اخباراخبار خارجیدسته‌بندی نشده

کلاهبرداری میلیاردی یکی از بزرگترین نمایندگی های رسمی برندهای خارجی

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران از افزایش کلاهبرداری ها در جریان پیش فروش  تعدادی از نمایندگی های شرکتهای خارجی خبر داد و  گفت :  متاسفانه برخی از نمایندگی های غیر رسمی و حتی رسمی شرکتهای خارجی با جمع اوری وجوه متقاضیان اقدام به واردات خودرو و کلاهبرداری از مشتریان می کنند.

سعید موتمنی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به هشدار های متعدد اتحادیه نسبت به خریداران خودروهای خارجی اظهار داشت : این نمایندگی ها با عرضه خودرو کمتر از قیمت واقعی آن، مردم را وسوسه و ترغیب به خرید می کنند درحالی که عموما خودرویی در کار نیست.

وی تصریح کرد : همواره به متقاضیان خرید خودرو هشدار داده شده که فریب اطلاعیه های مندرج در روزنامه ها و سایت هایی را که اقدام به فروش خودرو زیر قیمت می کنند را نخورده و اعتماد نکنند.

وی گفت : به متقاضیان مجددا هشدار می دهیم که از نمایندگی های رسمی شرکتهایی خرید نمایند که دارای پروانه کسب باشند ضمن اینکه خودروهای موجود در نمایندگی را خرید نمایند و به هیچ وجه خودروهایی را که در بازار و نمایندگی موجود نیست را با بواسطه قرارداد ، پیش خرید نکنند.

وی با اشاره به اینکه عمده این کلاهبرداری ها توسط نمایندگی غیر رسمی صورت می گیرد ، افزود : البته گاهها این مشکلات نیز توسط برخی از نمایندگی های رسمی نیز صورت می گیرد از این رو به متقاضیان توصیه می شود بر اساس توان مالی خود اقدام به خرید نمایند و با مشاهده کلیه امکانات و شرایط خودرو در نمایندگی در لحظه اقدام به خرید خودرو کنند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران گفت : متاسفانه برخی از متقاضیان بدون هر گونه بررسی ، فریب آگهی های موجود در روزنامه ها و سایت ها را مبنی بر عرضه خودرو زیر قیمت بازار را می خورند.

موتمنی تصریح کرد : بر اساس مصوبه هیات دولت در اردیبهشت ماه امسال ، کلیه شرکتهایی که خواستار پیش فروش هستند باید از وزارت صنعت و معدن مجوز دریافت کنند چرا که در جریان برخی از پیش فروش هایی که در جراید اعلام می شود کلاهبرداری هایی صورت می گیرد که عمدتا مربوط به نمایندگی ها و شرکتهای فاقد پروانه کسب است.

وی گفت : متاسفانه در هفته گذشته یکی از نمایندگی های رسمی و دارای مجوز شرکتهای بزرگ خارجی در تهران ، اقدام به کلاهبرداری چند میلیاردی کرده است به هیمن جهت به مشتریان توصیه می شود با توجه به توان مالی و خودرو موجود در بازار خرید کنند و خودروهایی را که در بازار وجود ندارند را پیش خرید نکنند.

 

11 دیدگاه

  1. یعنی چی فقط نقدی بخریم؟
    چرا مسئولین فقط نصیحت کردن بلدند؟
    اگه خطر داره کلا ممنوع کنید پیش فروش هارو.
    همه دنیا این کار را میکنند و دولت وسیغه از نماینده گیها گرفته و کلکی بزنند سریعا پول مردم و پس میدهند.
    واقعا مسخرشو درآوردند.
    کسی جرات نمیکنه نه ماشین بخره نه زمین نه روغن نه عسل نه کنسرو نه نون…..
    فقط بلدن نصیحت کنند

  2. یکیشون عظیم خودرو نامرده.بی انصافها چهار ماه پیش بعد از ۹ ماه پول خوابوندن اصل مبلغ رو با منت به من برگردوندن.
    اطلاع رسانی کنید

    1. درباره این عظیم خودرو کسی اطلاعاتی داره؟کلاهبرداریش موثقه؟الان دارن سوناتای ۱۹۰میلیونی رو به ۱۶۰میلیون و ۳ماهه ثبت نام میکنند.این معقوله؟

  3. امروز نگين خودرو بخشنامه فروش کولئوس را در سايت گذاشت (البته بعد از پيش فروش). بنده خودم هفته قبل ثبت نام کردم اما متاسفانه و در کمال تعجب عليرغم اينکه قبلا مدير عامل نگين خودرو اعلام کرده بود که اين خودرو فول ترين تيپ هست و در بخشنامه هم اعلام کرده که مدل E3 مي باشد که فولترين هست، اما اتوپارک را از خودرو حذف کردند که کاملا غير حرفه اي و غير اخلاقي و بر خلاف تعهدات قبلي نگين خودرو است.

  4. من ارديبهشت 95 ثبت نام يك دستگاه سانتافه تك راداربدون اتوپارك كردم دي ماه اومدم واسه مبايعه نامه قراردادم 90 روز كاري الي 120روز كاري بود من فكر مي‌كردم بايد 90 روز بگيرم امّا تا 120 روز طول كشيد، 1 ماه تأخير بعد از مبايعه‌نامه تقريباً ماشين با 45 روزتأخير به دستم رسيد هم بهم روز شماره 150 دادن و ازم 7ميليون هم بيشتر گرفتن اون روز خيلي عصباني بودم كه چرا بايد پول بدم امّا بعداً ديدم هم ماشين رو يكسال بالاتر بهم دادن هم به جاي تك رادار بدون اتوپارك ، با 3 رادار با اتوپارك و دوربین 360 بهم دادن و الان واقعاً بابت اينكه اون روز الكي ناراحت شدم خيلي ناراحتم اگر قصد خريد با اصالت آپشن رودارين و شركتي كه از مدير عامل تا نگهبان جوابگو و پيگير كارتون هستن من عظيم خودرو را پيشنهاد ميدهم و الان هم باز اقدام به خريد كردم.

  5. من رفتم عظيم خودرو به خاطر 5 ميليون معامله بهم خورد كارشناس بيچاره مي‌گفت مال ما اصالت آپشن داره آپشن ها فابريكه امّا من به خاطر قيمت رفتم جاي ديگر و الان واقعاً پشيمانم ـ تصادف كردم ايربگ ها بازنشد و همسرم و فرزندم دچار سانحه شدن و الان مي فهيم قيمت مهمه امّا نه اندازه آپشن و خدمات و اعتبار.

  6. من كلاً 40 پول داشتم تماس گرفتم عظيم خودرو كارشناس بهم گفت هر ماشيني بخواي معرفي كن ما وامش رو مي ديم يه خودرو پيدا کردن ماشين تميز سخت بود و من 40 ميليون پول لازم داشتم امّا 30 تاش تأييد شد به خاطر پيرينت حسابم انتظار داشتم 40 ميليون ok میشه اما باز هم 30 تومان رو برام ok كردن چون 5 تا برگشتي داشتم واز فروشنده تخفيف گرفتم ماشين رو خريدم با اينكه انتظار 40 ميليون داشتم امّا به موقع وام رو دادن و سندهم به نام زدن واقعاً ممنوم

  7. من دي ماه 95 ثبت نام كردم شعبه كارشناس كلي وعده و وعيد به من داد كه زودتر بهم مي ده موقع تحويل رفتم دفترمركزي گفتن بايد صبركني قراردادم 90روز كاري به 120 روي كاري بود خيلي ناراحت بودم و عصباني با همه درگير شدم ولي مسئولين حتي مديرعامل به مشكلم حضوراً رسيدگي كردن و تا 100 روز كاري صبر كردنم بعد مبايعه نامه كردم و ماشين رو 10 روز تحويل گرفتم من فهميدم واقعاً خود شركت اهميت داره و به رفتار و عملكرد كارشناس نظارت ميشد و دو باره كه به اون شعبه زنگ زدم اون كارشناس ديگه نبود و مديرعامل رسيدگي كامل كرد.

  8. من سالهای قبل از عظیم خودرو خرید کردم اون زمان که تو کارگر دفتر داشتند و بعد هم که به دفتر حقانی رفتند اونجاهم برای یکی از دوستانم خرید کردم، اون زمان درست طبق قرارداد و مفاد آن رفتار می کردند، حالا شاید بزرگتر و یا نوعی خودرو ساز هم دارن میشن کمی بهم ریخته هستن ولی یادمه اون زمان مدیریتش حسابی مشتری را نگهداری و مراقبت می کرد.الان بعضی از این خبرا که میشنوم بارم نمیشه.ولی میشه فهمید این ها مخاطرات بزرگ شدن و توسعه پیدا کردن هست.امیدوارم به روزهای اوج خودش برگرده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا