آیا شاسی بلندها آینده دنیای خودرو می‌باشند؟

سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵

آیا شاسی بلندها آینده دنیای خودرو می‌باشند؟

آیا جگوار طی 17 سال اخیر با تولید برخی از بهترین مدل‌های سدان در دنیای خودروها وقت خود را فقط تلف کرده است؟

اگر نگاهی دقیق به آخرین گزارش فروش این کمپانی بریتانیایی داشته باشید، می‌توانید چنین برداشتی داشته باشید. طبق آمار خود جگوار، در 10 ماهه بین آوریل سال پیش و ژانویه امسال، این کمپانی 132825 دستگاه خودرو فروخته است.

این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال 83 درصد افزایش را نشان می‌دهد. مدل XE افزایش فروشی 27 درصدی داشته و این عدد برای XF حدوداً 10 درصد بوده است، ولی تنها دلیل رشد چشم گیر آمار فروش جگوار به مدل اف پیس باز می‌گردد.

در طی این دوره 10 ماه اف پیس پر فروش ترین مدل جگوار با فروشی معادل 51853 دستگاهی بوده است. با توجه به این نکته، انتظار می‌رود مدل جدید این خودرو در سال جدید بتواند رکورد فروش 70 هزار دستگاهی را بزند.

هم اکنون نیز اف پیس پر فروش ترین خودروی جگوار محسوب می‌شود.

با ورود مدل E-Pace به بازار، که حدس می‌زنیم قیمت بالایی نیز خواهد داشت، جگوار بدون شک به یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان مدل‌های شاسی بلند تبدیل خواهد شد. قبلاً سناریویی مشابه همین برای پورشه و ولوو نیز اتفاق افتاده است.

با نگاهی به این آمار می‌توان حدس زد طی سال‌های آتی، بدون شک تعداد مدل‌های سدان جگوار کاهش پیدا خواهند کرد، برخی کارشناسان پیش بینی می‌کنند تعداد آن‌ها به دو و یا حتی یک مدل کاهش پیدا کند.


بدون دیدگاه