده خبر داد و گفت: براساس قراردادهای منعقده با چند مجموعه داخلی و بین المللی، تولید خودروهای برقی را در دستور کار قرار داده ایم.

مهندس علیرضا مصدقی مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا با اشاره به هدف گذاری گروه خودروسازی سایپا برای ورود به فناوری های نوین تولید خودرو اظهار کرد: در سال جاری سرمایه گذاری های گسترده ای در مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا برای دستیابی به دانش روز جهانی صورت گرفته و راه اندازی بخش های جدید در این مرکز نظیر معاونت فناوری های پیشرفته خودرویی موجب تسریع فعالیت ها در این حوزه شده است.

وی تصریح کرد: طراحی و ساخت زیربنای تولید خودروهای برقی در سایپا آغاز شده و پس از آزمایش ها و مطالعات نهایی، تولید این محصولات آغاز می شود.

مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا در ادامه خاطرنشان کرد: اصرار سایپا برای تولید خودروهای برقی و هیبریدی، باهدف ورود به چرخه های جدید دانش جهانی و تلاش برای آماده سازی زیرساخت های استفاده از این گونه خودروهای در کشور است.

مهندس مصدقی با بیان این مطلب که تولید این خودروها نیازمند همکاری و هماهنگی بخش های مختلف کشور جهت آماده سازی زیرساخت های لازم است، گفت: باتوجه به مشکل آلودگی هوای کلانشهرها و ضرورت صرفه جویی در مصرف سوخت های فسیلی، خودروهای دارای فناوری برقی می توانند نقش به سزایی در رفع این مشکلات ایفا کنند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به برنامه ورود خودرو ساینا مجهز به گیربکس اتوماتیک به بازار در سال جاری تصریح کرد: تا پایان سال جاری خودرو ساینا را با برخورداری از گیربکس اتوماتیک به بازار عرضه خواهیم کرد که این محصول نخستین خودرو ایرانی مجهز به این فناوری است.

مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا همچنین از عرضه خودرو سایپا 212 در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: این خودرو نیز با برخورداری از امکانات فنی و طراحی مناسب می تواند، سهم بازار محصولات گروه سایپا را در کشور افزایش دهد.

مهندس مصدقی در خاتمه گفت: تاکید مدیریت ارشد گروه سایپا درخصوص فعالیت هرچه بیشتر مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو و سرمایه گذاری بر روی مطالعه و دستیابی به دانش روز جهانی، می تواند به عنوان کلید پیشرفت گروه خودروسازی سایپا در آینده صنعت خودرو جهان محسوب شود.


بدون دیدگاه