اخباراخبار خارجی

رونمایی از تویوتا یاریس GRMN با موتور سوپرشارژ در نمایشگاه خودرو ژنو

تویوتا از نسخه اسپرت یاریس تحت عنوان تویوتا یاریس GRMN (Toyota Yaris GRMN) در نمایشگاه خودرو ژنو پرده برداری کرد. این خودرو که از یک موتور 1.8 لیتری بنزینی 4 سیلندر خطی مجهز به سوپر شارژر بهره می برد، می تواند قدرتی بیش از 210 اسب بخار را تولید کند که اولین خودروی مجهز به سوپر شارژر در کلاس خودش است. با این حساب، یاریس GRMN از اکثر رقبایش با موتور های توربو قدرتمندتر است که به عنوان نمونه می توان به فورد فیِستا ST، فولکس واگن پولو GTi و پژو 208 GTi اشاره کرد. مدل های GRMN قبلی تویوتا همگی فقط در ژاپن به فروش می رسیدند که شامل GT86، یاریس مدل 2013 و تویوتا iQ می شود.

تویوتا برای یاریس GRMN فقط یک مدل 3 درب در نظر گرفته است. البته مدل معمولی یاریس در هر دو مدل 3 و 5 درب عرضه خواهد شد. یاریس GRMN بسیار شبیه به طرحی است که پیش از این تویوتا از آن منتشر کرده بود: نقش و نگار های رنگی رو جاهایی مانند درب کاپوت و نمای جانبی که سعی در زیبا و اسپرت نشان دادن این خودرو دارند به همراه رینگ های 17 اینچی مشکی مات و اِسپویلر مشکی روی درب صندوق عقب. علاوه بر این، شاهد چراغ های جدید جلو و عقب و خروجی اگزوز بزرگی در قسمت میانی سپر عقب هستیم و تویوتا نمای روبروی این سوپرمینی را طوری طراحی کرده که به نظر خشمگین و جسور بیاید. تویوتا ترمز ها و سیستم تعلیق این مدل را هم ارتقا داده است.

بد نیست بدانید GRMN مخفف “Gazoo Racing Masters of the Nurburgring” است که گازو رِیسینگ (Gazoo Racing) بخش موتور اسپرت تویوتا به حساب می آید، چیزی شبیه به قسمت M بی ام و یا AMG مرسدس. یاریس GRMN نخستین مدل GRMN تویوتا مسحوب می شود که در جهان عرضه می شود و تویوتا تصمیم دارد ابتدا این خودرو را در اروپا عرضه کند و بسته به شرایط بازار، احتمال عرضه آن در آمریکای شمالی نیز وجود دارد.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا