5 خودروساز بزرگ از موضوع ایربگ های معیوب تاکاتا اطلاع داشته‌اند

پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ | 1 نظر

5 خودروساز بزرگ از موضوع ایربگ های معیوب تاکاتا اطلاع داشته‌اند

اخیراً دادگاهی آمریکایی 5 شرکت خودروسازی را متهم کرده که از موضوع خراب بودن ایربگ های تاکاتا اطلاع داشته‌اند ولی با این حال از آن‌ها استفاده کرده‌اند.

در این پرونده قضایی که در ایالت فلوریدا مطرح شده ادعا می‌شود که کمپانی‌های فورد، هوندا، نیسان و تویوتا همه پرونده‌هایی دارند که داخل آن‌ها به تصمیمات هیئت مدیره مبنی بر استفاده از ایربگ های تاکاتا، به دلیل ارزان بودن و علیرغم دانستن این موضوع که این ایربگ ها مشکلات ایمنی دارند اشاره شده است. در این پرونده همچنین با استناد به یک مدرک گفته شده که بی ام و نیز در یک چنین موضوعی دست داشته است.

هوندا با انتشار یک بیانیه این اتهام را تکذیب کرده و گفته است که با استناد به نتایج آزمایشات ارائه شده توسط کمپانی تاکاتا، تمامی این ایربگ ها از ایمنی کامل برخوردار بوده‌اند. این کمپانی ژاپنی همچنین در بیانیه خود به این نکته هم اشاره کرده که گاهی اوقات ایربگ های تاکاتا قیمت بالاتری از رقبای خود دارند.

فورد، نیسان و تویوتا هنوز عکس العملی به این اتهام نشان نداده‌اند.

این پرونده درست اندکی قبل از محکوم شدن تاکاتا به کلاه برداری و ارائه اطلاعات نادرست که منجر به جریمه یک میلیارد دلاری شد مطرح شده است.

از این مبلغ جریمه، 125 میلیون دلار به خانواده‌های قربانیان حوادث ایربگ های تاکاتا اختصاص یافته شده و 8500 میلیون دلار از آن نیز برای جبران هزینه‌های فراخوان مدل‌های معیوب استفاده خواهد شد.


1 دیدگاه

  1. علی | اسفند 12, 1395 | لینک نظر

    با سلام
    این می شه عذر بدتر از گناه .خیلی از شرکتها فولکق واگن را به خاطر دیزل گیت سرزنش کردند ولی اشتباه فولکس به قیمت جان کسی تموم نشد ولی در مورد اینها که با جان مردم سر و کار دارند و تا به حال چندین نفر در اثر این ایربگهای معروف جانشان را از دست دادن نه محکومیتی هست و نه چیز دیگه ای فقط تاکاتا محکوم شد ولی این شرکتها که خوشون از این گند تاکاتا خبر داشتن چرا؟؟؟؟