اخباراخبار داخلی

ادامه سرنوشت نامعلوم کارت سوخت

عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به دستور کار اخیر صحن علنی مجلس در خصوص حفظ یا حذف کارت سوخت گفت : با اجرای  سامانه هوشمند سوخت تاکنون حدود 146 میلیارد لیتر در مصرف سوخت صرفه جویی صورت گرفته است که عددی معادل 77 میلیارد دلار می شود.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : قطعا با این میزان صرفه جویی که بواسطه اجرای کارت سوخت در کشور صورت گرفته می توان اقدامات بزرگی را انجام داد.

وی تصریح کرد : در صورت حذف کارت سوخت ، رقم بسیار بالایی در مصرف سوخت کشور متضرر خواهیم شد و مسلما مصرف بنزین افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد : متاسفانه بر اساس گزارشات اعلامی ،حدفاصل ابتدا تا انتهای سال 95 حدود 3 کشتی بنزین در حساب های شرکت ملی نفت مفقود گردیده و مشخص نیست.

وی خاطر نشان کرد : اتفاقات اخیر در جریان مصرف سوخت در کشور همگی ناشی از سست شدن استفاده از کارت سوخت در عرضه بنزین بوده است.

وی با اشاره به اینکه حذف کارت سوخت و افزایش مصرف ناشی از این اقدام بی شک واردات بنزین را افزایش خواهد داد.

نماینده شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ثمرات اجرای سامانه هوشمند سوخت در کشور تاکید کرد : کنترل و توقفی که در سال 86 و همزمان با اعمال کارت سوخت در مصرف بنزین صورت گرفت ، مصرف روزانه بنزین را به حدود 150 میلیون لیتر رساند.

دلیگانی اظهار داشت : در صورت حذف کارت سوخت میزان قاچاق سوخت به شدت افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد : حفظ کارت سوخت تاثیری در روند فعالیت جایگاه های سوخت نخواهد داشت بلکه معتقدم نقش مثبتی در جریان کار آنها خواهد داشت و حساب و کار جایگاهها و میزان ورود و عرضه بنزین در جایگاهها مشخص تر خواهد شد.

وی به عنوان یکی از موافقان طرح حفظ کارت سوخت ،خاطر نشان کرد : با وجود تمام فراز و نشیب های در ایجاد سامانه هوشمند سوخت متاسفانه در دولت یازدهم در اصلاحیه بودجه 95 کارت سوخت حذف گردید و یک فوریت این طرح  در قالب « اصلاح ماده 1 قانون توسعۀ حمل‌ ونقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت » در سال گذشته و در صحن علنی رای آورد اما همچنان تعدادی از نمایندگان معتقدند که در صورت نبود کارت سوخت شرایط بد و نگران کننده ای در نظام توزیع سوخت و مدیریت مصرف در  کشور به وجود خواهد آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا