سایر نقلیهشهری

وضعیت پروژه ى هايپرلوپ در آمريكا

تا كنون بيشتر احتمالات و صحبت ها در رابطه با استفاده از هايپرلوپ در كشورهايى به جز امريكا بوده است. اما اخيراً اعلام شده است كه قرار است هايپر لوپ در خانه ى خود يعنى امريكا مورد استفاده قرار بگيرد.

شركت هايپرلوپ وان در لوس آنجلس ١١ مسير براى هايپرلوپ در آمريكا پيشنهاد داده است كه مى تواند به مقدار بسيار زيادى باعث كاهش زمان حمل و نقل مسافران و محموله هاى بارى شود.

 

شركت هايپر لوپ وان يكى از شركت هايى است كه قصد دارد اين پروژه ى مربوط به آينده را به واقعيت تبديل كند. در ابتدا ايلان ماسك در سال ٢٠١٣ آن را مطرح كرد. هايپر لوب مى تواند مسافران و محموله ها را از طريق لوله هايى در شرايط تقريباً خلاء با سرعت نزديك به سرعت صوت به حركت در بياورد.

فنلاند، روسيه و دبى تمايل به استفاده از هايپر لوپ را دارند، اما در اين هفته آمريكا نيز تمايل خود را براى استفاده از آن اعلام كرد. اين كمپانى مسيرهايى براى هايپرلوپ پيشنهاد داده است كه مى تواند ٣٥ ايالت در آمريكا را به هم متصل كند.

اين ١١ مسير در بين سه تيم تقسيم شده است كه اعضاى اين تيم ها با مهندسان شركت هايپرلوپ وان همكارى خواهند كرد تا بتوانند اين پروژه را توسعه دهند و محدوديت هاى آن را برطرف كنند.

مسيرهاى پيشنهادى شامل يك مسير ١٢١ مايلى(١٩٤كيلومتر) از سن ديگو به لس آنجلس و مسير ٢٥٧ مايلى(٤١٣ كليومتر) كه ميامى و اورلاندو را به هم متصل مى كند. مسير بعدى به مسافت ٦٤٠ مايل(١٠٢٩كيلومتر) در مثلث تگزاس (هوستون، دالاس، سن آنتونيو) و يك مسير ١١٥٢ مايلى(١٨٥٣كيلومتر) بين شاين و هوستون است. در مسير آخرى كه ذكر شد، طى اين مسافت با خودرو در حدود ١٧ ساعت زمان مى برد ولى اين مدت زمان براى هايپرلوپ ١ساعت و ٤٥ دقيقه است.

شركت هايپرلوپ وان در نوادا درحال تست اين سيستم حمل و نقل جديد است. مسافت تست اوليه ٥٠٠ متر (٠/٣ مايل) است. اگر اين تست ها موفقيت آميز باشند و این روش به طور صحیح پیاده سازی شود‏‏، امکان مسافرت افراد با سرعت بیشتر از سرعت معمول میسر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا