اسلایدربررسیکره ای

دوئل تیوولی با بزرگان: 300 کیلومتر تست و بررسی سانگ‌یانگ تیوولی

وقتی برای اولین بار فیلم سینمایی دوئل در سال 1383 بر پرده سینما‌ها رفت، منتقدان، سینماگران و بینندگان همگی عقیده داشتند این فیلم از نظر چارچوب‌های تولید، جلوه‌های ویژه و تکنیک‌های سینمایی یک نقطه عطف در سینمای ایران است. دوئل اولین فیلم در سینمای ایران بود که با صدای dolby digital ساخته شد. این فیلم از نظر کیفیت ساخت و مسائل فنی، روند حرکتی ساخت فیلم سینمای ایران را کات کرد تا بعد از دوئل، همه فیلم سازان به سمت تکنیک‌های روز بروند. احتمالا از خود می‌پرسید فیلم دوئل با تست یک خودرو چه نقطه مشترکی دارد؟ پاسخ شما این است: ssongyong tivoli همان کاری را با روند حرکت کمپانی سانگ‌یانگ کرد که فیلم دوئل با سینمای ایران انجام داد. CUT…

در ادامه سونامی

تیوولی در سال 2016 کاندید بهترین خودرو جهان و اروپا شده و ثابت کرده سانگ‌یانگ شمشیرش را برای کیا و هیوندای از رو بسته است. این خودرو در ادامه سونامی‌ای که در سبک طراحی محصولات سانگ‌یانگ رخ داد، طراحی شده است. سونامی‌ای که به جای خرابی، آبادی و زیبایی به بار آورده است. تیوولی یک کراس‌اوور کامپکت یا مینی کراس‌اوور است که اتفاقا المان‌های طراحی آن بی‌شباهت به MINI هم نیست. بدنه به گونه‌ای تراش خورده که باید گفت سبکی شبیه به مینی کلاب‌من و طرحی منحصربه‌فرد دارد. ستون‌های ایستاده سقف و گلگیرهایی که با شیبی ملایم به سمت جلو حرکت کرده‌اند، نمود یک خودرو کراس‌اوور است که هر چند به اندازه SUV‌ها از سطح زمین ارتفاع ندارد اما، استخوان‌بندی آن با بعضی اسباب‌بازی‌های بازار فرق دارد. زوایای شکسته و گوشه‌های بسیار در نمای بدنه و به‌خصوص در نمای جلو، باعث شده خودرو چهره‌ای خشمگین داشته باشد.

یک نکته جالب در طراحی نمای روبه‌رو عدم وجود جلوپنجره به معنای سنتی است. در عوض طراحان با استفاده از ایجاد مجاری هوارسانی در سپر و البته یک شیار در دماغه، هوارسانی به پیشرانه و رادیاتور را پیش‌بینی کرده‌اند. در طراحی نمای بیرونی این خودرو ایجاد یک عضله آمریکایی در بخش شانه و زیر ستون C جلب توجه می‌کند. عضله‌ای کامارو وار که به محض نشستن درون کابین خودرو از آینه‌های کناری قابل رویت است. در نمای کناری تیوولی بیش از هر چیز رینگ‌های 18 اینچی موسوم به دایمندکات جلوه می‌کنند. در نمای عقب شباهت‌ها با مینی اصیل بیشتر هم می‌شود. در این نما بخشی از چراغ‌های زیبای عقب تا روی عضله شانه حرکت کرده‌اند و در کل ارتباط منطقی بین نمای جلو و عقب خودرو برقرار است.

کابین

راستش را بخواهید اولین باری که وارد کابین تیوولی شدیم، انتظار این‌همه کیفیت، جذابیت و هارمونی را نداشتیم زیرا رودیوس هم محصولی از سانگ‌یانگ است! اما همان‌طور که گفتیم تیوولی انگار برند سانگ‌یانگ را به 2 بخش قبل و بعد از خودش تقسیم می‌کند. نمای کلی درون کابین با استفاده از 2 سبک خاص طراحی شده است. بخشی از فضاسازی مثل نمایش‌گر بالای داشبورد تِمی شرقی دارد. اما اشکال هندسی روی فرمان بی‌شباهت با کادیلاک CTS نیست. انگار طراحان کابین تیوولی قبل از شکل‌دهی به کابین این خودرو نیم‌نگاهی به کادیلاک CTS داشته‌اند زیرا، سبک چینش و نور ادوات کنترلی و دکمه‌های روی داشبورد شباهت‌هایی از نظر سبک با فرزند آمریکایی دارد. صندلی‌های تیوولی نقطه عطفی در طراحی کابین هستند. این صندلی‌ها که ارگونومی، کیفیت و راحتی خوبی دارند، بهترین صندلی‌های سال از نظر ارگونومی در کره جنوبی شناخته شده‌اند. روکش چرم مصنوعی با دوخت‌های زیبا، حفظ راحتی در عین حال نمای اسپرت و گرمکن (سفارشی) از دیگر مشخصات این صندلی‌هاست. فرمان تیوولی میزبان دکمه‌های کنترل سیستم صوتی، کروز کنترل و پاسخ‌گویی به تلفن همراه است. ضمنا این فرمان برقی می‌تواند در 3 حالت رانندگی تنظیم شود و به این ترتیب می‌توانید بسته به شرایط رانندگی و جاده، نحوه عکس‌العمل فرمان را به دلخواه تغییر دهید. از آنجایی‌که دیگر دوران کلید و سوئیچ هم گذشته، تیوولی دارایSmart Key System است و برای روشن کردن پیشرانه باید از دکمه استارت استفاده کنید.

از جمله دیگر امکانات رفاهی و ایمنی که در تیوولی وجود دارد، باید به نمایشگر 7 اینچی لمسی، دوربین دید عقب و سنسور هشدار فاصله، کامپیوتر سفری مجهز به نمایش‌گر، نمایش حالت چرخ‌های جلو در زمان توقف، کنترل فشار باد لاستیک‌ها، دماسنج، میزان مصرف سوخت، فرمان قابل تنظیم در ارتفاع، آینه وسط حساس به نور، سانروف، قابلیت حرکتی در 3 حالت اقتصادی، قدرتی و برفی اشاره کرد. البته این همه آن چیزی نیست که تیوولی به سرنشینان می‌دهد زیرا چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، برف پاک‌کن‌های مجهز به سنسور باران و یخ‌زدایی، چراغ‌های روزانه جلو و LED عقب، آینه‌های برقی گرمکن‌دار جمع شونده کناری، 5 ستاره ایمنی از KNCAP (موسسه ایمنی کره جنوبی)، ترمزهای ABS،  سامانه EBD، سامانه کنترل پایداری ESP، چراغ هشدار ترمز ناگهانی یا ESS، سیستم ضد هرزگردی TCS، ترمز کمکی HBA، سیستم ضد لغزش ASR، حرکت در سربالایی HSA و 6 کیسه هوای ایمنی از جمله دیگر امکانات ایمنی و رفاهی هستند که تیوولی در طبق اخلاص به شما تقدیم می‌کند.

نفس‌های 1.6 لیتری

برای تست پسر خوش‌تیپ سانگ‌یانگ، جاده چالوس و منطقه آزادبر را انتخاب کردیم. دلیل این انتخاب هم روشن بود. اتوبان، پیچ و خم‌های بسیار و شیب‌های بلند. به این ترتیب هماهنگی گیرباکس و موتور، هندلینگ و راحتی خودرو قابل بررسی بود. تیوولی درون سینه یک پیشرانه 1.6 لیتری دارد که 128 اسب بخار نیرو در 6 هزار دوربردقیقه تولید می‌کند. گشتاور این پیشرانه هم به 160 نیوتن‌متر می‌رسد. وزن خودرو نیز در حدود 1300 کیلوگرم است. خب احتمالا با خود می‌گویید عجب خودرو کُندی! اما کمی صبر کنید. سانگ‌یانگ به کمک گیرباکس‌ساز معروف ژاپنی یعنی کمپانی AISIN، یک گیرباکس 6 سرعته کلوز ریشو تیپ‌ترونیک را با پیشرانه خودرو کوپل کرده است که یکی از نقاط قوت تیوولی به شمار می‌رود. در واقع سانگ‌یانگ با این کار حجم پیشرانه را پایین نگه داشته تا مصرف سوخت این خودرو به 7 لیتر و حتی کم‌تر هم برسد. اما در عوض این ضرایب کوتاه دنده‌ها هستند که گشتاور کم ناشی از حجم پایین پیشرانه را تا حدی جبران می‌کنند. این گیرباکس آن‌قدر دقیق است که در هر سرعتی شتاب‌گیری مورد نظر را ایجاد می‌کند اما این شتاب‌گیری آن‌قدرها سریع نیست. در مسیرهای پرشیب وقتی دور موتور به بالای 4 هزار دوربردقیقه می‌رسد شتاب ثانویه افزایش می‌یابد و بهترین کار در این مواقع راندن در حالت تیپ‌ترونیک و پاور است. در واقع گاهی گیرباکس مجبور می‌شود 2 دنده معکوس کند و این کار را به نحو احسن انجام می‌دهد.

پدال گاز تیوولی در انتهای کورس کمی سفت می‌شود و اگر پدال را تا انتها بفشارید، گیرباکس یک معکوس دیگر هم می‌کشد. در غیر این صورت برای گیرباکس در حالت اکونومی پیشرانه تعریف شده که قبل از فشردن پدال گاز تا انتها یک دنده معکوس کند. هر چند اگر نحوه رانندگی را در حالت قدرت یا Power انتخاب کنید، خودرو شتاب‌گیری سریع‌تری دارد. زیرا عکس‌العمل موتور به پدال گاز تسریع می‌شود و دور موتور سریع‌تر افزایش می‌یابد. در نتیجه دنده‌های گیرباکس هم سریع‌تر معکوس می‌شوند. البته می‌توانید از حالت تیپ‌ترونیک خودرو هم استفاده کنید و تا 6 هزار و 500 دور پیشرانه را به دوران وا دارید. هر چند شاید انتظار داشته باشید از اهرم دنده برای شیفت دنده‌ها استفاده کنید اما سانگ‌یانگ در سمت چپ اهرم دنده یک دکمه کوچک تعبیه کرده که با حرکت دادنش به جلو و عقب دنده‌ها تعویض می‌شود. اما به عقیده نگارنده این مکانیسم همان نیم‌چه روحی را که در تعویض دنده وجود دارد از بین خواهد برد.

تیوولی در جاده‌های پر پیچ و خم کوهستانی، به راحتی یک خودرو سواری حرکت می‌کند. اتاق به دلیل عرض محوری حدود 1800 میلی‌متری و طراحی خوب سیستم تعلیق مک فرسون جلو و چند اتصالی در عقب، در پیچ‌ها هیچ حرکت اضافی و گهواره‌ای ندارد. ضمن این که اگر حساسیت فرمان را روی حالت Sport قرار دهید، آن وقت می‌توانید پیچ‌های مسیر را با سرعت بیشتری پیمایش کنید. هر چند در این حالت عملکرد فرمان سنگین‌تر و دقیق‌تر می‌شود و بسته به زاویه ورودی به پیچ گاهی در میانه راه احساس Under Steer یا کم‌فرمانی می‌کنید.

نکته دیگر در خصوص این خودرو حالات قابل تنظیم موتور و فرمان، تفاوت‌های واقعی در عملکرد با هم دارند و مثل بسیاری از خودروهای دیگر فقط برای نمایش آپشن‌ها طراحی نشده‌اند. تیوولی در صندلی‌های عقب هم راحتی خوبی دارد. البته که از خودرویی در رده کراس‌اوورها نباید انتظار داشته باشید هیچ ضربه و تکانی را به خود نگیرد. با این حال فضای صندلی‌های عقب به اندازه کافی بزرگ است و برای افراد قدبلند هم ایجاد مشکل نمی‌کند.

در نهایت باید تیوولی را یک انتخاب درست و منطقی در بازاره قیمتی زیر 100 میلیون توان بر شمرد. زیرا این خودرو با داشتن قیمت 95 میلیونی، امکانات رفاهی، ایمنی بالا، چهره زیبا و کیفیت ساخت مناسب را به خریداران هدیه می‌کند. اما در عوض باید گفت ای کاش پیشرانه این خودرو گشتاور بیشتری تولید می‌کرد تا دوئل تیوولی با حریفان گران‌تر کامل شود.

منبع: ماهنامه تخت گاز

57 دیدگاه

  1. تیوولی اینقدرا هم که اینجا تعریفدشده ماشین جالبی نیست . ۱۶۰۰ سی سی و قدرت ۱۲۶ اسب اصلا برای یک ماشین ۱۳۰۰ کیلویی با قیمت ۹۵ میلیون جالب نیست.

    1. 115 میلیون هست و بهترین ماشین در این رنج قیمت.واقعیت مملکت همینه که ال 90 45 میلیونه این ماشین با این قیمت بهترین انتخابه

  2. مهمترین نقطه ضعف این خودرو، نمایندگی ضعیفش در ایران هست
    زمان طولانی تحویل (120 روز کاری) و علاوه بر اون تاخیر های زبانزد این شرکت به موفقیت تیوولی ضربه زده
    علاوه بر اون شبکه خدمات گسترده ای هم نداره

  3. طراحی قسمت عقب خودرو اصلا با نمای جلو همخوانی ندارد گیرباکس 4 دنده هم جالب نیست نداشتن جلو پنجره هم نتنها به زیبایی اضافه نکرده بلکه قدری هم غیر عادی است قدرت موتور با جثه و وزن خودرو همخوانی ندارد در عوض امکانات خوب خودرو و آپشن ها برخی کمبودها را پوشش میدهد

    1. با سلام واحترام به شما دوست گرامی
      همانطور که در مقاله ذکر شده گیربکس شش دنده و متعلق یه شرکت aisin ژاپن است

    2. من فکر میکردم کره ای دوست هستین شما. نگو فقط هیوندا و کیا رو دوست دارین و از این راه ارتزاق میکنین

    3. ظاهرا شما رو هوا میای نظر می دی
      طراحی طیبای این ماشین مورد تایید بیشتر نشریه های خودرو خارجی و داخلیست ، گیریبکس 6 دنده ژاپنی بروز پیشرفته حجم کم موتور تنفس طبیعی با بازده ای بالای قدرت باعث شده مصرف کم سوخت و استاندارد یورو 6 بگیره و …. بهنر دوستان چینی سوار بیشتر مطالعه کنند بعد نظر بدهند

  4. اوایل که قیمتش معقول بود می شد بهش فکرکرد اما الان نه. قیمت بالا.ظاهرا نه چندان جالب، موتور نسبتا ضعیف. چه فکری می کنند که اینقدر بالا قیمت گذاری می کنند.؟

    1. قیمت این خودرو با توجه به کیفیت امکانات و … هنوز پایین می باشد و تا 140 میلیون راحت جا داره نسبت به رقبا بالا دستی و پایین دستی پس بهتره کسانی که قصد خرید دارند تا قبل از جهش قیمتیش خرید کنند

  5. خودرویی شهری و کوچک از خودروساز درجه دو جهانی به قیمت گزاف 115 میلیون تومان به مردم فروخته می شود
    تا مشخص شود که مملکت چقدر گران اداره می شود!

    1. البته نمونه وارداتی هسته اگه مونتاژ بشه قیمتش پایین تر میاد و موتورش انچنان ضعیف هم نیست الان رنو کپچر رو توی این رنج قیمت با موتور 1200(البته توربو) میدن البته گشتاور کپچر بالاس اگه اشتباه نکنم 190 ولی از نظر امکانات رفاهی هر دو در یک سطحن ولی خدمات کپچر بهتر

      1. از نظر امکانات تیوولی بسیار بیشتر از کپچر می باشد کپچر هنوز حتی ترمز عقبش کاسه نمدی می باشد . قدرت موتور کپچر کم تر از تیوولی می باشد جا داری اتاق و دیزاین داخلی تیوولی سر تر از کپچر است

    2. اگه به شرکت وارد کننده اش و گستردگی کم خدماتش توجه نکنیم این خودرو تا صد میلیون ارزش خرید داره ولی واقعاً بیشتر از این ارزش نداره. نمیدونم چرا بعضی ها توی بازار آزاد 115 میلیون بابت این پول میدن. بالای صد میلیون خرید کپچر و مزدا 3 منطقی تر از تیولی هست. به هر حال هر چی باشه برند سانگ یانگ پایینتر از برندهایی مثل مزدا، رنو ، کیا و هیوندای قرار داره. همین بس که این خودرو توی تستهای ایمنی یوروانکاپ بدون پکیج ایمنی نتونسته بیشتر از سه ستاره ایمنی بگیره. در حالی که بقیه برندها اکثراً موفق به کسب 5 ستاره ایمنی میشن.

  6. تيوولي واقعا بي رقيب شما يه خودروي وارداتي نه مونتاژ تو رده صد ميليون نام ببريد صفر كيلومتر گيربكس ٦ دنده اتومات رانندگي سه حالته سانروف و اپشن هاي ديگه كه چيني نباشه فرانسوي يا كره اي يا ژاپني باشه قدرتشم از ١٢٨ اسب بخار بيشتر باشه من برج ٧ ثبت نام كردم هنوز تحويل نگرفتم و احتمالا برج ٣ تحويل بگيرم الان ديگه باقيمت شركتي ١٠٩ مليون (١٠٠ مايون قيمت پايه به علاوه ٩ مليون ماليات)خريد از بازار با قيمت ١١٥ الي ١٢٠ بستگي به رنگ و مدل به صرف تره و نيازي به ٩ الي ١٠ ماه انتظار نيست

  7. در مقابل رنو داستر تیز چنگال حرفی برای گفتگو ندارد با رنو داستر پرفروشترین شاسی بلند هند برایر است در قیمت اما از کیفیت عقب تر از داستر درسته آپشن های خوبی داره اما دلستر فقط گیربکسش می ارزد به کل شرکت سانگ یانگ
    کلا رنو بالاتر از کره ای ها و ژاپنی است و بخاطر این مردم دیگر به سمت کره ای جماعت نمیرن

    1. شما به عزت نفست خدشه و لطمه وارد نمیشه که کسی جوابتو نمیده که بحث و جدل راه بندازی؟؟.. جناب سان مارتین!!!

      1. پاسخی برایت ندارم جز اینکه از قضاوت زود هنگام بپرهیزید و تهمت زدن را یکبار برای همیشه ترک نماید والسلام
        بنده تیولی را کمتراز داستر نمیپندارم و نظر هر شخص ا محترم میشمارم تیولی خودرویی کره ای زیبا و دارای ویژه گی کیفیت نهایی است چیزی که در داستر وجود خارجی ندارد
        زین پس هم جواب معاندان را نمیدهم تا در افکار باطل خویش غوطه ور بمانند.

  8. موتور و گریبکس با هم هماهنگند و عملکرد خوبی دارند.
    صدای موتور داخل کابین زیاد است .
    از نظر من 90 میلیون می ارزه ( از نظر من )
    البته توی کشور ما ، شرکت های خودرویی ، خوب از خجالت مردم درمیان ؟!؟ مخصوصا رامک خودرو … تا دسته !
    خودروی 83 میلیون کردن 99.9 میلیون

  9. خودرویی بدی نیست پونی کار مبارک باشه امیدورام زودتر تحویل بدهتد سری های جدید گیرباکسش 6 دنده شده و رینگ ها تغییر کرده داشبورد و روی دربی ها و نمای عقب تغییر جزیی داشتند جلو پنجره کاملا تغییر کرده و رینگ هم بصورت فابریک وجود داره که در سری های قبلی از آچار و رینگ زاپاس خبری نبود

    1. از لحاظ فني قبول دارم سراتو ٢٠٠٠ از اين سرتره خودم داشتم ولي از ظاهر و كلاس تيوولي واقعا خوشم اومد اينم خيلي سوار شم ٣ سال بعدش اگه عمري باشه صد در صد اپتيما مي خرم البته نمونه هاي اوليه هم ٦ دنده بودند فقط زاپاس نداشتند و رينگ الوي داشتند الان رينگ دايموند كات داره و زاپاس هم با همان وينگ زياد هم خودتو درگير كامنتهاي اين بچه دبيرستاني ها نكن با اسم تو و من كامنت مي زارند و يه جورايي از اين كار احساس بزرگي مي كنند

      1. درود بر شرافت شما که جز حقیقت چیزی تا الان بیان نکردی اتفاقا هفته پیش یه نوک مدادی 2017 بر ای یکی از اقوام خریدم (با هم رفتیم و احویل گرفتیم) فقط در بک کلام بجز طراحی عالی که داره من کیفیتش واقعا قبول دارم تبوولی الحق و الانصاف کیفیت و حس لاکچری تیوولی آپشن های عالی …
        بله منم اگه اقساط صاف کنم ان شا اله 3 سال دیگه سراتو وارداتی میخرم گو اینکه از سراتوی فعلی بی نهایت رضایت دارم بخصوص شتاب قدرت و متچ بودن گیرباکس تریم زیبای داخلی و مبلمان خودرو که واقعا راحتی و آسایش را به ارمغان می آورد

        1. خداوكيلي سراتو سايپا انقدر خوبه!؟؟؟پس چرا به نظر من انقدر كه شما ميفرماييد خوب نمياد.البته نسل جديد سراتو رو هنوز سوار نشدم و نميدونم چجوريه اما اون هم يك خودروي اقتصاديه اما نسل قديم تازه از مونتاژ سايپا هم كه فاكتور بگيريم انقدرا هم ماشين جالبي نيست واقعا اما البته مهم اينه كه شما ازش لذت ميبري و دلخوش سوارش ميشي.
          مهمترين نكته هم اينه كه آدم از چيزي كه داره لذت ببره

          1. بله واقعا سراتو خودروی خوبیه باور کن اینو نه اینکه کره ای ها را دوست دارم میگم ( البته انتخاب اول من در دنیا آئودی است که از دسنرس خارجه) اما سراتو علیرقم کاهش کیفیت رنگ و لاستیک و مونتاژ و حذف دسته ای بسیاری از آپشن ها ( که اخیرا مدل آپشنال بیشترش اضافه کرده سایپا و داره با آپشن تحویل میده) بخاطر گیرباکس فوق هوشمند و گوش به زنگ به حرکات پدال گاز مصرف پایین و شتاب بیشتر از مزدا 3 نیو اتاق راحت
            آمپر ها زیبای داری بک لایت و صندلی های ارگونومی (علیرقم ایرانیزه شدن ) خودروی قوی چالاک و خوش رکابیه که من و بسیاری از کاربران از سواری اون لذت میبریم خشکی سراتو از مزدا 3 کمتره و در مدل سایپا با تغییر فاق لاستیک ( که بنده کومو انداختم) بسیار بهتر شده

          2. خب خدا رو شكر كه شما انقدر ازش لذت ميبريد.من هم با توجه به اينكه حداقل ٤روز در ماه سراتو وارداتي سوار هستم ولي انقدر نظر مثبت بهش ندارم.البته من مزدا٣سوار نشدم اما به نظرم سراتو اونقدر هم نرم نيست.اما مصرفش كمه.اين رو قبول دارم اما اتاق جاداري نداره.به هرحال همونطور كه گفتم مهم اينه كه از خودرويي كه داريم لذت ببريم

  10. من خودم فک نکنم واقعا ۱۲۶ اسب بخار تولید کنه آخه شما بدنه ماشینو که نگاه کنی متوجه میشی سنگینه کاملا و موتور ۱۶۰۰ واقعا به نظر من رو این بدنه جواب نمیده اگه توربو بودش حالا یه چیزی ولی به نظرم کلا تیوولی رو تو ایران خیلی گندش کردن بیشترم به خاطر قیافشه که واقعا خوبه نمیشه ایرادی گرفتش بهش ولی چیزایی که باعث میشه من خودم نگیرم این ماشینو اول از همه به نظرم موتورشه که رو اون بدنه ضعیفه به نظرم دوم شرکت افتضاح رامک خودروئه که والا تحویل ۱۲۰ روز کاریشون معلوم نیست کی هستش اصلا یکی از دوستان ما اقدام کرده بودش یک سالو دو ماه بعد بهش دادن ماشینو !!! … من خودم واقعیتش پرسیا داشتم فروختم میخاستم یه ماشین تو رنج همین نود و خورده ای بگیرم رفتم سراتو سایپا رو نوشتم درسته آپشناشو قیافش با تیوولی قابل مقایسه نیستش ولی واقعا اصل ماشین موتورو گیربکسو بدنس نه آپشن … آپشن تو مرحله بعدش قرار میگیره بعد موتور گیربکسو اینا خوب سراتو موتورش ۲۰۰۰ از طرفی بدنشم سبک تره خب بهتر راه میره دیگه گیربکسشم که حساب خودشو پس داده فردا پس فردا هم خراب بشه قطعاتش به وفور تو بازار زیاده تحویلشم یکی دو ماهه معمولا که به نظر خودم منطقی تر بودش خریدش

    1. دوست عزیز شما وقتی می تونی راجع به توان موتور نظر بدی که با ماشین رانندگی کرده باشی. تیوولی به درد درگ و اینا نمی خوره ولی به راحتی جوابگوی سبقت های معمولی و شیب هست. دوستان می دونند که در کنار موتور، ضرایب دنده و سیستم انتقال نیرو هام بیسیار مهم هستند. در نهایت در بیت نیسان جوک ( سوای مدل توربوی 170 میلیونی)و رنو کپچر که رقیب های تیوولی هستند و ماشین های خوبی هم هستن، تیوولی بالاترین قدرت رو داره. می تونید چک کنید.

    2. با سلام.
      به عنوان کسی که تیوولی داره و سوار شده؛ به دوستانی که میخوان تو رنج زیر ۱۰۰ میلیون ماشین بگیرن، توصیه میکنم به هیچ کدوم از شایعه هایی که به تیوولی نسبت میدن توجه نکنین و از اهل فن واقعی نظر بگیرید.

    3. دوست من ، سنگینی ماشین ربطی به توان موتور نداره!!!!! موتوری که 126 اسب توان داشته باشه روی هر خودرویی باشه همانقدر توان داره و اون بازدهی است که روی ماشین های مختلف متفاوته اونم با عدد شتاب و مصرف سوخت می شود تحلیل کرد که هر دو این پارامتر در تیولی در رنج کلاس خود و کافی است..

      1. اما در عمل وزن زیاد باعث میشه این توان به چشم نیاد و خودرو مثل خودروهای با توان پایین عمل کنه. شتابش کم شه و تو شربالایی کم بیاره. خصوصا وقتی بار هم داشته باشه

        1. خب در مورد تیولی که اینطور نیست و شتاب خوبی داره و وزنش هم از بسیاری کراس اوورهای ساب کامپکت بازار کمتره و نسبت توان به وزن خوبی داره.. اگر لازمه اعداد مقایسه با کپچر و سول و اون چینی های سطح پایین چری و لیفان و بگم؟؟!

  11. سلام من چند وقت اين ماشين دارم يه سوال تو سربالايي حالت پاور بهتره يا تيپ ترونيك و اينكه باد لاستيك تا چند بيارم پايين تا سواري نرمتر شه ممنون مي شم اگر جواب بدين

    1. حالت پاور در صورتي كه ترجيح مي دهيد در حالت اتومات رانندگي كنيد بهتر است اما در حالت تيپ ترونيك هم در صورت تعويض دنده در زمان مناسب همان بهره وري را خواهيد داشت موتور پر بازده اي دارد در بين رقبا با ١٦٠٠ سي سي تنفس طبيعي ١٢٨ اسب بخار از سري موتورهاي هيوندايي مي باشد كه روي ولوستر هم موجود است براي مثال نيسان جوك و پژو ٢٠٠٨ با همين حجم موتور ١١٧ اسب بخار توليد مي كنند و تيوولي پر قدرت ترين موتور تنفس طبيعي را در بين رقبا داراست

      1. آفرین بر این پاسخ الحق مه تیوولی علاوه بر کیفیت آپشنهای بسیار خوبی داره و یکی از کزینه ای خری بود که قسمت نشد امیدوارم کسانیکه این خودور را دارند لحطات خوشی را بدون دغدغه با آن سپر ی کنند

  12. یکی ازمسائلی که این ماشین داره پشتیبانی ضعیفش توسط رامک خودرو هست. توی این و و زمان 7-8 ماه طول میکشه تا تحویل بدن تازهموقع تحویل میگن گرون تر شده و پول زور می گیرن.حیف این ماشین که توسط این شرکت ناخن خشک وارد میشه….

    1. با سلام من خودم یه خودرو تیوولی ثبت نام کردم مرداد ۹۶ قرار بود بهمن ۹۷ بهم تحویل بدن ولی هفته پیش متوجه شدم که تا اردیبهشت امکان تحویل ندارن و من اومد فسخ قرار داد کنم گفتن ۲ میلیون کم میشه و اون قرار داد بی خیال شدم و باید داخل خرداد احتمالا تحویل بگیرم و الان رفتم یه صفرش از بازار ۱۲۵ میلیون خریدم ( البته اون قردادم سر جاش هست ) پیشنهادی دارم اگه قراره خودرو تیوولی بخرید حتما از بازار آزاد بخرید و دیگه متحمل رنج نشید و درضمن درسته رامک داخل تحویل بد قول هست ولی خدمات انصافا خوبی داره نسبت به سایر شرکت هایی که خودرو وارداتی وارد می کنند .

  13. دوستان کسی می دونه تعویض لاستیک تا چه سایزی مجازه و رامک خودرو ایراد نمی گیره? چون سواری ماشین یکم خشک البته فشار باد تا 30 اوردم پایین بهتر شده ولی لاستیک فاق بلندتر و پهن تر می خوام بندازم

  14. سلام دوستان
    خیلیی از دوستان و مشتریان رامک خودرو از سودجوییها و تخلفات شرکت رامک خودرو شدیداً شاکی هستن با دروغها و زورگوییهای رامک خودرو راهی نیست غیر از اینکه متّحد بشیم و یک شکایت اساسی از طریق یک وکیل خوب انجام بدهیم اعم از دیرکرد بیش از حد در تحویل خودرو و عدم پرداخت سود دیرکرد و خدمات ضعیف در گارانتی و… برای این امر کانالی در تلگرام راه اندازی کردیم که دوستان بتوانند با عضویت در این کانال جهت تبادل نظر کنند و برای اقدامات حقوقی آماده شوند. https://t.me/joinchat/AAAAAEKhyAMS3abAFwyPqA

    1. سلام
      ما با تعدادی از دوستان یک گروه تشکیل دادیم برای جلوگیری از سودجیها و تخلّفات رامک خودرو در این گروه یک وکیل هم عضو هست ومنتظریم که تعدادمان کمی بیشتر بشود تا بتونیم از طریق قانونی برای دیرکرد در تحویل خودرو و عدم پرداخت سود دیر کرد و خدمات و گارانتی.و… اقدام کنیم، در ضمن در آینده هم برای رسیدن به مطالباتمان میتوانیم از اعضای گروه کمک بگیریم بدون ترس از اینکه از گروه حذفمان کنند، اطمینان داشته باشی تا زمانی که ماشینهای سانگ یانگ سوار میشین با رامک خودرو مشکل خواهیم داشت. (با عرض معضرت آدرس لینک تغییر کرد) با تشکّر از دنده۶
      لینک زیر را بزنین و وارد شوید با تشکر
      https://t.me/joinchat/AAAAAAxoSELdg_OetX2T7A

  15. با سلا
    خدمت دوستانی که میگن رامک خودرو بدقوله باید عرض کنم که دو روز پیش برای ثبت نام تیوولی رفتم خود مسئول فروش بهم گفت که ممکنه تحویل ۹ ماه یا بیشتر بشه. نمیدونم همه نمایندگی های رامک خودرو اینو میگن با نه ولی من که کاشانم بهم گفتن و جای بدقولی دیگه نذاشتند !!

  16. علی آقا همون ال 90 ک میگی 45 شرف داره به هر چی ماشینه داخلیو و بی کیفیته شما ک تا حالا ال90 سوار نشدی نظر نمیخواد بدی…

    1. دوست عزیزم. آیا شما واقعا فکر میکنی کسی هم هست سوار ال نود نشده باشد؟! صحبت از یک خودروی داخلی است و نه یه خودروی گرانقیمت لوکس خارجی. ال نود خودروی خوبی است قبول ک نظرتان محترم. اما دیگران هم میتوانند نظر متفاوتی داشته باشند. بنده این ماشین را حتی اگر پنج ستاره کیفی هم داشته باشه انتخاب نمیکنم زیرا اولا دوست ندارم آبشن ماشینم به گاز و کلاچ و فرمان خلاصه بشه و آبشن برام مهمه، زیبایی خودرو برام مهمه، هندلینگ بالا در شیبهای تند برام مهمه، برام مهمه که تو سرعت صدای باد تو خودرو نپیچه

      1. بله متاسفانه بعضی از دوستان بدون این که اطلاعاتی راجع به یه ماشین داشته باشن میان نظر میدن. نظر شما هم محترممم اما واسه من آپشن ملاک نیست گرچه ال90 هم ک میگید آپشن نداره مدلE2 دقیقا درسطح رقباش آپشن داره اما برای من رانندگی پرشتاب و لذت بخش مهمه. برای من ایمنی ماشین مهمه که تو خوردوهای داخلی ال90 بالاترین ایمنی رو داره. برای من این مهمه ک ماشین منو جایی نذاره و بعد از چند سال کار کردن به خرج بیفته. برای من مصرف و قدرت ماشین مهمه. همه اینا رو که در نر بگیرید و تحقیق کنید به حرف من می رسید که چرا میگم ال90 با کیفیت ترین خودروی داخلیه. من خودم الان 6 ساله ال 90 دارم تا حالااا نشده مشکلی برام پیش بیاد تا حالا کم نیاورده خداییش هم لذت بردم هفته پیش تازه تیوولی رو تحویل گرفتم ولی ال90 رو بازم نمی فروشم چون میدونم حیفه

    2. منم حرفتون رو قبول میکنم اما من خودم سمند رو انتخاب کردم به چای ال نود حتی بقیه چونکه واقعا ال نود هم در سرعت بالا به هیچ عنوان قابل اتکا نیست و آپشن هم هرچند سمند هم تعریفی نداره اما خود از ال نود خیلی بهتر راحت تر و زیباتر هم هست .

      1. سمند چه آپشنی داره که ال90 نداره؟ من با ال90 تو جاده 170 تا پر میکنم و بدون هیچ لرزش و صدایی از موتور بدونه هیچ تکانی رانندگی میکنم… دوست عزیز شما اگ میگید ال90 تو پیچ با سرعت بالا قابل اطمینان نیست که تو ایران مگ میشه تو پیچ تند رفت؟؟ ? میرسی اونور پیچ می بینی جاده رو کندن بردن!!! ولی خب اگ راحتی کابین مد نظرتونه سمند راحت تره ولی خب ال90 هم ک دیگ فرقون نیست که! کابین بزرگ و راحتی داره

        1. خدا وکیلی ال نود داشتم سال ۹۱ برای داخل شهر کلاچ ترمز و دنده ی خیلی بهتری از سمند داره که فعلا دارمش . من خودم متاسفانه باید بگم سرعتم خیلی اوقات کمتر از ۱۲۰ نیست در جاده . ال نود در ۱۴۰ به بالا نیاز به اصلاح فرمان داره اینو قاطع میگم چونکه با ال نود دیگه هم همین تجربه رو داشتم . صندوق ال نود باز کردنش مکافاته . محل قرارگیری دکمه شیشه بالابرها و پشت آمپر شدید ساده بدون دور قرمز اون زمان ظبط بدون یو اس بی و صندلی های کاملا نیمکتی . و مهم ترین ضعفش شاید از نظر من در رانندگی شهری فرمان سنگین هستش

  17. سلام
    باور کنید تمام مطالبی که دوستان عنوان کردند ذره ای از کوچکترین قسمت بی عدالتیهای رامک خودرو میباشد وحاضرم قسم بخورم تو عمرم آدمهایی به بدی مسئولین رامک خودرو مخصوصا شخص آقای بیک محمدی و دیگر افراد دفتر مرکزی از جمله خلیلی صادق و…ندیدم ما حتی تو تلگرام گروه تشکیل دادیم که حقمون را ازشون بگیریم که باز با زور پول و قدرتشون گروه را تهدید کردن و بستن و فقط میتوانم آنها را با اخباری که از داعش میرسه مقایسه کنم واقعا طرز بازی آنها با روحیه مشتری از شکنجه های داعش بدتره و تحت هیچ شرایطی حتی اگر هیچ ضرری هم بهشان نرسد بازهم حاظر به حل مشکل مشتری نمیباشند و فقط قرارداد یکطرفه شان را به رخ میکشند در پایان امیدوارم تک تک کارکنان و مسئولینی که اینچنین با مشتری برخورد میکنند هم خودشان و هم خوانوادهشان جواب پس بدهند لطفا آمین گفتن فراموشتون نشه.

  18. من که این ماشینو خرداد 96 ثبت نام کردم فعلا که گفتن اردیبهشت اما خودم میدونم احتمالا همون تابستون 97 تحویل بدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا