اخبارفناوری و تکنولوژی

نیویورک آماده خودران ها تا 2018

اگرچه تعدادی از ایالت های آمریکا مانند آریزونا و کالیفرنیا مشتاق آمدن خودروهای خودران به خیابان ها نیستند اما قانون گزاران اخیرا قانونی را تصویب کردند که به کمپانی ها یک بودجه ی یک ساله برای تست خودروهای خودران شان در خیابان های نیویورک و در سال 2018 در اختیار آن ها قرار می دهد.

دلیل اصلی این که چرا کمپانی های گسترش تکنولوژی خودروهای خودران تابحال نتوانستند تکنولوژی خود را در نیویورک گسترش دهند، یک قانون گزار 45 ساله بوده است که ترجیح میداده حداقل یک دستش روی فرمان بماند و علاقه ای به خودروهای خودران نداشته است، اما به هر ترتیب با این قانون جدید قانون قبلی برای مدتی به تعویق افتاده است.

بزرگترین شرکت فروشنده خودرو در نیویورک که حتی برگزار کننده نمایشگاه های خودرو شهر نیویورک نیز هست، گفته است که در حال مذاکره با فرماندار نیویورک بوده تا اجازه تست خودروهای خودران را در کل کشور بگیرد.

مارک شیِنبرگ رئیس همین شرکت اعلام کرده است که درگیری ما با این مسئله زمانی شروع شد که ما شروع به برنامه ریزی برای کنفرانس پویایی و تحرک کشور (Empire state of Mobility) برای نمایشگاه خودروهای نیویورک (New York Auto Show) امسال کردیم و متوجه شدیم زمانی برای نشان دادن و اثبات خودروهای خودران به دولت مردان و اصحاب رسانه نداریم. این منطقی نیست چرا که تمام دنیا نیویورک را به عنوان جایی می شناسند که گرایش ها و اخبار از آنجا سرچشمه می گیرند. با این وجود تابحال قانونی برای این مسئله مهم که بتوانند تکنولوژی خودروهای خودران را در مناطق پرجمعیت و متنوع کشور تست کنند وجود ندارد.

 

حالا باید منتظر ماند و دید که چه بر سر قوانین خواهد آمد و آیا دولت ایالت متحده اجازه به تست و ورود این خودروها را به سراسر کشور خواهد داد یا خیر؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا