بررسی کامل پژو 508؛ بازگشت پرشکوه پژو به ایران

پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ | 86 نظر

بررسی کامل پژو 508؛ بازگشت پرشکوه پژو به ایران

همانطور که می دانید، پژو قصد دارد سدان نیمه لوکس خود یعنی 508 را به واسطه شرکت جوینت وِنچِر ایکاپ (شرکت مشترک ایران خودرو و پژو) به خیابان های ایران بفرستد. پژو 508 که یک سدان نیمه لوکس بزرگ از سگمنتِ D محسوب می شود، سال 2010 برای اولین بار در نمایشگاه خودروی پاریس معرفی شد و جایگزین مدل متوسط پژو یعنی 407 و مدل بزرگتر یعنی 607 شد. سیتروئن C5 نسل اول و دوم، سیتروئن C6، پژو 407 و پژو 508 همه از پلتفرم یکسانی به نام PSA PF3 بهره می برند. 508 به غیر از فرانسه، در چین، مالزی و نیجریه هم تولید می شود و سیتروئن C5 نسل دوم و پژو 508 هر دو در کارخانه پژو-سیتروئن واقع در شهر رِن فرانسه تولید می شوند که ظاهراً مدل های وارداتی تولید فرانسه هستند. در سال 2014، 508 جدید معرفی شد که فیس لیفتِ نسخه قبلی محسوب شده و شامل سه مدل می شود: سدان، استیشن (SW) و استیشن کراس اوور هیبریدی (RXH).

 

پژو 508

508 موفق به کسب جوایز بین المللی متعددی شده است که به طور مثال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • “خودروی سال 2011” در اسپانیا
  • “بهترین خودروی خانوادگی بزرگ 2011” توسط وب سایت نِکست گرین کار (Nextgreencar.com) که راهنمای خرید خودروهای اقتصادی است
  • “بهترین خودروی خانوادگی وارداتی 2011” بنابر نتایج نظرسنجی نشریه آلمانی اتو زِیتانگ (Auto Zeitung)

از زمان معرفی این خودرو تاکنون، چیزی در حدود 370 هزار دستگاه از آن به فروش رفته است که در حال حاضر چین با سهم 36 درصدی از فروش 508، بزرگترین بازار جهانی این خودرو محسوب می شود. 508 در بازارهای جهانی رقبایی همچون فورد موندئو، اشکودا سوپربی، فولکس واگن پاسات، اوپل اینسیگنیا، مزدا 6 و آئودی A4 دارد. اما در بازار ایران، رقبای این سدان فرانسوی را می توان هیوندای سوناتا، کیا اپتیما، تویوتا کمری، رنو تلیسمان، هوندا آکورد و دی اِس 5LS در نظر گرفت.

طراحی خارجی

طراحی فضای خارجی 508 را می توان در سه کلمه خلاصه کرد: شیک، هوشمندانه و منحصر به فرد. در نمای روبرو، اولین موردی که نظر بیننده را جلب می کند، جلو پنجره عریضِ کروم رنگ است که آرم شیر پژو وسط آن جا خشک کرده است و در مجموع 508 از جلو طرحی نسبتاً جسورانه، اما لوکس دارد. در نمای جانبی، طراحی 508 به دور از پیچیدگی و خطوط سردرگم طراحی شده و هماهنگی خوبی در این بخش به چشم می خورد که در تیپ مخصوص بازار ایران یعنی “جی تی لاین”، شاهد رینگ های 18 اینچی دو رنگِ زیبایی هستیم که نمای کناری 508 را کمی اسپرت جلوه می دهند. اگرچه نمای عقب 508 ناهماهنگ با قسمت جلوی آن نیست، اما خبری از طرح جسورانه قسمت جلو در این بخش نبوده و با طراحی نسبتاً ساده ای روبرو هستیم. البته در تیپ “جی تی لاین”، وجود دو خروجی اگزوز نمای عقب را کمی اسپرت کرده است.

 

جدول زیر، ابعاد 508 را بر حسب میلی متر نشان می دهد:

طول 4830
عرض 1828
ارتفاع 1456
فاصله بین دو محور 2817
فاصله کف خودرو از سطح زمین 143

فضای داخلی

کابین 508 فضایی خلوت، ساده و جذاب بوده و در کنار کاربردی بودن طراحی آن، صندلی های بسیار راحتی دارد که حتی در سفرهای طولانی نیز سرنشینان خودرو احساس خستگی نخواهند کرد. عایق بندی صوتی کابین بسیار خوب بوده و فضای کابین از نکات مثبت این خودرو محسوب می شود تا جاییکه حتی قسمت وسط صندلی عقب هم برای یک شخص بزرگسال کاملاً راحت و جادار است، در حالیکه ابعاد این خودرو خیلی بزرگ نبوده که رانندگی در شهر را آسان می کند. کیفیت مواد بکار رفته در کابین بسیار بالا و در حد خودروهای آلمانی ارزیابی می شود و سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی (infotainment) که مدیریت تماس های تلفنی، سیستم صوتی و سیستم مسیریابی ماهواره ای از طریق آن امکان پذیر است، عملکرد قابل قبولی دارد. همچنین درب صندوق این خودرو که فضای نسبتاً خوبی را در اختیارتان قرار می دهد، با فشردن رقم صفرِ 508 در قسمت عقب خودرو باز می شود.

 

تجهیزات و امکانات

پژو 508 در چهار تیپ مختلف عرضه می شود که به ترتیب سطح تجهیزات به شرح زیر است:

  • تیپ اَکتیو (ACTIVE) که مدل پایه محسوب می شود
  • تیپ اَلور (ALLURE)
  • تیپ جی تی لاین (GT LINE)
  • تیپ جی تی (GT) که کامل ترین تیپ از نظر تجهیزات به حساب می آید

اما از میان این چهار تیپ، تیپ سوم یعنی “جی تی لاین” برای بازار ایران در نظر گرفته شده است. بنابر این 508 با لیست کاملی از تجهیزات و امکانات راهی بازار ایران خواهد شد که موارد مهم و قابل ذکر عبارتند از:

فضای خارجی
چراغ های جلو تماماً LED / چراغ های روشنایی مخصوص روز / چراغ های هوشمند در پیچ / نور بالای هوشمند / آیینه های جانبی تاشوی برقی / آیینه وسط الکتروکرومیک
فضای داخلی
روکش چرمی صندلی ها، دسته دنده و غربیلک فرمان / شیفترهای پشت فرمان / تهویه مطبوع خودکار چهار منطقه ای / سانروف برقی / صندلی های جلو با تنظیم برقی در 4 جهت و حافظه تنظیمات صندلی راننده / تنظیم گودی کمر برقی صندلی های جلو / گرمکن صندلی های جلو
صوتی و تصویری
مانیتور 7 اینچی لمسی / بلوتوث / 8 بلندگو / سیستم مسیریابی ماهواره ای
امکانات رفاهی و ایمنی
سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای / نمایشگر سربالای رنگی (HUD) / کروز کنترل و محدود کننده سرعت / سیستم هشدار دهنده نقاط کور / سنسور پارک جلو و عقب / دوربین دنده عقب رنگی / سنسور فشار باد لاستیک ها

لازم به ذکر است که 508 سدان، سقف پانوراما نداشته و فقط نسخه استیشن به سقف شیشه ای مجهز است.

مشخصات فنی و تجربه رانندگی

موتوری که برای 508 در بازار ایران در نظر گرفته شده است، یک موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری توربو است که به سیستم تزریق مستقیم سوخت مجهز بوده و می تواند 165 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور تولید کند. اما نکته قابل توجه این است که گشتاور 240 نیوتن متر، از دور 1400 تا 4000 بطور کامل در اختیار راننده قرار دارد و موتور ذکر شده که با کد EP6 شناخته می شود، کارکردی روان و بیصدا دارد. این موتور که با همکاری بی ام و ساخته شده است، می تواند این سدان 1.5 تنی را در مدت 8.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساند که در تهران به جهت پیشرانه توربو افت زیادی نخواهد داشت و با در نظر گرفتن شیفترهای پشت فرمان، می توان از 508 انتظار رانندگی اسپرت نیز داشت.

 

می توانید مشخصات فنی 508 برای بازار ایران را در جدول زیر مشاهده کنید:

مشخصات فنی پژو 508 با موتور 1.6L THP و گیربکس EAT6
گیربکس 6 دنده اتوماتیک
محور انتقال قدرت جلو
تعداد سیلندر / تعداد سوپاپ 4 / 16
حجم موتور (سی سی) 1598
نوع موتور مجهز به توربوشارژر و سیستم تزریق مستقیم سوخت
حداکثر قدرت (اسب بخار / دور در دقیقه) 165 / 6000
حداکثر گشتاور (نیوتن متر / دور در دقیقه) 240 / 1400
شتاب صفر تا 100 (ثانیه) 8.9
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) 210
استاندارد آلایندگی یورو 6
مصرف سوخت داخل شهر (لیتر در هر صد کیلومتر) 7.5
مصرف سوخت خارج شهر (لیتر در هر صد کیلومتر) 4.8
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) 5.8
حجم باک (لیتر) 72
وزن خالص (کیلوگرم) 1485
تعلیق جلو مک فرسون استرات
تعلیق عقب مستقل مولتی لینک
سیستم های ترمز و پایداری سیستم ترمز ضد قفل (ABS)
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBFD)
سیستم کمکی ترمز در مواقع اضطرار (EBA)
سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)
سیستم کنترل پايداري اتومبيل در هنگام ترمز در پيچ (CBC)
سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی (HAS)
ترمز پارک برقی اتوماتیک
سیستم کنترل لغزش (ASR)
مشخصات لاستیک 235/45R18
فضای صندوق بر حسب لیتر (حالت عادی / صندلی های عقب خوابیده) 515 / 1381

بد نیست بدانید در حال حاضر در ایران، دی اِس 5 جدید، دی اِس 5LS و دی اِس 6 از همین موتور بهره می برند و ظاهراً پژو 2008 هم با همین موتور در ایران عرضه خواهد شد. اما یکی از مشکلات این خودرو، عملکرد ضعیف سیستم روشن و خاموش شدن خودکار موتور جهت کاهش مصرف سوخت (استارت-استاپ) است. بطور مثال در ترافیک سنگین، با کوچکترین تماس پا با پدال ترمز، موتور خاموش می شود و خاموش و روشن شدن مکرر موتور که با لرزش همراه است، آرامش سرنشینان را بر هم می زند. البته این موضوع فقط نقطه ضعف 508 نیست و تعداد محدودی از خودروسازان به تعادل مناسبی بین عملکرد روان و هوشمندانه این سیستم رسیده اند. البته می توانید این سیستم را غیر فعال کنید، اما برای این کار باید هر بار که سوار بر خودرو می شوید، محفظه مخصوص زیر داشبورد را باز کرده و این سیستم را از این قسمت خاموش کنید.

در بزرگراه ها و سرعت های بالا، دور موتور پایین به سکوت کابین و کاهش مصرف سوخت کمک می کند: بطور مثال با دور موتور 2000 و دنده 6، سرعت 508 برابر 110 کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت 508 در سیکل ترکیبی 5.8 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است، اما نکته جالب اینجاست که در واقعیت، مصرف سوخت این سدان فرانسوی نزدیک به رقم اعلامی است. بطور مثال بر اساس تستی که در استرالیا طی مسافت 1000 کیلومتر در خارج و داخل شهر از 508 به عمل آمده است، این خودرو توانسته رقم 6.5 لیتر در هر صد کیلومتر را برای سیکل ترکیبی به ثبت برساند که با در نظر گرفتن ابعاد خودرو بسیار مناسب است. در بازار ایران، رقبایی همچون هیوندای سوناتا، کیا اپتیما و تویوتا کمری با موتور های تنفس طبیعی، در زمینه مصرف سوخت توان رقابت با 508 را نخواهند داشت. همچنین با در نظر گرفتن باک 72 لیتری 508، تعداد دفعات مراجعه به پمپ بنزین کاهش یافته و می توانید با یک باکِ پُر، بطور متوسط چیزی در حدود 1000 کیلومتر را بپیمایید.

با وجود این که 508 همانند تلیسمان از گیربکس 7 دنده دوکلاچه بهره نمی برد، اما هماهنگی فوق العاده بین موتور و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک که با همکاری شرکت ژاپنی آیسین ساخته شده، رضایت راننده را کاملاً جلب خواهد کرد. سبک و سنگین کردن دنده ها در هر سرعتی به نرمی انجام شده و عملکرد گیربکس بسیار سنجیده و هوشمندانه ارزیابی می شود. فرمان الکتروهیدرولیکی 508 که مستقل از موتور خودرو است، تا حدی نرم است که بی احساس نباشد و از دقت خوبی نیز برخوردار است. همچنین ترمز 508 که در جلو دیسکی خنک شونده و در عقب دیسکی ساده است، عملکرد بسیار خوب و قابل اطمینانی دارد و پدال ترمز هم حس اطمینان خوبی به راننده منتقل می کند.

هندلینگ و کیفیت سواری

508 در زمینه کیفیت سواری و قابلیت های دینامیکی به خوبی می درخشد. اگرچه 508 همانند خواهرش یعنی سیتروئن C5 از سیستم تعلیق هیدرونیوماتیکی بهره مند نیست، اما اغراق نیست اگر بگوییم کیفیت سواری و قابلیت جذب ناهمواری های مسیر توسط سیستم تعلیق 508 بی نظیر و فوق العاده است. علاوه بر اینکه ناهمواری های مسیر به راحتی توسط سیستم تعلیق جذب و خنثی می شوند، شاهد تکان های بیش از حد و آزاردهنده کابین هم نیستیم. اما اگر با 508 در مسیری پر پیچ و خم رانندگی کنید، خواهید دید که این خودرو با وجود سواری نرمی که دارد، به راحتی از پس پیچ های تند برمی آید و هندلینگ فوق العاده ای دارد.

ایمنی

پژو 508 سال 2011 توسط موسسه اروپایی Euro NCAP تست شده است که موفق به کسب 5 ستاره شده است. نتایج این تست به شرح زیر است:

درصدِ ایمنی در بخش های چهارگانه تست
صدمات وارده به سرنشینان بزرگسال صدمات وارده به سرنشینان خردسال صدمات وارده به عابر پیاده تجهیزات کمکی ایمنی
90% 87% 41% 97%

508 نسبت به خودروهای دیگری که در سال 2011 توسط این موسسه تست شده اند، کمی بهتر از سیتروئن DS5 و کمی هم ضعیف تر از هیوندای i40 عمل کرده است. ناگفته نماند که این خودرو از 6 کیسه هوا بهره می برد.

جمع بندی

پژو 508 یکی از بهترین گزینه هایی است که می تواند دید مردم ایران را نسبت به این برند فرانسوی تغییر دهد، اما همانطور که می دانید، دو فاکتور نقشی اساسی در موفقیت این سدان فرانسوی در بازار کشور خواهند داشت: 1. ارائه خدمات پس از فروش مناسب 2. قیمت گذاری منطقی و رقابتی

اگر این دو فاکتور رعایت شوند، انتظار می رود 508 در طولانی مدت بتواند جایگاه نسبتاً خوبی در میان سدان های نیمه لوکس بازار کشور پیدا کند. ناگفته نماند که ایران خودرو قیمت 508 را بین 165 تا 185 میلیون تومان اعلام کرده است.

شرایط فروش پژو 508 ایران خودرو اعلام شد ( کلیک کنید)

نقاط قوت 508:

  • طراحی شیک و متفاوت
  • قابلیت های دینامیکی عالی، سواری بسیار نرم
  • موتور پر قدرت، عملکرد روان و هوشمندانه گیربکس
  • مصرف سوخت پایین
  • رانندگی لذت بخش
  • ایمنی بالا
  • لیست کاملی از تجهیزات و امکانات
  • کیفیت بالای مواد بکار رفته در کابین
  • کابین جادار و ساکت با صندلی های بسیار راحت
  • عرضه در ایران بصورت وارداتی

نقاط ضعف 508:

  • عملکرد ضعیف سیستم روشن و خاموش شدن خودکار موتور جهت کاهش مصرف سوخت
  • سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی (Infotainment) جای پیشرفت دارد
  • احتمال وجود ناسازگاری میان پیشرانه توربو و بنزین ایران


86 دیدگاه

  1. shaahin E | تیر 17, 1396 | لینک نظر

    ببینید شما نیایید وسط در مورد ماشین های جهانی و روز نظرات بد بدین و اصلا کار درستی هم نیست . سوناتا و اپتیما و این مدل پژو و خیلی های دیگه ماشین های بروز و کاملا در کلاس جهانی هستن . من شخصا با ۱۸۰ میلیون سوناتا هایبرید میخرم . این مدل پژو رو نباید گرونتر از ۱۶۰ بفروشن اما واقعا باید ماشین خوبی باشه

  2. محسن | تیر 17, 1396 | لینک نظر

    حیف پول بابت این خودرو! چرا ارانخودرو با پژو باز وارد معامله شد بعد از اونهمه ضرر که به پژوسواران ایران رسوند!؟ تازه این ماشین رو من دیدم در حد لیفان هستش نه بیشتر !

    • در پاسخ به: محسن

      حسین بلو | تیر 17, 1396 | لینک نظر

      شما دقیقا کجا دیدی این ماشینو؟! واقعا کسی که به این ماشین بگه در حد لیفان دیگه کاملا مشخصه لیوان سواره و بالاتراز لیوان سوار نشده??

    • در پاسخ به: محسن

      علی | تیر 19, 1396 | لینک نظر

      دوست عزیز شما تاحالا سوار پژو شدی؟اگه منظورا 206 و 405 هست اینا هیچ ربطی به پژو فرانسه ندارن

  3. محسن | تیر 17, 1396 | لینک نظر

    دوستانی که میگن پراید جان هزاران ایرانی را گرفته! ایا ارزانتر از پراید بود که ملت سوار نشدن؟ خداوکیلی کدومامون تو خانواده مون پراید نداشتیم؟ با پیکان و پراید یاد گرفتیم برونیم ، تو خونه مون اکثرا پراید خریدیم تا زود فروش بره و کم افت باشه و مهمتر اینکه با پول ما قابل خرید باشه ، بعد میایم فحش و لعنت به پراید و پیکان میدیم!
    طرف پرایددخریده بعد سرعت ۱۶۰ تا هم میره! کمکاشو چرخاشو و همه چیشو دستکاری هم میکنه!
    ماها خودمونم کم مریض نیستیم که!
    پراید اشقاله ولی میخریم! حالا که میخریم لااقل اهسته و با رعایت نکات ایمنی برونیمش تا خودمون نترکیم! هرچند در برخی از حوادث رانندگی پراید زیر تریلی له میشه که دیگه دست راننده پراید نیست

  4. علی | اسفند 26, 1395 | لینک نظر

    این سیستم خودکار استارت و استاپ همونطور که فرمودین باعث لرزش در اتاق میشه ایا این سیستم امکانش هست به مرور زمان باعث اسیب به دسته موتور یا خود موتور بشه ؟ خوب موتور یه بار استارت میخوره یه بارم خاموش میشه البته به روش سنتی ایرانی منظورم هستش ما اینجوری یاد گرفتیم 🙂

  5. ابودان=ريبن | اسفند 25, 1395 | لینک نظر

    امو اينجا تو ابودان يك دونه اوم از اي ماشين نديدوم با اينكه اينجا همه جور ماشين هست ولي پژو بيشتر مردم ٤٠٥ ٢٠٦ سوارن اينجا اگر كسي صد ميليون پول داشته باشه سانتافه يا جيپ يا نيسان پاترول يا فورد مي خره مو كه تا حالا نديدم

  6. باز دم فرانسه گرم که 206 رو داد به ایران کره با تابوت مرگش پراید جون هزاران ایرانی رو گرفته ای ننگ بر کره و طرفدارانش

  7. sunmartin | اسفند 24, 1395 | لینک نظر

    طرفداری amin از فرانسوی ها دیگه مشهوده کاملا و طرفداری من از کیا هیوندای اما واقعا این وسط بیایین نظر بدید کیا هیوندا کمتر از نصف عمر شرکت های فرانسوی ندارند اما جهانی شدند خودرویی که در سخترین و مشکل پسند ترین و با وسواس ترین کشور جهان آمریکا بتونه خودروهاش بفروشه و مردم اون کشور در مجله کانسیونر ریپورتز به برند کیا مقام اول و دوم و سوم و چهارم و پنجم در طی سالهای مختلف بدهند و کیا و هیوندا همواره دربین 8 برند اول جهان باشند عایا از شما میخوام با خود اینبار صادق بید و روراست کار راحتیه؟؟؟ کار سهل و آسانیه کم مصرف ترین خودروی حهان در کلاس خودش شدن مثل کیا نیرو و هیوندای سانتافه و هیوندای توسان در تست همپوشانی بالاتر از تمامی رقبای ژاپنی خود؟؟ ا امسال اپتیما بهترین سدان سایز متوسط 2017 شد و بسیاری از کامیابی های دیگه، اینها براحتی بدست نیامده حاشل سالیان سال زحمت مرارت و تجربه بوده شما اگه واقعا با یک وجدان آسواه بخواید نظر بدید اینهمه موفقیت های دو شرکت کیا هیوندای براحتی نادیده نمیگیرید

    • در پاسخ به: sunmartin

      amin | اسفند 24, 1395 | لینک نظر

      جناب سانمارتین من اگر طرفدار فرانسوی ها بودم خودروی چینی و ایرانی نداشتم و باز اگر طرفدار فرانسه بودم واسه لنسر خریدن انقدر زحمت نمیکشیدم.البته که شما طرفدار کره هستید و خب انتخاب خودتونه اما من طرفدار هیچ جا نیستم.
      فکر نمیکنم هیچ عقل سلیمی هم منکر پیشرفت زیاد کره ای ها باشه اما بحث اینجاست که دیگران هم در این مدت بیکار ننشسته بودند و دیگران هم پیشرفت کرده اند.در مبحث خودرو صدها نوع مقایسه و تست وجود داره که ممکنه چند خودروی کره در اونها مقام بیاورند اما صدها تست دیگر هم وجود داره که کره ای ها جایی ندارند.این که دلیل نمیشه.
      ولی به طور کل خودرو فقط آهن و پلاستیکه و ارزش نداره انقدر راجع بهش حرص بخوریم و تعصب نشون بدیم

  8. بازم داچياي روماني سگش به ماشين هاي فرانسوي شرف داره فرانسه به ديد يك مستعمره به ايران نگاه مي كنه كه تاجاي ممكن از كنارش بخوره

  9. هیوندایی کبیر | اسفند 24, 1395 | لینک نظر

    در پاسخ به داچیا رومانی باید بگم که هیوندایی و کیا بهترینن تو جهان یعنی اگه بخام به ترتیب بگم اول کره بعد آلمان بعد ژاپن بعدم بقیه کشورها کره قطب صنعت دنیاست اگه کره نباشه اقتصاد جهان از هم میپاشه

    • در پاسخ به: هیوندایی کبیر

      Mostafa | اسفند 25, 1395 | لینک نظر

      يعنى بنظر شما كره اى ها بهتر از ايرانخودرو و سايپا عمل كردن كه جاى اول ايران رو تو خودروسازى گرفتن؟

    • در پاسخ به: هیوندایی کبیر

      sunmartin | اسفند 25, 1395 | لینک نظر

      من میدونم این کامنت اخمد گذاشته قبلا هم با نامهای معلی دیگه ای مانند saeed ss و غیره کامنتگذاری میکرد اتفاقا ما بر این عقیده هستیم که در صنعت خودروی جهان آلمان آمریکا ژاپن ایتالیا انگلیس و سپس کره جنوبی قرار دارند و هیچگاه کره را با ابرقدرت خودروی جهان آلمان نمیتوانیم مقایسه کنیم با دلایل وافی و کافی

      • در پاسخ به: sunmartin

        احمد | اسفند 26, 1395 | لینک نظر

        کاش منم مثل سانمارتین وقت زیادی داشتم تا با اسامی مختلف کامنت بزارم! همه رو مثل خودت نبین گل پسر!
        ما!? منظورت از ما دقیقا کیان!? سانمارتین و اسامی مختلفت!?
        درباره ابرقدرتهای خودرو هم بزار بهت کمک کنم :
        آلمان آمریکا ژاپن ایتالیا انگلیس و سپس فرانسه میتونی از روش بنویسی تا ملکه ذهنت بشه?

  10. کره = جنایتکار | اسفند 24, 1395 | لینک نظر

    من طرفدار خودروهای فرانسوی نیستم ولی از بس این سانمارتین و پونی کار سنگ کره ای هارو به سینه زدن گفتن این کامنتو بزارم. یادمون نره کره ای ها با تابوت مرگشون یعنی پراید که تو هیچ خراب شده ای راش نمیدن جون هزاران هموطنمون رو گرفته. من نمیدونم چجوری یه ایرانی میتونه سنگ فرش شهر کشوریو بوسه بزنه که جون هزاران ایرانی رو گرفته! پس انقدر از کره حمایت نکنین

  11. فرانسه=ايدز | اسفند 23, 1395 | لینک نظر

    من طرفدار خودروهاي كره اي نيستم ولي از بس امين احمد فرانسه فرانسه كردن نا خوداگاه جلوشون جبهه گيري مي كنم كشوري كه ايدز اورد ايران و هزاران نفر از هموطنان بيگناه كشور را به كام درد رنج مرگ كشاند تو رو خدا به حرمت اون همه بيمار هموفيلي بيچاره كه فرانسه ايدزي شون كرد اينقدر از فرانسه حمايت نكنيد

  12. فرانسه=ايدز | اسفند 23, 1395 | لینک نظر

    صنعت خودروي ما ايدزي شده و ديگر هيچ در ماني نداره

  13. در پاسخ به هيونداي كبير بايد بگم هيونداي و كيا هرچقدر هم به قول شما در سطح جهاني موفق باشند اما بازهم ماشين اروپايي يه چيز ديگست كيفيت فقط اروپايي اونم داچيا عاليه

  14. شاهین | اسفند 23, 1395 | لینک نظر

    اگر با انصاف نگاه کنید هیچ وقت تویوتا و نیسان و لکسوس رو کنار کیا و سانگ یانگ و هیوندای رو کنار جک و چانگان و جیلی نمیذارید.و ماشین های فرانسوی مثل رنو سیتروئن و پژو را اروپایی یعنی هم رده با آستون مارتین و بنز و ب.م.و نمیذارید.
    عمر ماشینای ژاپنی رو نمیشه انکار کرد
    راحتی نسبی فرانسوی ها و آپشن های کره ای ها هم نسبت به کشور های خودشون و رقبای هم رده خودشون نمیشه انکار کرد

  15. داوود | اسفند 23, 1395 | لینک نظر

    كاربر امين ميگه من طرفدار فرانسوي نيستم والا من تو اين چند سال كه دنده ٦ مي خونم هميشه همه كامنتان از فرانسوي ها خوب گفتي و كره اي ها رو تحقير كردي سانمارتينم برعكس شما ياد اون داستان بچگي يامون افتادم كل كل پرسپوليس استقلال كه بعضي وقتها الكي مي گفتيم من خودم استقلالي ام ولي عجب تيمي اين پرسپوليس انصافا

    • در پاسخ به: داوود

      amin | اسفند 24, 1395 | لینک نظر

      دوست عزيز احتمالا من رو با امين ديگري اشتباه گرفته ايد.من كلا يكساله كه تو سايت كامنت ميزارم و خودروي چيني هم دارم و يك ٤٠٥
      من هميشه تاكيد كردم كه خودر فقط يك وسيله است و بس.نبايد رو هيچ برند و كشوري تعصب داشت ولي كتمان نميكنم كه خودم در رنج قيمتي متوسط بيشتر نظرم رو ژاپني ها است و الان هم دارم پول جمع ميكنم لنسر بخرم

  16. Mostafa | اسفند 23, 1395 | لینک نظر

    با عرض سلام و خسته نباشيد خدمت مديريت سايت و همچنين كاربراى عزيز
    چيزى كه مشخص هست برترى ماشين هاى كشور آلمان با پنج خودروساز قدر كه هم كيفيت بالايي دارن و هم تكنولوژى سطح اول جهان
    اما متاسفانه تو كشور ما دوتا برند آلمانى كه حضور پررنگ ترى نسبت به برنداى آلمانى ديگه اى دارن (مرسدس و ب ام و) با بعضى مشكلات دست و پنجه نرم ميكنن
    مسئله ديگه اينكه كره اى ها با جذب طراحان و نيروهاى ماهر يه جهش خيلى بزرگ داشتن و تو اين شكى نيست و خودرو هاشون روز به روز بهتر و بهتر ميشه
    ولى تو اين مدت كه كره اى ها پيشرفت كردن ژاپنى ها پاشو نو ننداختن رو پاشون ولى به عقيده ى من كره اى ها باعث شدن نه تنها ژاپن بلكه همه ى شركت ها با چالش ظاهر خودرو مواجه بشن.بتظرم اين تلنگر رو كره اى ها به شركتاى بزرگ زدن(لطفا نگين كه دو تا شركت فسقلى كره اى چجورى به شركت بزرگى مثل تويوتا تلنگر زدن؛چيزى كه عرض كردم نظر شخصى بود و ممكنه درست نباشه)
    برند هاى ژاپنى هم كه كلا روى اصول حركت ميكنند و كيفيت شون درحد ماشيناى آلمانى هست ولى كم آپشن تر و البته با قيمت پايين تر
    تو كشور ما قضيه با بقيه دنيا كمى فرق ميكنه
    اگه بحث پول رو بذاريم كنار اگه اينجا كسى ميخواد ماشين خوب بخره كه از هر لحاظ راضيش نگه داره من برند لكسس رو پيشنهاد ميكنم(ظاهر خيلى خوب،كيفيت عالى،خدمات پس از فروش مناسب،سوارى بينظير)
    ولى اگه يه روز تو كشورى مثل آلمان يا اتريش زندگى كردين فقط مرسدس بنز و ديگر هيچ!

    • در پاسخ به: Mostafa

      حمید | اسفند 23, 1395 | لینک نظر

      درباره طراحی و آپشن با شما موافقم ولی تو ضمینه پرفورمنس و هندلینگ و تعلیق و ترمز و … هنوز خیلی کار دارن و حتی به فرانسه نرسیدن

    • در پاسخ به: Mostafa

      amin | اسفند 23, 1395 | لینک نظر

      به نظر من صحبت شما کاملا منطقی و صحیح است

  17. اينقدر سنگ اشغالهاي ژاپني و كره اي و امريكايي رو به سينه نزنيد ماشين فقط اروپايي اونم داچياي روماني مي دوني اروپا يعني چي

    • در پاسخ به: داچياي اروپايي

      هیوندایی کبیر | اسفند 23, 1395 | لینک نظر

      تا وقتی سوپر ماشینهای کره ای هستن پول بابت ژاپنی و فرانسوی و … دادن احمقانست. کره بزرگترین و باکیفیت ترین خودرو ساز جهانن و هیچی از آلمانیا کم ندارن با قیمت کمتر میتونی کره ای سوار شی با کیفیت آلمانی حتی بهتر

      • در پاسخ به: هیوندایی کبیر

        شاهین | اسفند 23, 1395 | لینک نظر

        واقعا کیفیت مرسدس و میباخ و آئودی و ب.م.و رو با کیفیت کیا یا هیوندای مقایسه میکنی دوست عزیز بهت پیشنهاد میکنم کمی بیشتر در باره ی خودرو مطالعه کنی

  18. داوود | اسفند 23, 1395 | لینک نظر

    منم موافقم از بس يك سري مثل احمد و امين و غيره فرانسه فرانسه كردن و سانمارتين و پوني كار كره كره كردن ديگه داره حالم بد ميشه ان شاالله وضع همتون خوب شه بنز و بي ام و بخريد دست از سر فرانسوي ها و كره اي ها برداريد

    • در پاسخ به: داوود

      amin | اسفند 23, 1395 | لینک نظر

      دوست عزيز من اصلا و ابدا طرفدار خودروهاي فرانسوي نيستم.طرفدار هيچ كشوري نيستم.من طرفدار خودروي خوب هستم حالا ساخت هركجا كه ميخواد باشه مهم نيست.اما با تعصب و حساسيت رو محصولات كره هم مخالفم

  19. Skyactive | اسفند 22, 1395 | لینک نظر

    خدا وكيلي كجاي دنيا ما ماشين باز فرانسوي داريم توي تمام درگ ها و دريفت هاي دنيا در سرتاسر يوتيوب تمام خودروها اكثريت ژاپني بعد امريكايي و الماني دارند يه محصول از فرانسه نام ببريد كه مثلا مثل لنسر يا سيويك يا ايمپرزا يا نيسان ٣٧٠ z باشه كه ماشين بازها مي خرند يا حداقل مثل جنسيس كوپه طرفدار داشته باشه بعد بگين فرانسه فرانسه

    • در پاسخ به: Skyactive

      حمید | اسفند 23, 1395 | لینک نظر

      داداش یکم اطلاعاتتو بالا ببر یا حداقل یه سرچ تو گوگل بکن بعد اینجوری با اعتماد به نفس پست بزن!
      تو گوگل مگان RS رو سرچ کن بد نیس باهاش آشنا بشی!
      درباره فرمول 1 چیزی شنیدی احیانا!? میدونی رنو از کی تو فرمول یکه!? هیوندایی و کیا رو راه میدن تو فرمول 1!?
      آدم اینجا کامنتهارو میخونه کاملا متوجه میشه تو یه سایت تخصصی خودرو اومده!!!

  20. احمد | اسفند 22, 1395 | لینک نظر

    وای اینایی که ژاپنی ژاپنی میکنن چی زیر پاشونه! کلا ادمهای عقب مونده و جهان سومی سنگ برند خاصیو به سینه میزنن منکه به کیفیت ماشین نسبت به پولی که میدم نگاه میکنن کره ای ها که بذک شدن و کیفیت فنی تعطیل باز فرانسوی ها یه کیفیتی دارن ادم سرش کلاه گشاد نمیره شوخی که نیست دومین خودروساز اروپاست

    • در پاسخ به: احمد

      sunmartin | اسفند 22, 1395 | لینک نظر

      ما عقب افتادگان ذهنی بسی سخت به بی ان دبلیو آئودی لکسوس سوبارو مزدا تویوتا ویا هیوندای علاقه مندیم
      و از شما عاقلان عصر جدید تقاضامندیم که با رنو و پژو و مشتقات از قبیل دانگ فنگ و غیره خوش و خرم باشید

      • در پاسخ به: sunmartin

        احمد | اسفند 22, 1395 | لینک نظر

        دل انگیز باز که کره ای رو با ژاپنی و آلمانی یکی کردی آخه!??کبوتر با کبوتر باز با باز معنیش میشه بنز و بی ام و و لکسوس و … یه طرف هیوندایی و کیا و چری و چانگان و … هم چند پله پایینتر با واقعیت هر چه زودتر کنار بیای کمتر ضربه روحی میخوری?

    • در پاسخ به: احمد

      علی | اسفند 22, 1395 | لینک نظر

      این صحبتها و حرفهای دنیای مجازی رو جدی نگیر دوست من.هرکی تونست با این وضع مملکت شکم خودشو سیر کنه یا یه پراید بخره بندازه زیره پاش هنر کرده . جز ۴ تا رانتخور و مموش بالاشهری و دوستان و برادران قاچاقچی یا اونایی که به جاهایی وصلن یا اونایی که رسانه پول و اسلحه و بودجه های بی حساب و کتاب و پول نفت در اختیارشونه ادم با پول کارگری و کارمندی جز سیر کردن شکم خودش تا ۱۰۰ سال دیگه هم به جایی نمیرسه دوست عزیز .

      • در پاسخ به: علی

        احمد | اسفند 22, 1395 | لینک نظر

        میدونم علی جان من تو این سایت صرفا سر به سر کره ای پرستا ( سانمارتین) میزارم وگرنه اصلا تعصب به برند خاصی ندارم. فقط اینجا میبینی که یه بنده خدایی! اسم هیوندایی و کیا رو بقل بی ام و و لکسوس بیاره خب تفریح از این بهتر!??

      • در پاسخ به: علی

        sunmartin | اسفند 22, 1395 | لینک نظر

        براووو این یک نظر واقعی بود خوشم اومد لزین توهمات بیرون بیایید دم عیده و من خودم میگم زیر بار قرض و وام کمرم شکسته دیگه ال نوت 53 ملیونی و پراید 22 ملیونی خارج از تصور شده

      • در پاسخ به: علی

        مهدی | اسفند 23, 1395 | لینک نظر

        دمت گرم. حال کردم

    • در پاسخ به: احمد

      نادر | اسفند 23, 1395 | لینک نظر

      برادر عزیز به کدوم کیفیت پژو و رنو می نازی. به جلو بندی های مقاومشون که سره 25 هزار کیلومتر باید کل جلوبندی باز شه . به موتور خوبشون که اینقدر حرارتش بالاست که معمولا بعد از سه سال کار کردن واشر سرسیلندر می سوزونه یا به طراحی زیباشون که خود فرانسویها هم بخاطر طراحی این دو برند رو نمی خرن. جون من بس کن بابا.

      • در پاسخ به: نادر

        احمد | اسفند 24, 1395 | لینک نظر

        دوست عزیز منظور شما کدوم ماشینهای فرانسویه!? 405 و امثالهم 30 سال پیش یا 206 20 سال پیش یا مگان 15 سال پیش یا ماشینهای جدید رنو مثل تالیسمان و کولئوس!?
        هر کدوم این ماشینهای برای دوره خودشون حرفهای زیادی برای گفتن داشتن اگه دوس داری اسم ببر دربارشون صحبت کنیم برعکس سانمارتین که عشق کرست من تعصبی به فرانسه ندارم قطعا ماشینهای خوبی داره که قطعا هم ایراداتیم داشتن مثل همه ماشینهای دیگه ولی اینکه به چیشون مینازی و تین حرفارو نه قبول ندارم

  21. Skyactive | اسفند 22, 1395 | لینک نظر

    اينقدر سنگ فرانسوي ها رو به سينتون نزنيد جز كلاه گذاشتن سر مردم جهان سومي كاري بلد نيستند اينايي كه ميگن فرانسه فرانسه ماشين زير پاشون چيه اگر بالاي صد ميليون پول بدي ژاپني نخري در حق خودت خيانت كردي نهايت كره اي فرانسه با كل صنعتش به اندازه يك سوم فقط تويوتا توليد نداره

    • در پاسخ به: Skyactive

      sunmartin | اسفند 22, 1395 | لینک نظر

      سنگ فرانسوی ها را به سینه زدن درست بمانند آب در هاون کوبیدن است چرا که تقی به طوقی بخوره فرانسوی ها از ایران رفته و جز 405 و مشتقات و 206 و ال نوت و مشتفات یادگار دیگری ازین خودروهای عصر کهن برای صنعت خودرروی کشور چیزی برجای نمیگذارند پس بهوش باشید ای دلاوران

      • در پاسخ به: sunmartin

        amin | اسفند 22, 1395 | لینک نظر

        نه که مثلا هیوندای بعد از تحریمها همکاریش رو با راین خودرو قطع نکرد و نرفت؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        • در پاسخ به: amin

          sunmartin | اسفند 22, 1395 | لینک نظر

          بله کاملا درسته کلا بدلیل ساختار بزن در رو و عدم برنامه مدون و برپایه اسلوب بین المللی ما همیشه باید متضرر باشیم البته این ما منظورم مشتری است و نه آقایان

          • در پاسخ به: sunmartin

            amin | اسفند 23, 1395 | لینک نظر

            درود بر شما.پس سنگ کره ای ها رو هم نباید به سینه بزنیم نه فقط فرانسوی ها.هم فرانسوی ها هم کره ای ها هردوشون بعد از تحریمها ایران رو ترک کردند که صدالبته در راستای منافع خودشون بوده.
            اما شما نباید بگید سنگ فرانسه رو به سینه نزنیم چون تا تقی به توقی بخوره میزارن میرن!!
            صحیح تر اینه که بگید سنگ کره و فرانسه رو به سینه نزنیم چون تا تقی به توقی بخوره میزارن میرن!!
            از اینا گذشته خودرو فقط یه وسیله است و کلا سنگ هیچ برندی رو نباید به سینه زد!!!!

  22. علی | اسفند 21, 1395 | لینک نظر

    با این فاصله کف از زمین . قبل هر دست انداز استاندارد ایران! باید همه سرنشینا پیاده شن وقتی رد شدی دوباره سوار کنی

  23. سحر | اسفند 20, 1395 | لینک نظر

    سلام،می دانید چرا به جای خودروی بالای 2500 سی سی،خودروی بالای پنجاه هزار دلار ممنوع نمی شود؟

  24. رضا | اسفند 20, 1395 | لینک نظر

    برای پژو دیگه خیلی دیر شده بازار ایران رو حداقل در مدل های وارداتی بدجوری به کره ای ها باخته. خرید کره ای ها مثل اپتیما بسیار هوشمندانه تر می باشد

    • در پاسخ به: رضا

      sunmartin | اسفند 20, 1395 | لینک نظر

      عزیزم “kia optima” خودوری امسال جهان 2017 در بین سدای های میذ سایز شد چطور اینخودور با پژو فرانسه مقایسه میکنی ؟؟ واقعا برخی افراد بدون هیچ تاملی کامنت گداری میکنند خلاصه کامل موفقیت optima در مجله پدال و رفرنس آن در سایت های خارجی موجود میباشد
      کار اند درایو
      http://www.caranddriver.com/kia/optima

      جی دی پاور
      http://www.jdpower.com/cars/Kia/Optima/2016

      و در بیین 10 خودوری سدان برتر جهان قرار دارد:

      http://www.jdpower.com/cars/articles/car-buyers-guides/10-most-popular-midsize-cars

      لطفا پژو و رنو با خودروهای آسیایی مطرحی مثل کیا هیوندای لکسوس و سوبارو مقایسه نکنید

      • در پاسخ به: sunmartin

        احمد | اسفند 20, 1395 | لینک نظر

        کاملا موافقم! ماشینهای درجه 3 آسیایی مثل کیا هیوندایی رو که نباید با ماشینهای فرانسوی که ماشین سال اروپا میشن مقایسه کرد! کره ای هارو میشه با برندهای چینی مقایسه کرد هرچند که چینی ها نسبت به قیمتشون کیفیت بیشتری از کره ای ها دارن
        لکسوس و سوبارو چپی و دور رنگ رو هم با کره ای مقایسه نکن بهت میخندن??

        • در پاسخ به: احمد

          sunmartin | اسفند 21, 1395 | لینک نظر

          همهوچیز را همگان دانند در این خیال خوش غوطه ور باشید و اب به آسیاب فرانسوی های نان به نرخ روز بریزید تا یک سال دیگر با ورشکستگی گسترده بانک های داخلی وضعیت سرمایه گذاری فرانسوی ها بهتر مشخص میشه و عین خوش خیالی است که محصولات این کشور را با قدرت های آسیایی بمانند کره و ژاپن قیاس کرد قیاسی مع الفارق

          • در پاسخ به: sunmartin

            احمد | اسفند 21, 1395 | لینک نظر

            تو ای سانمارتین در خواب بینی پنبه دانه و …?
            قدرتهای آسیا که میشه برندای ژاپنی ماشینهای ژاپنی هم عالین حرفی توش نیس ولی برندهای درجه 3 آسیایی مثل کیا و هیوندایی باید برن بوق بزنن یه مشت جنس بنجل بزک شده!
            کره چه ربطی داره به ژاپن بنده خدا هی میچسبونی اینارو بهم

      • در پاسخ به: sunmartin

        رضا | اسفند 21, 1395 | لینک نظر

        جناب سوتفاهم بنده هم عرض کردم کره ای ها بهترند تا یکی اسم کره رو میاره شما سروکله ات پیدا میشه. کلک نکنه کیا مال شماست رو نمی کنی

        • در پاسخ به: رضا

          sunmartin | اسفند 21, 1395 | لینک نظر

          بنده برند پرست نیستم اما موفقیت های گسترده کره جنوبی بخصوص کیا هیوندای را نمیتوان براحتی کتمان کرد

          • در پاسخ به: sunmartin

            amin | اسفند 22, 1395 | لینک نظر

            اتفاقا کسی که میگه باید سنگفرش های پایتخت کره رو بوسید کاملا کره پرست است
            شما مدینه فاضله و رویاتون کشور کره است!!!!!!!!!

          • در پاسخ به: amin

            sunmartin | اسفند 22, 1395 | لینک نظر

            من چنین صحبتی نکردم هود پونی کار این صحبت کرد نطر ایشان محترمه کره رشد یریعی داشته در تمامی موارد امسال 2017 سامسونگ با اختلاف فاحش علی رقم آتش سوزی نوت 7 بزرگترین شرکت سازنده گجت و تجهیزات الکترونیکی و لوازم خانگی جهان و پر فروشترین گوشی جهان سامسونگ شد بنظر شما این میتونه اتفاقی باشه؟ آیا خودوری نمایشگاه دیترویت شدن (کیا استینگر در بین 9 خودوری مطرح) کار راحتیه؟
            آیا برتر شدن کیا سورنتو 2016 در بین چندین شاسی بلند مطرح سایز متوسط جهان الکیه؟
            . یا امسال برترین سدان جهان در سایز متوسط به نظر سایت جی دی پاور آمریکا کار راحتیه؟
            چشم هاتون شماها نمیخواید باز کنید خودتون هم میدونید جهان و ایران به سمت خودورهای فرانسوی گرایش ندارند میخوایذ به زور این نظر به خورد کاربران بدید

          • در پاسخ به: sunmartin

            amin | اسفند 23, 1395 | لینک نظر

            از کی تا حالا سامسونگ شده بزرگترین تولید کننده لوازم خانگی جهان؟؟؟؟!!!!
            میشه بفرمایید جای شرکت هایی مثل ویرپول و الکترولوکس و بوش کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!

          • در پاسخ به: amin

            sunmartin | اسفند 23, 1395 | لینک نظر

            جایی ندارن الان قبلا داشتن بزرگترین تولید کننده تجهیزلت الکترونیکی و گوشی های هوشمند در جهان شرکت سامسونگه حتی با اتش سوزی های اخیر کره جنوبی کشوریه که رئیس جمهورش محاکمه میکنند چون همه چیز شفافه و در لفافه نیست کره جنوبی کشوریه که به مردمش سوبسید زیادی میده و از حقوق شهرونداش حمایت میکنه رشد ناخالص این کشور رقم قایل توجه و دربین 8 قدرت جهانیه و اولین رشد اقتصادی جهان در 4 ده اخیر داره شما داری درباره جی حرف میزنی ؟خبر داری سامسونگ به فورد و بی ام دیلیو و آئودی تجهیزات الکترونیکی خودرو میفروشه اصلا در سایت های مبتنی بر فن آوری عضو هیتی؟ یا نه بهر حال شما فقط برای سفسطه و مسخره کردن افراد با هر دیدگاهی وارد میشی و هدف دیگه ای نداری منم ازین پس با جنابعالی وارد گفتگو نمیشم چون نه منطق درست و حسابی داری نه مطالعه من در جایی گفتم آیونیک برترین خودروی سبز جهان شد لینک مطلل هم گذاشتم اما شما با انواع شامورتی بازی و کلک وخدعه خودت به در و دیوار زدی که من کذب میگم جالب اینجاست نه نتایج کانسومر سرویس نه مجله فوربس نه حی دی پاور و نه مجلات داخلی مثل زومجی و زووم ایت و پدال قبول داری منطق شما منطق هوچی گری و وارونه جلوه دادن واقعیت هایت کره جنوبی چنان در اقتصاد پیشرفت کرده و در نمایشگاه های بین المللی مثل mwc و شوروم دیزاین و دیترویت و ژنو خوش درخشیده که این صحبت ها و نظرات زد و نقیض و سراسر نفرت شما و امثالهم هیچ تاثیری در پیشرفت این کشور نداره
            لطفا کامنت منو منتشر کنید

          • در پاسخ به: sunmartin

            amin | اسفند 24, 1395 | لینک نظر

            آخه شما ديگه چرا؟؟؟؟خوبه كه در سايت مجاور جوابتون رو گرفتيد و ديديد كه نامزدهاي خودروي سبز سال پريوس و تسلا و بولت بودند و هيونداي آيونيك حتي جزو نامزدها هم نبود و اونجا همه از شما ياد ميكردند كه به دروغ مدعي شده بوديد آيونيك خودروي سيز سال بوده و عليرغم اصرار همگان شما هيچ جوابي نداديد.ديديد كه در تمامي موارد هيچكدام از نامزدها كره اي نبودند.
            در ضمن اين رو هم بدونيد شايد در الكار شما كره اي ها برترين توليد كننده لوازم خانگي باشند اما در واقعيت و در دنياي حقيقي اينطور نيست

        • در پاسخ به: رضا

          amin | اسفند 22, 1395 | لینک نظر

          کلا ایشون رو کلمات کره و کیا و هیوندای حساس هستند
          این لغات کلید واژه ایشون هستند و به محض اینکه در کامنتی این کلمات به کار برده شوند آلارم ایشون فعال شده و کامنت گذاری میکنند.
          در سایت مجاور هم به ایشان لقب ترول داده شده و کلا کاربران کامنتهای ایشون رو نادیده میگیرند و کلا ایشون رو وارد بحث نمیکنند و کسی هم جوابشون رو نمیده

          • در پاسخ به: amin

            sunmartin | اسفند 22, 1395 | لینک نظر

            از غیبت و بد گویی چیزی جز شر نصیب شما نمیشه لطفا به نظرات دیگران احترام بگذارید تا بنظراتت احترام بگذارند هرکسی ایده و نظری داره هیچ وقت نشده مثبت فکر کنید کره ای ها با تکنولوژی صنعتی انقلابی به پا کردند در این زمینه به شرمت های bmw و فورد , و حتی اپل کمک میکنند اگر در این زمینه مطالعه ای نداری مهم نیست ولی بدون ذره ای تردید به افراد توهین کردن و برچسب و بهتان زدن ممنوع ادب مرد به ز دولت اوست

          • در پاسخ به: sunmartin

            amin | اسفند 23, 1395 | لینک نظر

            عجب؟؟؟؟؟!!!!!
            کیا و هیوندای به بی ام و و فورددر ساخت خودرو کمک میکنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
            من فکر کنم شما کشور کره رو با کشور آمریکا اشتباه گرفتید!!!
            کره اونیه که تو آسیاست.اونی که تو قاره آمریکای شمالی هستش اسمش آمریکاست!!

          • در پاسخ به: sunmartin

            احمد | اسفند 23, 1395 | لینک نظر

            کره یعنی گوشیهای سامسونگ که خود به خود آتیش میگرن
            کره یعنی رییس جمهور فاسد و اختلاس گرش که با سرافکندگی مردمش برکنارش کردن
            کره یعنی سانمارتین دیگه خودتون بگین خوبه یا بد!

  25. Skyactive | اسفند 20, 1395 | لینک نظر

    اروپا يعني المان انگليس ايتاليا هركي خودرو سازي فرانسه رو در كنار اين سه تا كشور قرار بده يعني از خودرو هيچي نمي دونه ادم خندش مي گيره ژاپن افتخاراتش در صنعت خودرو بي مانند شما فرانسوي دوست ها و كره اي دوست ها تو خواب هپروتين

    • در پاسخ به: Skyactive

      sunmartin | اسفند 20, 1395 | لینک نظر

      در ضمن اگه احساس میکنی من در خواب هستم بهتره گزارش سالانه کار اند درایوز اتو اکسپرس و جی دی پاور و برترین خودوری امسال نمایشگاه دیترویت

      جزو 9 خودوری برتر سال نمایشگاه دیترویت به انتخاب کارشناسان

      پس برچسب و چسب متوهم بودن به من بزن کنار دوره برند پرستی به سر اومده همین پژو با مدل 208 و 308 و 3008 غوغایی به پا کرده که من عاشق مدل 208 gt هستم برترین هاچ بک جهان طی 2 سال متوالی

      • در پاسخ به: sunmartin

        Skyactive | اسفند 20, 1395 | لینک نظر

        صنعت كره اگر الان در سطح جهاني حرفي براي گفتن داره فقط بخاطر رقابت مليتي مردم كره از ژاپن است فرانسه هم كه پژو و سيتروين مرخصن و رنو هم دست به دامان نيسان ژاپن داره چهار تا ماشين مي فروشه ولي هنوز نتونسته حتي يك بار وارد تاپ تن جهاني شه و تنها بواسطه داشتن جمعيت زيادش در اروپاي ٤٠٠ ميليوني تنها در سطح همان اروپا پر فروش بوده

        • در پاسخ به: Skyactive

          sunmartin | اسفند 21, 1395 | لینک نظر

          درود بر شما و این نظر ارزشمند بطور کلی موفقیت رنو را میتوان در چند چمله خلاصه کرد:
          بازار اروپای شرقی با خودورهای ارزانی بمانند ساندرو و لوگان و نیز داستر
          خودورهای موفق هاپ بک “کلیو و کراس آور محبوب بواسطه قیمت و امکانات “کپجر”

          پژو”خودورهای ارزان و پر فروش 207 و در چین 301 با فروش گسترده
          خودورهای پر فروش و محبوبی چون 308 و 2008
          مدل اخیر 3008 قطعا این رشد 137 درصدی رنو و پژو را بالاتر میبرد
          اما درواقع شما دست روی اصل قضیه گذاشتید بازار “اروپا”

  26. علیرضا | اسفند 20, 1395 | لینک نظر

    کسی ک یه خودرو ساز 100 ساله اروپایی رو با ژاپنی های چرخ خیاطی ساز ک 50 ساله ماشین میسازن مقایسه میکنه
    بهتره بره همون آشغال های شرق دور رو بخره

    • در پاسخ به: علیرضا

      حسین | اسفند 20, 1395 | لینک نظر

      فعلا که با کیفیت ترین ، کم مصرف ترین ، سگ جون ترین و پرفروش ترین ماشین های دنیا ژاپنی اند!
      هزینه نگهدازی فرانسوی ها هم زیاده ، کیفیت اروپایی ها رو هم ندارند!
      اما از کره بهتر نباشن ، بدترم نیستن!

      تو دوتا نمایشگاه دیدم ۵۰۸ رو بنظرم خوب بود ، کیفیتشم خوب بود!
      تو نمایشگاه اخر تالیسمانم بود ، اونم خوب بود اما اونقدر که فک میکردم عالی نبود!

      بنظرم قیمت ۵۰۸ اگر ۱۴۰ باشه ، بهتره!
      حداقل یه مدل بدن که اونم ۱۶۰۰ توربو و اتومات باشه ، از لحاظ ظاهر بیرونی مثل رینگ و چراغ و رنگ و سانروف و … فرقی با مدل فول نداشته باشه اما از لحاظ اپشن های داخلی مدل پایه باشه و ارزون تر باشه!

      • در پاسخ به: حسین

        sunmartin | اسفند 20, 1395 | لینک نظر

        مشخصه که حرف اول آئودی بی ام دبلیو پورشه و سپس لکسوس سوبارو کیا مزدا هوندا تویوتا و … میزنند این مه مثل اظهر المن الشمس واضحه
        رنو و پؤو در فروش آمار بالایی دارند اما در حس لاکچری و کیفیت دوام زیبایی و کارایی حرفی در مقابل برند های بالا ندارند

        • در پاسخ به: sunmartin

          احمد | اسفند 20, 1395 | لینک نظر

          کیا که کلا ربطی به برندهای لاکچری نداره و قشر متوسط رو شامل میشه از نظر کیفیت و دوام و کارایی هم حالا حالا ها با رنو فاصله داره کلا ماشینهای کار راه انداز میسازه توقع خاصی نباید ازش داشت
          کیا لاکچری = ???

          • در پاسخ به: احمد

            sunmartin | اسفند 21, 1395 | لینک نظر

            خطاب به تو ای بی مطالعه کیا کادنزا و سری جدید هیوندای “جنسیس” و کیا استینگر در رده محصولات gt با چاشنی لاکچری و با کیفیت خاص هستند اگر نمیدانی بپرس ولی مسخره و لوده گی ممنوع!

          • در پاسخ به: sunmartin

            احمد | اسفند 22, 1395 | لینک نظر

            خوبه خودتم میگی با چاشنی لاکچری! یعنی هیوندایی و کیا در حد لاکچری بودن نیستن مگه به عنوان چاشنی در کنار غذای اصلی سرو بشن!?

        • در پاسخ به: sunmartin

          Skyactive | اسفند 20, 1395 | لینک نظر

          دوست خوبم هموطن مثل اظهر المن الشمس مفهومش چيست مگر ما عرب هستيم بهتر نبود مي گفتين همانند روز روشن است

        • در پاسخ به: sunmartin

          amin | اسفند 22, 1395 | لینک نظر

          کیا رو هم به زور جا دادید تو این لیست!!!!!!!

    • در پاسخ به: علیرضا

      هامون | اسفند 21, 1395 | لینک نظر

      داداش این دیگه از اون حرفا بودا , آخه فرانسه با ژاپن قابل مقایسست !!!
      کل تولید خودروسازان فرانسوی به اندازه نصف تویوتا هم نیست یعنی همه مردم دنیا نفهمن , یا مثلاً آمریکاییهای نفهم و شیطان بزرگ که ژاپنی میخرن !!!!
      یه چیزی بگو بگنجه !
      فرانسه هیچ وقت خودروساز مطمئنی نبوده و نخواهد بود فقط کلاه برداره دقیقا مثل نوچه هاش (ایران خودرو و سایپا)

      • در پاسخ به: هامون

        sunmartin | اسفند 21, 1395 | لینک نظر

        در واقع به نوچه هاش روش کلاهبرداری خوب یاد داد خودش هم دقیقا داره همین کاره با level و سبک و سیاق فرانسوی انجلم میده و برای مشتری پشیزی ارزش قائل نیست بحق که محصولات آسیایی ها بعیر از چین کیفیت کمیت ایمنی . زیبایی ملموس تری نسبت به فرانسوی ها دارند

        • در پاسخ به: sunmartin

          احمد | اسفند 21, 1395 | لینک نظر

          برندهای درست حسابی آسیا یعنی برندهای ژاپنی برندهای کره ای صرفا برای خالی نبودن عریضن یکی کردنشون با ژاپنیا مضحکه و صرفا از دلالای کره ای برمیاد و بس

  27. Skyactive | اسفند 20, 1395 | لینک نظر

    اخه كي مزدا٦ و هوندا اكورد و كمري ول ميكنه اين ماشين بي كيفيت در حد ماشين هاي چيني مي خره تو نمايشگاه ديدمش واقعا افتضاح بود تو خود فرانسه هم كسي پول به اين نمي ده

    • در پاسخ به: Skyactive

      sunmartin | اسفند 20, 1395 | لینک نظر

      متاسفانه کیفیت چندانی نداشت منم تایید میکنم در هر رو نمایشگاه دیدمش از نزدیک مثل سری های اول 206 است در بهترین حالت البته 2008 هم کیفیت چندانی نداشت و همینطور رنو کپچر که خیلی معمولی بود و من با کیلومتر شمار مصنوعی دیجیتالیش اصلا کنار نمیام و سایز کامپکت کپچر و قیمتش که از یک سدان هم گرانتره مدل 3008 و 308 خودروهای یا کیفیت و خوبی هستند که البته بخاطر باجی که خودروسازان باید به حامی خودشون دولت بدهند قیمت بالایی خواهند داشت

    • در پاسخ به: Skyactive

      حمید | اسفند 20, 1395 | لینک نظر

      آره آره تو که راس میگی???

    • در پاسخ به: Skyactive

      مهدی | اسفند 20, 1395 | لینک نظر

      ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!

  28. علی | اسفند 19, 1395 | لینک نظر

    والله به خدا هیچ جای دنیا وقتی یه ماشین مدل جدیدش میاد بیرون قیمتش تغییری نمیکنه. نمیدونم چرا اینجا هر مدل جدیدی از ماشینی میاد بیرون فک میکنن که یه ماشین جدیده ودر کنار تولید مدل قبلی مدل جدیدو قیمت دو برابر میکنن. مردمم فک میکنن یه ماشین جدید اومده بیرون پول اضافه میدن بهش.
    مثل اینکه اپل گوشی جدید که میده بیرون قیمت دوبرابر بزاره روش بفروشه..
    وقتی 405 بوود مدل فیس لیفتش پرشیا که اومد 15 میلیون بود که قیمتش 1.5 برابر بوود. خدارو شکر 406 که تولید نشد. بعد 407 که اومد برچسب 40 یا پنجاه میلیونی داشت.. حالام که این اومده میگن جایگزین 407 هست چرا باید نزدیک دویست میلیون پولش باشه.. فقط چون ماشینای وارداتیه هم ردش این قیمت رو دارن؟.. خوب اشتباهه.
    وقتی مدلهای قبلیش سی میلیون قیمت دارن که همونم زیاده چرا باید این مدل جدید این قیمت رو داشته باشه. و بهتر بگم چرا باید مردم پول واسه این ماشینا بدن؟
    یعنی این ماشین واقعا 6 برابره مدل قدیمیشه؟ که شش برابرش قیمت داره؟.
    البته عجیب نیست سال دیگه تابستون که شد قیمت داخلیی هارو به بهانه تفاوت فاحش با خارجی هر ببرن بالا.

  29. amin | اسفند 19, 1395 | لینک نظر

    يه نكته اي كه در متن برام خيلي جالب بود مقايسه رقباي اين خودرو در صحنه جهاني و در ايران بود كه چقدر با هم تفاوت داشتند