اخباراخبار خارجی

چرى عليه مرسدس بنز شكايت كرد

چرى عليه مرسدس در دفتر بين المللى علائم تجارى صنعتى و بازرگانى شكايت كرد. دليل اين شكايت اين است كه، در سال ٢٠١٦ مرسدس بنز تصميم گرفت برند جديد زير مجموعه ى خود EQ كه خودروى برقى توليد مى كند را در چين به فروش برساند،مشكل اين است كه چرى از سال ٢٠١٤ تا كنون خودروهايى الكتريكى تحت نام تجارى eQ را به فروش مى رساند. چرى براى اين نام تجارى در سال ٢٠١٤ درخواست داد و اين نام در سال ٢٠١٥ اعطا شد. مرسدس بنز اميدوارم است كه بتواند نام تجارى EQ را در سال ٢٠١٨ در چين توليد كند.

تفاوت EQ و eQ چيست؟

قوانينى كه اين مشكل را پوشش مى دهند، تقريباً همانند ساير نقاط جهان است. نام هاى كه بسيار شبيه به هم هستند و كمپانى ها در بازار يكسانى با هم رقابت مى كنند اين احتمال وجود دارد كه مصرف كنندگان دو علامت تجارى را با هم اشتباه بگيرند.

دو نام بسيار شبيه به هم هستند و هر دو مربوط به خودروهاى الكتريكى مى شوند. احتمال اينكه مصرف كنندگان در مقابل چرى eQ و مرسدس بنز EQ قرار بگيرند و دو برند را با هم اشتباه بگيرند بسيار كم است. اما در هنگام نوشتن گزارش درباره ى خودروها يا در رسانه ها ممكن است دو خودرو اشتباه گرفته شوند.

بسيارى از وب سايت ها به اين مسئله اشاره كرده اند كه تفاوت بسيا زيادى بين قيمت چرىeQ كه هم اكنون توليد مى شود با قيمتى كه انتظار مى رود مرسدس بنز EQ داشته باشد، وجود دارد. اين مسئله درست است، اما به اين معنا نيست كه نام اين دو برند باعث ايجاد اشتباه براى مصرف كنندگان نشود. همچنين چرى اعلام كرده است كه قصد دارد تا در آينده خط توليد eQ را گسترده تر كند و آنها براى اين برند برنامه هاى زيادى دارند.

گام بعد اين است كه دفتر بين المللى علائم تجارى شكايت چرى از مرسدس بنز را ترتيب اثر دهد، به احتمال زياد جلسات متعددى برگذار خواهد شد و از دو شركت دعوت به عمل خواهد آمد تا نظرات خود را بيان كنند. اگر دفتر بين المللى علائم تجارى به نفع چرى نظر دهد، سپس بايد به دادگاه مراجعه كنند و مرسدس بنز را مجبور كنند كه از نام EQ در چين استفاده نكند.

با اين حال اين مراحل بسيار زمان بر است و به نظر نمى رسد كه دفتر علائم تجارى بتواند تا قبل از شروع نمايشگاه خودروى شانگهايى در ماه آينده، يعنى جايى كه انتظار مى رود تا مرسدس بنز نمونه ى كانسپت SUV كامپكت برند EQ را كه مخصوص بازار چين طراحى شده است را معرفى كند، كارى انجام دهد. نسخه توليدى ممكن است نام متفاوتى داشته باشد.

قيمت هاى eQ چرى از ٦٤٠٠٠ يوان شروع مى شود و نهايتاً با ٧٢٠٠٠ يوان پايان مى يابد.(٩٢٩٠دلار تا ١٠٤٥٠ دلار). قدرت را نيز يك موتور الكتريكى ٥٧ اسب بخارى با گشتاور ١٥٠nm تأمين مى كند. بيشترين سرعت خودرو ١٠٠ كيلومتر بر ساعت است. شارژ شدن كامل خودرو نيز بين ٨ تا ١٠ ساعت زمان مى برد.

2 دیدگاه

  1. آب که سربالا بره قورباغه ابوعطا میخونه.البته باز تاکید کنم از دید یک ریکاور خودرو میگم که چینی در مقابل ایرانی پادشاهه.

  2. فکر می کنم هدف چری بیشتر اینه که جلب توجه کته و از این راه برای خودش تبلیغ کنه.ولی در مجموع برند چری رشد چشمگیری در بین چینی ها داشته.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا