احتمال واگذاری ایران خودرو کرمانشاه به فیات

دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ | 2 نظر

احتمال واگذاری  ایران خودرو کرمانشاه به فیات

هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به برنامه های این شرکت برای سایت های شهرستانی اش، می گوید:سیاست ایران خودرو این است که سایت های شهرستانی را واگذار کند، با این حال زمانی این کار را انجام خواهد داد که مشتری مناسبی برای آنها پیدا شود.

او با بیان اینکه سایت کرمانشاه نیز در آینده ای نه چندان دور افتتاح خواهد شد، می افزاید:اگر برای این سایت مشتری مناسبی پیدا شود، آن را واگذار خواهیم کرد و در غیر این صورت، تولید یکی از محصولات پر تیراژ خود را به کرمانشاه منتقل خواهیم کرد. به گفته مدیرعامل ایران خودرو، این احتمال وجود دارد که بخشی از تولید پژو پارس به سایت کرمانشاه منتقل شود.

اما یکه زارع از یک احتمال دیگر درباره سرنوشت سایت کرمانشاه نیز صحبت به میان آورد و آن، واگذاری این سایت به شرکای خارجی آینده بود. به گفته او، ممکن است در صورت به توافق رسیدن ایران خودرو و فیات، سایت کرمانشاه در اختیار این خودروساز ایتالیایی قرار بگیرد.

این گفته مدیرعامل ایران خودرو در شرایطی است که گفته می شود مذاکرات با فیات همچنان و به سختی در جریان است اما هنوز توافقی جدی میان دو طرف صورت نگرفته و مشخص نیست این دو خودروساز آیا در نهایت با یکدیگر همکار خواهند شد یا نه.

در هر صورت اگر توافقی حاصل شود و فیات به کرمانشاه برود، شاهد رونق اقتصادی مناسبی در منطقه غرب کشور خواهیم بود و آنگاه وجود سایت تولیدی در این شهرستان، توجیه بیشتری خواهد داشت/پدال نیوز


2 دیدگاه

  1. ali | اردیبهشت 13, 1396 | لینک نظر

    انشالله این همکاری صورت بگیره

  2. sunmartin | فروردین 22, 1396 | لینک نظر

    ای ول ملول امیدوارم برای همشریان عزیزم این اتفاق مبارک بیوفته و فیات سرمایه گذاری کنه که حداقل از شدت بی کاری و نبود صنعت بزرگی در این شهر زیبا کاسته بشه