مسیریابی با GPS و فرو رفتن در رودخانه!

دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۶

مسیریابی با GPS  و فرو رفتن در رودخانه!

در چین یک راننده بدلیل پیروی کورکورانه از تکنولوژی به جایی رفت که نباید می رفت. او که به درون یک رودخانه رفته بود، پلیس را مجبور به طی کردن نصف روز برای بیرون کشیدن خودرو اش از آب نمود.

شاید بشود گفت که یکی از خوبی های تکنولوژی این است که ما را از نیاز به فکر کردن وا می دارد. اما از طرفی هم ممکن است در مواقعی ما را به کلاٌ فکر نکردن تشویق کند و آن زمان دقیقا همان زمانی است که ما به یک آدم آهنی تبدیل شده و فقط به دستورات گجت ها توجه می کنیم حتی اگر چشمانمان هم ببیند که به سمت بیراهه در حال کشیده شدن هستیم.

طبق گزارشی یک راننده در شهر Anhui چین، به پلیس گزارش می دهد که او در جایی قرار گرفته که شبیه به جاده های معمولی نیست. او که تنها به GPS خودرو اش تکیه کرده بود سرانجام سر از یک رودخانه درآورد. همچنین عملیات از آب بیرون کشیدن خودروی آن شخص نیز نصف روز بطول انجامیده است.

این حادثه در روز یکم ماه آپریل اتفاق افتاده است و از طرفی این خبرگزاری در این روز دروغ اول ماه آپریل خود را منتشر نکرده است. این نیز ما را به فکر فرو می برد که چرا راننده مسیرش را تغییر نداد هنگامی که دید مستقیم به سمت آب می رود.

به نظر شما این خبر می تواند دروغ اول آپریل بوده باشد؟

اما به هر حال انسان ها تنها به مسیرشان ادامه می دهند بدون توجه به اطراف، سال گذشته نیز یک راننده خانم به سمت یک دریاچه با عمق 30 متری راند و نهایتاٌ خودرو اش کاملا در آب غوطه ور شد. این طور اتفاقات بازهم خواهد افتاد چرا که تکنولوژی خودروها در حال افزایش است و اعتماد ما هم روز به روز به آن ها بیشتر می شود.

 

اما ما باید به یاد داشته باشیم که گجت ها می توانند خطا کنند. می پرسید چرا؟ چون توسط انسان ها ساخته شده اند.


بدون دیدگاه