مصاحبه با یکی از طراحان خودروی هندی تاتا تامو + بررسی فضای داخلی و خارجی

جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵

مصاحبه با یکی از طراحان خودروی هندی تاتا تامو + بررسی فضای داخلی و خارجی

معمولا در نمایشگاه خودرو ژنو شاهد حضور سوپر اسپرت ها و ابر خودرو ها هستیم که بسیاری از آنها موتور وسط هستند. امسال به لطف معرفی دو خودروی اسپرت هندی به نام های تامو رِیسمو (Tamo Racemo) و تامو رِیسمو پلاس (Tamo Racemo+)، در این بخش شاهد خودرو هایی با اشکال و ابعاد مختلف بودیم. رِیسمو یک خودروی کوپه دو درب با ظرفیت دو سرنشین از برند تامو است، برندی که به عنوان زیر مجموعه تاتا موتورز توسط این خودروساز هندی معرفی شده و رِیسمو اولین خودروی این برند به حساب می آید.

رِیسمو تمام خصوصیات اصلی یک خودروی اسپرت را دارد: نیروی موتور به چرخ های عقب منتقل می شود، موتور در قسمت وسط قرار گرفته و ابعاد خودرو کوچک است. از نظر ابعاد رِیسمو با طول 3835 میلی متر، بسیار نزدیک به مزدا میاتا است: طول رِیسمو 7.62 سانتی متر از میاتا کمتر است، در حالیکه عرض آن 7.62 سانتی متر از میاتا بیشتر است. فاصله کف خودرو از سطح زمین هم رقم 165 میلی متر است که در خیابان های ناهموار هند به زمین گیر نکند. اگر چه هنوز وزن این خودروی اسپرت هندی بصورت رسمی اعلام نشده است، اما با توجه به ابعاد کوچکی که دارد، انتظار می رود سبک باشد. سیستم تعلیق این خودرو در جلو و عقب از نوع دو جناقی (double-wishbone) است.

با توجه به اعداد و ارقام اعلامی، رِیسمو خودرویی سریع به حساب می آید. موتور 3 سیلندر کوچک بنزینی این خودرو که 1.2 لیتر حجم داشته و مجهز به توربو شارژر است، می تواند حداکثر 187 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور تولید کند، که نیروی آن از طریق گیربکس 6 سرعته نیمه خودکار (automated manual) مجهز به شیفتر های پشت فرمان به چرخ های عقب رِیسمو هدایت می شود. همین موتور کوچک که از خانواده موتور های رِوُترُن (Revotron) تاتا است، می تواند رِیسمو را در کمتر از 6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند.

طراحی ظاهری این خودرو که در مرکز طراحی تاتا موتورز واقع در شهر تورین ایتالیا انجام شده است، با عملکرد اسپرت آن هماهنگی دارد: چراغ های جلوی اخمو و اسپرت، خروجی اگزوز در قسمت وسط و درب هایی که به سمت بالا باز می شوند، همه نشان از یک خودروی اسپرت دارند. در کابین رِیسمو، دستگیره های پارچه ای قرمز رنگ که برای بستن درب ها استفاده می شوند، کلید های قرمز رنگ و شیفتر های بزرگ قرمز پشت فرمان همه و همه فضایی اسپرت ایجاد کرده اند. نکته جالبی که در کابین این کوپه هندی به چشم می خورد، وجود سه صفحه نمایش LCD است که پشت غربیلک فرمان قرار گرفته اند. اما مدل رِیسمو پلاس که مخصوص پیست است، به امکانات بیشتری مجهز شده که می توان به بال بزرگ عقب و صندلی های مسابقه ای اشاره کرد، البته غربیلک فرمان رِیسمو پلاس فاقد کیسه هوا است در حالیکه مدل معمولی رِیسمو به دو کیسه هوای راننده و سرنشین جلو مجهز است.

رِیسمو اوایل سال 2018 در بازار هند عرضه خواهد شد و فقط 250 دستگاه از این خودروی اسپرت هندی به تولید خواهد رسید، اما قیمت آن هنوز اعلام نشده است. اگر اهل بازی های کامپیوتری هستید، می توانید رانندگی با تامو رِیسمو را در بازی فورزا هورایزِن 3 (Forza Horizon 3) تجربه کنید. رِیسمو در این بازی که برای PC و ایکس باکس وان موجود است، بصورت رایگان قابل دانلود است. انتظار می رود مدل بعدی از برند تامو سال آینده در نمایشگاه خودرو ژنو معرفی شود.


بدون دیدگاه