چگونه سيستم دزدگير خودرو را قطع كنيد؟

چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ | 3 نظر

چگونه سيستم دزدگير خودرو را قطع كنيد؟

سيستم هشدار دزدگير در خودرو اگر به موقع قطع نشود مى تواند براى ديگران بسيار آزاردهنده باشد. در ادامه چندين دليل براى قطع نشدن سيستم هشدار دزدگير خودرو به همراه روش قطع كردن اين سيستم بيان شده است، تا از بروز مزاحمت براى ديگران جلوگيرى شود.

خاموش كردن هشدار دزدگير

وسايل مورد نياز:

دم باريك( براى خارج كردن فيوز)

كتابچه ى راهنماى خودرو

مرحله ى اول: با سيستم هشدار دزدگير آشنا شويد. شايد به نظر برسد زمانى كه سيستم هشدار خودرو قطع نمى شود، زمان مناسبى براى خواندن كتاب راهنما نباشد، اما در بيشتر مواقع مى توانيد علت را در كتاب راهنما پيدا كنيد.

مرحله ى دوم: خودرو را روشن كنيد. سوييچ را بچرخانيد و سعى كنيد خودرو را روشن كنيد. در بيشتر دزدگيرها، هم دزدگيرهايى كه كارخانه بر روى خودرو نصب كرده است هم آنهايى كه خودتان بر روى خودرو نصب كرده ايد، با روشن كردن خودرو ريست مى شوند و قطع مى شوند.

مرحله ى سوم: از سوييچ استفاده كنيد و درب طرف راننده را باز كنيد. با اين كار معمولاً دزدگير ريست مى شود و قطع مى شود. در مواردى كه درب طرف راننده قفل نيست، ابتدا آن را قفل كنيد و سپس دوباره قفل آن را باز كنيد.

مرحله ى چهارم: فيوز را قطع كنيد. دزدگيرى كه كارخانه ى سازنده ى خودرو بر روى آن نصب مى كند، داراى يك فيوز در جعبه ى فيوزها است. فيوز را در بياوريد تا مدار دزدگير قطع شود.

جعبه فيوز در سمت چپ ميله ى فرمان قرار دارد. معمولاً بر روى درب جعبه ى فيوز يك نمودار قرار دارد.

بيشتر فيوزهاى دزدگيرها يك علامت مشخص دارند. در غير اين صورت از دفترچه ى راهنما براى پيدا كردن فيوز استفاده كنيد.

توصيه: بعضى از خودروها چند جعبه ى فيوز دارند، در اين صورت براى پيدا كردن فيوز دزدگير از دفترچه ى راهنما استفاده كنيد.

فيوز را خارج كنيد. اگر هشدار دزدگير قطع شد، فيوز درست را انتخاب كرده ايد. اگر قطع نشد، فيوز را در سرجايش قرار دهيد، فيوز ديگرى را در بياوريد، اين كار را آنقدر ادامه دهيد تا به فيوز درست برسيد.

زمانى كه فيوز قطع شد، فيوز را دوباره سره جايش قرار دهيد سپس متوجه مى شود كه سيستم دزدگير ريست شده است. اما اگر دوباره هشدار دزدگير فعال شد، بايد به يك تعميركار ماهر مراجعه كنيد.

اگر سيستم دزدگير را خودتان بر روى خودرو نصب كرده ايد، در محفظه ى موتور به دنبال فيوز بگرديد، براى اين كار از دفترچه ى راهنما استفاده كنيد.

مرحله ى پنجم: باترى را قطع كنيد. اين كار آخرين راهكار است. با اين كار كل سيستم برقى خودروى شما ريست مى شود و خودروى شما تا زمانى كه باترى را دوباره متصل كنيد روشن نخواهد شد.

قسمت منفى باترى(به رنگ مشكى) راقطع كنيد. هشدار دزدگير بايد قطع شود.

يك يا دو دقيقه منتظر بمانيد و دوباره باترى را متصل كنيد. در اين حالت سيستم دزدگير ريست مى شود. اگر باز هم سيستم دزدگير فعال شد دوباره باترى را قطع كنيد.

توصيه: اگر با اين كار مشكل حل نشد، اتصال باترى را قطع كرده و با يك تعميركار تماس بگيريد.

مرحله ى ششم: از كى فوب به درستى نگه دارى كنيد. در بيشتر خودروهاى مدرن از كى فوب براى فقل و باز كردن خودرو و فعال كردن و غير فعال كردن دزدگير استفاده مى شود. متأسفانه كى فوب در صورتى كه باترى آن ضعيف باشد كار نخواهد كرد.

قبل از تمام شدن باترى، حتما آن را تعويض كنيد تا دچار مشكل نشويد.

اگر مراحلى كه ذكر شد را دنبال كنيد سيستم هشدار دزدگير خودرو قطع خواهد شد و ديگر براى كسى مزاحمتى ايجاد نخواهد شد. در شرايط ضرورى اول باترى را قطع كنيد. سپس به يك تعميركار مراجعه كنيد تا مشكل را بر طرف كند.


3 دیدگاه

  1. موسی | شهریور 8, 1397 | لینک نظر

    من امروز باتری ریموت دزدگیر ماشینم تمام شده بود و درها قبلش با ریموت قفل شده بود وقتی ریموت زدم باز کنه عمل نکرد و مجبور شدم با کلید یدکی درب ماشین باز کنم ولی صدای دزدگیر درآمد و هر کاری کردم مثلا سر باتری را کشیدم قطع شد ولی دوباره سر باتری وصل کردم که ماشین روشن کنم صدای دزد گیر دراومد و ماشین هم توسط سیستم دزدگیر خاموش شد این بار سیم بلندگوی دزدگیر قطع کردم و صدا قطع شد ولی چون سیستم دزدگیر فعال بود و برق دزدگیر از برق اصلی خودرو گرفته شده بود پمپ بنزین کار نمیکرد و بنزین نمی اومد که ماشین روشن کنم تنها راه حل این بود که برم باتری ریموت بخرم بندازم توش دزد گیر توسط ریموت قطع کنم و بعد بلندگوی دزد گیر وصل کنم و استارت و خدانگهدار

  2. سعید | اسفند 13, 1395 | لینک نظر

    این سیستم های دزدگیر فعلی خیلی ایراد داره و به راحتی از کار می رفته

  3. امیر | اسفند 12, 1395 | لینک نظر

    برا دزدای ناوارد گذاشتین؟والا اخه