اخباراخبار خارجیاسلایدر

تویوتا FT-4X کانسپتی با ایده های عجیب

شرکت خودروسازی تویوتا در نمایشگاه خودروی امسال نیویورک با یکی از جذاب ترین خودروهای کانسپت خود یعنی FT-4X حاضر خواهد شد.

با اینکه این خودرو به خط تولید نخواهد رسید و برای کشف ایده های جدید خلق شده است، اما کاملا کاربردی است و به هدف جذب نسل جدید نیز طراحی شده است.

 

 

پلت فرم FT-4X توسط بخش TNGA شرکت تویوتا (Toyota New Global Architecture) طراحی شده که قبلا بر روی کمری 2018 و CH-R کراس اور نیز استفاده شده بود.

FT-4X همچنین از نظر اندازه نیز مشابه CH-R است، 424 سانتیمتر طول، 182 سانتیمتر پهنا و 162 سانتیمتر ارتفاع. با این که قصدی برای ساخت FT-4X وجود ندارد، تویوتا اعلام کرده است که می تواند آن را به یک موتور 4 سیلندر با یک گیربکس با  انتقال قدرت پیوسته CVT مجهّز کند.

این کانسپت در مرکز طراحی تویوتا به نام Calty در کالیفرنیا، خلق شده و آن ها ترجیح داده اند که استایلی یکپارچه و جعبه مانند داشته باشد. طبق گفته های شرکت دیزاین داخلی جذاب بوده و در همه نواحی حس چسبندگی را می توان لمس کرد و شاید جذابترین قسمت طراحی، به اصطلاح مولتی هچ (Multi Hatch) آن باشد. در نسخه خارج شهری، درِ عقب خودرو به سمت بالا و در نسخه شهری، درِ عقب از وسط به دو قسمت جدا و به سمت کناره ها باز می شود. از دیزاین های قابل تغییر نیز می توان به اضافه کردن یک پنجره با شیشه ی رنگی روی ستون C خودرو نیز اشاره کرد. FT-4X حتی یک دوربین GoPro یکپارچه در روی آینه سمت راست راننده دارد.

در داخل کابین نیز یک کیسه خواب بین دو صندلی جلو در زیر آرم رست (arm rest) ، یک محفظه رنگی و یک دستگاه پخش(رادیو) قابل جدا شدن که حتی می توان از آن در خارج از خودرو استفاده گردد، قرار داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا