اسلایدرموتور اسپرت

گرندپرى بحرين: هميلتون پنالتى گرفت، فتل پيروز شد

سباستين فتل راننده تيم فرارى موفق به كسب دومين پيروزى خود در فصل ٢٠١٧ در مسابقه ى بحرين شود. فتل در حالى كه هميلتون ٥ ثانيه پنالتى دريافت كرده بود با فاصله ى زمانى ٦/٦٦٠ ثانيه زودتر از هميلتون از خط پايان مسابقه گذشت.

قبل از استارت مسابقه تيم مكلارن اعلام كرد كه استافل وندورن به دليل مشكل فنى در مسابقه شركت نخواهد كرد. بوتاس كه در روز شنبه موفق به كسب پل پوزيشن شده بود، استارت خوبى زد و جايگاه اولى خود را در استارت حفظ كرد. اما در استارت فتل توانست از سد هميلتون بگذرد و جايگاه دوم را كسب كند. در پشت سر هميلتون نيز مكس ورشتپن با استارت خوب خود توانست جلوتر از هم تيمى خود دنيل ريكاردو قرار بگيرد و با دو رده صعود در جايگاه چهارم قرار بگيرد.

در دور هفتم مسابقه كيمى رايكونن كه استارت بدى داشت توانست در پيچ يك از فيليپه ماسا سبقت بگيرد و به جايگاه ششم دست يابد.

در دور نهم كوين مگنوسن به دليل خرابى موتور در كنار پيست متوقف شد.

در دور ١٢ فتل وارد پيت لين شد و تايرهاى خود را به سوپر سافت تغيير داد. پس از او ورشتپن وارد پيت لين شد، اما شانس با او يار نبود و يك دور پس از پيت استاپ در پيچ چهارم به دليل مشكل ترمز مجبور به ترك مسابقه شد.

در ادامه ى مسابقه در دور ١٣، برخوردى بين لنس استرول و كارلوس ساينز در پيچ ١ رخ داد و باعث خروج هر دو راننده از مسابقه و ورود خودروى ايمنى به پيست شد. در اين زمان مرسدس تصميم به انجام پيت استاپ براى هر دو خودروى خود كرد. هميلتون در ورودى پيت سرعت خود را به شدت كاهش داد تا مانع ورود ريكاردو به پيت لين شود كه اين عمل او منجر به دريافت ٥ ثانيه پنالتى براى او شد.

پس از خروج خودروى ايمنى از پيست، هميلتون به سرعت از ريكاردو سبقت گرفت.

فرناندو الونسو در دور ١٨ از پالمر راننده ى رنو سبقت گرفت و به جايگاه دوازدهم آمد. يك دور بعد نيز سبقت بسيار زيبايى از اريكسون راننده ى تيم سائوبر گرفت.

در دور ٢٤ رقابت بسيار زيبايى بين رايكونن و ماسا رخ داد كه در نهايت رايكونن از ماسا گذشت.

دور ٤١ هميلتون به پيت لين مى رود و ٥ ثانيه پنالتى خود را انجام مى دهد و با تايرهاى سافت در رده ي سوم به پيست بر مى گردد. در دور ٤٧ هميلتون از بوتاس گذشت .

خودروى سائوبر اريكسون نيز به دليل مشكل از مسابقه خارج شد. در دور ٥٥ نيز مكلارن، الونسو را به دليل مشكل فنى به پيت فراخواند و مسابقه ى او پايان يافت.

در انتهاى مسابقه همليتون فاصله ى خود را با فتل كاهش داد اما،در پايان فتل پيروز مسابقه ى بحرين شد، لوييس هميلتون جايگاه دوم و والترى بوتاس سوم شد. سريع ترين دور مسابقه نيز با زمان ١:٣٢.٧٩٨ به لوييس هميلتون تعلق گرفت. از ديگر موفقيت هاى رانندگان در اين مسابقه مى توان به جايگاه هشتمى رومن گروژان راننده ى تيم هاس و دهمى استبان اكتان راننده ى تيم فورس اينديا اشاره كرد. با اين پيروزى، فتل هم اكنون در جايگاه اول جدول قهرمانى قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا