اخباراخبار داخلی

سراتو 4 ستاره شد

جدیدترین گزارش کیفی خودروهای داخلی در اسفند ماه 95 در حالی توسط شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران (ISQI)، منتشر شد که از مجموع 41 مدل خودرو مورد ارزیابی در گروه سواری 4  مدل خودرو 4 ستاره و 11 مدل نیز سه ستاره کیفیت را کسب کردند.

بر اساس اخرین گزارش ارزشیابی کیفی خودروهای داخلی در اسفند ماه سال گذشته ، خودرو رنو ساندرو محصول شرکت پارس خودرو ، نیو مزدا 3 شرکت بهمن موتور ، گراند ویتارا ایران خودرو و همچنین کیا سراتو سایپا همگی موفق به  کسب 4 ستاره کیفیت شدند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که در مقایسه با بهمن ماه  95 تنها تغییر کیفی در خودروهای مورد ارزیابی در حوزه سواری مربوط به خودرو کیا سراتو گروه سایپا است که با افزایش یک ستاره کیفی نسبت به ماه قبل در اسفند ماه 4 ستاره شده است.

بر اساس گزارش کیفی خودروها در اسفند ماه 95 در مجموع 72 هزار و 666 دستگاه خودرو تولید شده است که 99 درصد از حجم تولیدات به گروه سبک و یک درصد دیگر به خودروهای گروه سنگین اختصاص دارد که از این تعداد 41 مدل مربوط به گروه سبک و 9 مدل در گروه سنگین است.

در گزارش این ماه نیز خودروها بر اساس سبک و سنگین و همچنین رده بندی قیمتی‌، مورد ارزیابی قرار گرفتند به طوری که در گروه سبک دو بخش وانت و سواری هر یک در جدولی مجزا مورد بررسی قرار گرفتند .

در اسفند ماه  امسال در بخش خودروهای سواری،  4خودرو 4 ستاره ،10 مدل خودرو سه ستاره ،5 مدل خودرو دو ستاره و 14 خودرو تک ستاره شدند.

در آخرین گزارش ارزیابی کیفی خودروهای سواری داخلی در اسفند ماه، در کلاس قیمتی بالای 100 میلیون تومان هر دو مدل خودرو نیو مزدا 3  محصول شرکت بهمن موتور و گراند ویتارا محصول شرکت ایران خودرو خراسان با کسب 4 ستاره به ترتیب در جایگاه اول و دوم در این رنج قیمتی قرار گرفتند ضمن اینکه در رده قیمت 75 تا 100 میلیون تومان از 3 خودرو مورد ارزیابی ، خودرو کیاسراتو محصول شرکت سایپا ، با کسب 4 ستاره کیفیت در جایگاه اول در این رنج قیمتی قرار گرفته است و پس از آن  تیگو5 مدیران خودرو و جک S5 محصول کرمان موتور به ترتیب با کسب 3 ستاره و 22 ستاره کیفی در جایگاه دوم و سوم در این رده قیمتی قرار گرفتند.

همچنین در رده قیمتی 50 تا 75 میلیون ، 7 مدل خودرو مورد ارزیابی قرار گرفتند که به ترتیب  آریزو 5  محصول مدیران خودرو ، چانگان CS35 سایپا کاشان  و برلیانس H330محصول شرکت پارس خودرو با کسب 33 ستاره کیفی در رده اول تا سوم قرار گرفته و پس از آن  جک J5محصول کرمان موتور و آریو محصول بن رو هر دو  2 ستاره کیفیت را کسب کرده و  در نهایت MVM 550 و لیفان X60 هر دو تک ستاره شدند .

در کلاس قیمت 25 تا 50 میلیون نیز 16 مدل خودرو مورد ارزیابی قرار گرفتند که به ترتیب رنو ساندرو  محصول پارس خودرو با کسب 4 ستاره کیفی در رتبه اول در این رده قیمتی قرار گرفت ، پس از آن پارس تندر شرکت پارس خودرو ، تندر 90 پارس خودرو ، تندر 900 اتومات ایران خودرو ، ، تندر 90 ایران خودرو ، پژو 206 معمولی و 206 SD ایران خودرو با دریافت 3 ستاره به ترتیب در رده های دوم تا 77 در این کلاس قیمتی قرار گرفته و دو خودرو نیوMVM315 مدیران خودرو و دنا شرکت ایران خودرو با کسب دو ستاره در رده های بعدی قرار گرفتند.

در آخرین کلاس قیمتی و زیر 25 میلیون تومان نیز تنها 5 مدل خودرو مورد ارزیابی قرار گرفتند و به ترتیب خودروهای تیبا محصول سایپا کاشان ، سایپا   X131، سایپا X132 ، و سایپاX111 سایپا کاشان و سایپا X131 پارس خودرو همگی با کسب یک ستاره به ترتیب در رده های اول تا پنجم در این گروه قیمتی قرار گرفتند.

در  گزارش کیفی خودروها در اسفند ماه 95، در مجموع  8 مدل خودرو در گروه وانت مورد ارزیابی قرار گرفتند.

در این گروه وانت تندر 90 با اخذ 3 ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص داده است.

در گروه وانت ، خودروها  در دو رنج قیمتی بالای 50 میلیون و زیر 50 میلیون تومان مورد ارزیابی قرار گرفتند که وانت پیکاپ فوتون دیزل محصول ایران خودرو دیزل  با کیسب 2 ستاره تنها خودرو در رنج قیمتی بالای 50 میلیون است.

در گروه زیر 50 میلیون نیز تنها وانت تندر 90 ایران خودرو موفق به کسب 3 ستاره کیفی شده است ، و پس از ان وانت سایپا X151 ، وانت مزدا تک کابین و وانت مزدا دو کابین بهمن موتور ، وانت نیسان تک سوز و وانت آریسان و همچنین وانت نیسان دو گانه سوز به ترتیب با کسب یک ستاره در رده های دوم تا هفتم کیفیت در بخش وانت و در رنج قیمتی زیر 50 میلیون قرار گرفتند.

4 دیدگاه

  1. ایکاش مینوشتین چکار کردن که کیفیت ماشین و یک ستاره بیشتر شده. روو بقیه ماشین هام انجام میدادن خوب. یا شاید سطح استاندارد رو اوردن پایینتر.البته طبق تجربه حالت دوم راحت تره واسه خودرو سازی ایران.
    کلا این ستاره دادن ها موثق نیستش نمره منفی خیلی بهتر بوود.
    الان تندر نود و 206 کاملا ایرانیزه چینی شده که سه ستاره گرفتن واقعا از نظر کیفی در یک حد هستن؟
    من که فکر نمیکنم

    1. شما مدل 95 یا 96 206 رو سوار شو بعد باور میکنی تمام سیستم ecuو emsو سیستم های مدیریت موتور 206از چین به مارک maifuآلمان تعویض شده گیریکس نیز و کلاچ هم بهینه شده 206 با این سیستم جدید مصرف سوختش حدود 7 است

  2. بحث راجع به کیا سراتو است اولا! در ثانی بنده واقعا بعنوان دارنده این خودرو از کیفیت آن بسیار راضیم تنها نکته منفی اینخودرو رنگ آمیزی آن است که یک افتضاح کامل است رنگ روی سپرها بقدری ضعیف است که با کوچکترین ضربه و خراشی آسیب میبیند کاش در گزارش قید میشد این افرایش و ترقی یک پله ای بخاطر افزایش کیفیت کدام قسمت و یا مونتاژ بهتر چه قسمتی بوده البته میتونم حدس بزنم این 1 ستاره اضافه شده برای تولید سراتو آپشنال است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا