اخباراخبار خارجی

رنو در آستانه فتح بازار شاسی بلندها

رنو با داشتن شاسی بلندهای کپچر، کاجار و نسل جدید کلیوس به همراه پیکاپ آلاسکان توانسته طیف قابل قبولی از محصولات را در این بخش بازار ارائه کند که هر کدام قابلیت رقابت با مدل های مشابه را دارند.

اخیرا شاهد قبضه شدن بخش بزرگی از بازار خودروهای شاسی بلند کوچک اروپا توسط کپچر بوده ایم و گمان می کنیم که خودروهای کاجار و کلیوس هم بتوانند این مسیر را ادامه دهند و به ترتیب با قشقایی و ایکس تریل رقابت نمایند.

البته رابطه کاجار و قشقایی نمیتواند مثل سناریو کپچر و جیوک که بیشتر بر روی ضعف های طراحی رقیب ژاپنی متمرکز بود پیش برود و شاید این همان دلیل محکمی باشد که قشقایی هنوز هم در کلاس خود حرف اول را می زند.

از سویی رنو هم به تازگی از بحران عرضه نسل اول کلیوس که آن چنان هم موفق نبوده خارج شده. حالا با نگاهی به کاجار جدید که بر روی پلتفرم CMF – D ساخته شده می توان فهمید که رنو از گذشته اش درس گرفته است. با همین نگرش رنو نسل دوم کلیوس را برای رقابت با قشقایی عرضه می کند و در صدد است سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد.

جالب است بدانید که موفقیت رنو در بخش شاسی بلندها به قدری بوده که فروش کاجار آن رشدی 163 درصدی داشته است و رقابت خوبی را با تیگوآن، توسان و اسپرتیج داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا