اخباراخبار خارجی

رونمایی از هیوندای i30 استیشن در نمایشگاه خودرو ژنو

کمپانی هیوندای موتور از نسخه استیشنِ مدل هاچ بک i30 با دو موتور بنزینی و یک موتور دیزلی در نمایشگاه خودروی ژنو پرده برداری کرد. این خودرو که رقیبی برای فورد فوکوس استیشن و فولکس واگن گلف استیشن محسوب می شود، در کلاس خودش یکی از جادارترین کابین ها را دارد. فضای بار این خودرو در حالت عادی برابر 602 لیتر بوده و در حالتی که صندلی های عقب خوابیده باشد، این فضا به 1650 لیتر می رسد که از فوکوس و گلف بیشتر است.

این خودرو که 245 میلی متر از مدل هاچ بک کشیده تر است، فاصله محوری یکسانی با i30 هاچ بک داشته و طوری طراحی شده است که شیب سقف باعث شده i30 استیشن در نگاه اول یک خودروی کوپه به نظر بیاید. هیوندای روی این موضوع تاکید زیادی دارد که طراحی این خودرو همیشه زیبا باقی خواهد ماند و به مرور زمان از جذابیت آن کاسته نمی شود. فضای داخلی i30 استیشن با مدل هاچ بک تفاوتی نداشته و به مانیتور لمسی 5 یا 8 اینچی مجهز بوده و امکان سفارش شارژر بیسیم موبایل به عنوان یک آپشن وجود دارد.

موتور های موجود برای i30 استیشن همه به توربو شارژر مجهز هستند:

  • موتور بنزینی سه سیلندر 1.0 لیتری مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت با قدرت 118 اسب بخار
  • موتور بنزینی چهار سیلندر 1.4 لیتری مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت با قدرت 138 اسب بخار
  • سه نسخه مختلف از موتور دیزلی 1.6 لیتری با قدرت های 94، 108 و 131 اسب بخار

هیوندای مدعی است که i30 استیشن در کلاس خودش بیشترین سیستم های ایمنی کمکی راننده را دارد که شامل کروز کنترل هوشمند، سیستم ترمز خودکار در مواقع اضطرار به همراه قابلیت تشخیص عابر پیاده، سیستم هشدار خروج از بین خطوط، سیستم هشدار نقطه کور و نور بالای هوشمند می شود. فرمان i30 استیشن 10 درصد تیز تر شده و پیست نوربرگ‌رینگ آلمان مکان انجام تست های سرعتِ بالا در مراحل طراحی و ساخت این خودرو بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا