آزمایش و مقایسه لیفان X60 و ام وی ام X33

جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۲ | 836 نظر

آزمایش و مقایسه لیفان X60 و ام وی ام X33

آزمایش: افشین خالدی- نریمان اصغریان  عکس: احسان شمس نیا – صبا سادات حقی

تب ورود خودروهای چینی به کشور بالا گرفته، عدم وجود تنوع در محصولات داخلی بهانه ای برای ورود خودروهای ارزان قیمت چینی شده. خودروهایی با برندهای جدید که مردم به صورت محدود با آنها آشنایی دارند، بسیاری از افرادی که این خودروها را می خرند خود را فردی ریسک پذیر معرفی می کنند.

اما واقعا این خودروها چقدر ارزش خرید دارند؟ شاسی بلندسازی یک سگمنت سخت در بین سازندگان خودرو است. چینی ها هم با وجود اینکه تجربه زیادی در خودروسازی ندارند به سرعت به سمت شاسی بلند رفته اند و با همان سرعت در حال نفوذ به بازار کشورمان هستند. در این مقاله با  آزمایش دو خودروی ام وی ام X33 و لیفان X60  سعی در شناسایی توانایی های این دو خودروی چینی داریم.

 

X33 VS X60 1+

طراحی

ام وی ام X33 یا همان چری تیگو حدود دو سال است که مهمان ایرانی هاست. با ظاهر آن آشنایی داریم، خودرویی که بی شباهت به ویتارا نیست، نمی توان به این راحتی به آن نمره قبولی داد. پیش از آنکه به طراحی کلی خودرو بپردازید فواصل بین برخی قطعات در ظاهر نظر را به خود جلب می کند. ابتدا تصور می شود با خطای مونتاژ روبرو هستید اما کمی دقت مشخص می شود اشکال از طراحی قطعات است جایی که فضای زیادی بین در عقب و گلگیر به وجود آمده از نمای پهلو ضربه سنگینی به طراحی خودرو زده است.

در ادامه اگر به جلوی خودرو بروید شاهد همین فضا به شیوه ای غیر حرفه ای تر در محل بسته شده درب موتور هستید به نحوی که تصویر می شود خودرو در آن ناحیه ضربه  خورده است . البته با وجود اشکال در طراحی قطعات در حالت کلی هماهنگی فرمی مناسبی بین 3 جهت خودرو می توان دریافت کرد.

img_2310

اما لیفان X60 وضعیت بهتری دارد. به سختی می توان اشکال طراحی قطعاتی در آن پیدا کرد ،به غیر از فضای ایجاد شده بین درب موتور و چراغها که مرتبا به شما این احساس را القا می کند که درب موتور باز است در مابقی قسمتها، قطعات به خوبی ساخته و پرداخته و مونتاژ شده اند. در حالت کلی ظاهر لیفان X60 با طراحی به روز تر که دماغه آن به نوعی به نظر تغییر یافته سانتافه است در قیاس با رقیب خود یعنی ایکس 33 بسیار چشم نواز تر است.

X33 VS X60 X60 (25)

فضای داخلی

با ایکس 33 شروع می کنیم، پس از ورود به کابین این خودرو با انبوهی از قطعات بسیار بی کیفیت پلاستیکی روبرو می شوید که شاید به سختی در خودروهای بسیار ارزان قیمت ایرانی هم نمونه آن را دیده باشید. موقعیت سواری ایکس 33 علیرغم صندلی های کوچک آن وضعیت بدی ندارد اما توقع یک صندلی با کیفیت و ارگونومیک را نداشته باشید. با توجه به ارتفاع آن راننده تسلط خوبی بر روی جاده دارد،آینه ها به اندازه کافی بزرگ هستند و دید عقب راننده هم متناسب است.

صندلی های عقب برای ایجاد فضای بار بیشتر به صورت خوابیده در می آیند ولی با توجه به نوع طراحی به صورت یک دست نخواهد شد و برای حمل اجسام یک تکه بزرگ وضعیت مناسبی ندارد. در دسترس بودن ادوات داخلی با توجه به سادگی کنسول خوب است و راننده می تواند در حین رانندگی به همه چیز دسترسی داشته باشد.

X33 VS X60 X33 (27)

اما لیفان X60 وضعیت بهتری دارد، پس از ورود به خودرو شما به یاد خودروهای ژاپنی خصوصا تویوتا راو4 می اندازد، البته بدون در نظر گرفتن کیفیت. فضای داخلی خودرو نسبت به ایکس 33 بسیار ظریف تر و با کیفیت تر است و مشخص است لیفان قصد داشته حداقل ها را در این خودرو رعایت کند اگر چه به رقبای ژاپنی و کره ای خود نزدیک نمی شود ولی نسبت به هم وطن رقیب خود چند پله بالاتر است و می تواند بازه قیمتی خود را توجیح کند.

رو دری ها با چرم مصنوعی دوخت و تزئین شده اند و جنس داشبورد از مواد نرم و براق است. کیلومتر شماره به صورت دیجیتالی است و با وجود اینکه از نظر زیبایی چندان بد به نظر نمی رسد اما راننده نیاز به دقت بیشتری برای خواندن سرعت دارد، صندلی های عقب لیفان بر خلاف ایکس 33 به صورت کامل با کف فضای بار هم سطح می شوند در نتیجه فضای مناسبی برای جابجایی  وسائل به وجود می آید.

صندلی های عقب لیفان به صورت پله ای به عقب می خوابند در حالیکه در ایکس 33 این قابلیت وجود ندارد، ایکس 33 قابلیت عقب رفتن صندلی را برای داشتن فضای پای بیشتر دارد که البته باز هم نمی تواند به فضای پای لیفان در حالت عادی دست پیدا کند. از دیگر برتری های لیفان در فضای داخلی می توان به سانروف بزرگتر، فضای بار بیشتر، سیستم صوتی بهتر، تسلط بیشتر بر جاده اشاره کرد.

X33 VS X60 X60 (34)

رانندگی

با استارت ایکس 33 و لیفان X60  تفاوتی در حین استارت دو خودرو ملاحظه نشده و  به راحتی استارت می خورند ، با توجه به عایق بندی بهتر X60 نفوذ صدا به داخل این خودرو کمتر از ایکس 33 است. در حرکت نیز این عایق بندی بیشتر به چشم می آید. در حالت درجا اگر بخواهید دور موتور در ایکس 33 بالا ببرید ابتدا کمی احساس خطر به شما دست پیدا می دهد، از آن جهت که عملکرد موتور هارشینگ شدیدی دارد این وضعیت در لیفان بسیار بهتر است.

حین رانندگی فرمان دو خودرو تیز است و حس خاصی را به راننده منتقل نمی کند. در ترمزگیری شدید X60  واکنش بسیار خوبی نشان می دهد و می توان به آن اعتماد کرد چیزی در ایکس 33 هم به صورت خفیف تر وجود دارد. دو خودرو از صدای گیربکس رنج می برند، ایکس 33 صدای زوزه مالکین را آزرده کرده و در لیفان صدای ناهنجاری که برخی اوقات منجر به تعویض گیربکس توسط نمایندگی شده مالک را دچار دردسر کرده است.

با وجود آنکه فاصله بین دو محور لیفان بیشتر از ایکس 33 است اما این لیفان است که به دلیل شاسی بهتر قدرت مانور پذیری خود را به ایکس 33 دیکته می کند، از دلایل دیگر وجود استرس بار در لیفان و سیستم تعلیق با کیفیت تر است. عبور از سرعت گیر ها با لیفان راحت تر است و احساس خطر کمتری به شما دست پیدا می کند. از نظر مصرف سوخت دو خودرو با توجه به قدرت موتور در وضعیت خوبی قرار دارند و هر دو خودرو با توجه به شرایط رانندگی و تعداد سرنشین در سیکل ترکیبی در بین 8 الی 9 لیتر مصرف سوخت دارند.

در بخش امکانات هر دو خودرو به سانروف مجهز هستند و صندلی های دو خودرو نیز از نوع چرم می باشد. تهویه دو خودرو از نوع دستی است. ایکس 33به گرم کن صندلی جلو نیز تجهیز شده است. از نظر امکانات ایمنی دو خودر مجهز به دو ایربگ برای سرنشینان جلو، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD هستند.

X33 VS X60 X60 (23)

تست تصادف

ام وی ام ایکس 33 توسط موسسه ایمنی استرالیا مورد آزمایش قرار گرفته که نتیجه بسیار ضعیف دو ستاره را دریافت نموده، در توضیحی که موسسه ایمنی استرالیا در مورد خودرو ارائه کرده به بدنه بسیار ضعیف خودرو اشاره نموده و خاطر نشان کرده ضربات شدیدی  به پا ، دست و سینه آدمک های تست وارد شده است. لازم به ذکر است کمپانی چری حاضر به ارائه خودرو به موسسه ایمنی استرالیا جهت ادامه تست تصادف برای برخورد از پهلو به بهانه فراخوان نشده است، در نتیجه این موسسه فقط برخورد از جلو را مورد آزمایش قرار داده است. اما لیفان فقط توسط موسسه ایمنی چین مورد آزمایش قرار گرفته و توانسته 4 ستاره را از آن تست برای خود بدست بیاورد اما با توجه به آنکه استاندارد تست در چین با استاندارد تست استرالیا متفاوت است نمی توان در این مورد دو خودرو را با هم مقایسه نمود.

11

موتور، گیربکس، عملکرد

ام وی ام X33  و لیفان X60 از موتورهای 4 سیلندر 16 سوپاپ با حجمهای 2.0 و 1.8 لیتر بهره می برند. هر دو خودرو از سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ بهره مند هستند. قدرت و گشتاور X33 به ترتیب 6 اسب بخار و 14 نیوتن متر بیشتر از لیفان است. با احتساب وزن 1375 کیلوگرمی ام وی ام و 1330 کیلوگرمی لیفان نسبت نیرو به وزن این دو خودرو تقریبا برابر است. لازم به ذکر است که ام وی ام از دریچه گاز سیمی و لیفان از دریچه گاز برقی سود می برد و به همین خاطر با فشردن پدال گاز اندکی تاخیر در لیفان نسبت به ام وی ام احساس میشد. البته این تاخیر در حدی نیست که زیاد آزار دهنده باشد و کم کم به آن عادت می کنید.

از آنجایی که سایز رینگ و لاستیک این دو خودرو دقیقا یکسان می باشد می توان از این عامل در شتاب و کشش فاکتور گرفت و فقط به مقایسه میزان سبکی یا سنگینی ضرایب گیربکس ها پرداخت. پس از بررسی گیربکس دو خودرو و سنجش دور موتور با استفاده از دستگاه و خواندن سرعت دقیق از روی GPS اینطور مشخص شد که دنده های 1 و 2 و 3 و 4 در لیفان سبکتر از ام وی ام هستند ولی دنده 5 لیفان با اختلاف قابل توجهی سنگینتر از ام وی ام بود.

سرعت در دور 3000 در دنده های 1 و 2 و 3 و 4 و 5 برای لیفان به ترتیب 27 و 45 و 64 و 87 و 98 و برای ام وی ام 24 و 44 و 63 و 84 و 106 بود.  متاسفانه به علت محدودیت زمانی فرصت تست کشش به صورت بغل به بغل میسر نشد ولی با توجه به ضرایب سنگینتر گیربکس ام وی ام و دریچه گاز سیمی و گشتاور بیشتر اینطور احساس میشد که در دورهای پایین در دنده های 1 تا 4 قویتر از لیفان عمل کند ولی با توجه به اختلاف زیاد در ضریب دنده 5 احتمالا برتری کشش در این دنده با لیفان است.

البته لیفان نیز با اینکه در دور 4200 به حداکثر گشتاور خود می رسد ولی در دورهای پایین انعطاف پذیری خوبی دارد و در رانندگی روزمره احساس کمبود کشش زیاد در آن احساس نمی شود که علت این امر علاوه بر تنفس خوب موتور در دورهای پایین (به لطف زمانبندی متغیر) تا حدی به خاطر شاتونهای بسیار بلند این موتور است که در تولید گشتاور مناسب در دور پایین موثر است.

IMG_2353

برای اینکه شتاب دو خودرو بهتر سنجیده شود تست شتاب توسط راننده یکسان انجام شد تا اثر مهارت راننده خنثی شود و تایم گیری با دستگاه مخصوص آغاز شد. اولین تست با X33 شروع شد. بار اول لانچ از حالت سکون با دور 4000 الی 4200 بررسی شد که به علت هرزگردی بیش از حد تایم خوبی به دست نیامد. بار دوم و سوم لانچ با دور موتور حدود 3800 انجام شد و برای اینکه هرز گردی به حداقل برسد به محض رها کردن کلاچ نباید پدال گاز را تخته کنید تا اندکی جلوی هرزگردی گرفته شود ، درست قبل از پایان هرزگردی پدال را تخته کنید و دنده ها را در دور 6000 تعویض کنید در نتیجه بهترین تایم ثبت می شود زیرا بعد از دور 6000 افت گشتاور شدید است و بالاتر بردن دور از 6000 سودی ندارد.

با اینکه درجه بندی ردلاین تا 6500 است ولی ام وی ام در دور حدود 6200 کات آف می کند. هنگام تایم گیری با لیفان مشخص می شود که این خودرو به علت برقی بودن دریچه گاز هنگام حرکت از حالت سکون دچار کپ زیادی می شود (مانند خودرویی که بدون خاموش کردن ESP بخواهد از حالت سکون لانچ کند) و باید مقداری با پدال کلاچ و گاز بازی کنید تا بتوانید این کپ را به حداقل برسانید.

دور موتور را به 4000 رسانده و کلاچ را رها کنید و بلافاصله پس از برطرف شدن کپ سریع پدال گاز را تا انتها فشار دهید و حرکت کنید. چون حداکثر توان لیفان در دور 6000 به دست می آید و در همین دور نیز کات آف می کند باید دنده ها دقیقا قبل از کات آف تعویض شوند تا توان موتور زیاد هدر نرود. البته باید دقت کافی داشته باشید تا موتور کات آف نکند در غیر این صورت تایم خوبی به دست نمی آید.

X33 VS X60 18.7.92 Dande 6 X33 vs X60 296

با مقایسه تایمهای 0 تا 100 به دست آمده در جدول انتهای مقاله مشخص می شود که از حالت سکون لیفان با وجود کُپی که در ابتدای حرکت داشت 0.4 ثانیه زودتر از ام وی ام به سرعت 100 رسید.

اگر این کُپ در ابتدای حرکت از سکون وجود نداشت لیفان به راحتی می توانست تایمهای زیر 13.0 ثانیه را ثبت کند. با بررسی های انجام شده مشخص می شود این کپ بیشتر از حالت سکون وجود دارد و اگر شتابگیری در حال حرکت از سرعت 10 یا 20 در دنده 1 آغاز شود این کپ خیلی کمتر می شود و لیفان تواناییهای خود را بهتر نشان می دهد. تستها در دمای حدود 25 درجه و ارتفاع 1350 متر از سطح دریا انجام شد.

X33 VS X60 X60 (20)

ارزش

هم اکنون لیفان X60 در بازار در حدود 63 میلیون تومان قیمت دارد و توانست به عنوان خودروی برتر آزمایش امروز خود را معرفی کند اما قیمت  ام وی ام ایکس 33 در حدود 60 میلیون تومان است، متاسفانه با توجه اشکالات عمده و اساسی خودروی ایکس 33 نمی تواند نسبت به قیمت پرداختی خود را توجیه کند، این درحالیست علاوه بر ضعف های طراحی و ساختاری دارای اشکالات کیفی نیز می باشد. به طور مثال با وجود آنکه تنها یک سال از کارکرد ایکس 33 مورد آزمایش می گذشت عایق بندی زیر گلگیر در حال جدا شدن بود که می تواند به پوسیدگی زود رس بدنه بیانجامد، این قضیه به کمپانی مادر یعنی چری باز می گردد که نتوانسته خودرویی با کنترل کیفی قابل قبول عرضه کند. در آزمایشی مشابه که توسط یک نشریه روسی انجام شده بود نیز مشابه این مسئله گزارش شده کنترل این موراد برای یک خودروساز که مدعی جهانی شدن است نباید آنچنان دشوار می بود و جا دارد این کمپانی با شنیدن اشکالات دست به اصلاحات متناسبی در این زمینه بزند. در پایان ضمن تشکر از آقایان مهدی واعظی و فرشاد آتاکشی زاده توجه شما را به جدول امتیازات دو خودرو پس از آزمایش جلب می نمایم.

X33 VS X60 18.7.92 Dande 6 X33 vs X60 090

لیفان

ام وی ام

نوع موتور

4 سیلندر خطی 16 سوپاپ DOHC

4 سیلندر  خطی 16 سوپاپ DOHC

حجم موتور

1794 سی سی

1971 سی سی

قطر سیلندر

79.0 میلی متر

83.5 میلی متر

کورس پیستون

91.5 ملی متر

90.0 ملی متر

نسبت تراکم

10.0 به یک

10.0 به یک

توان

133 اسب بخار در دور 6000

139 اسب بخار در دور 5750

گشتاور

168 نیوتن متر در دور 4200

182 نیوتن متر در دور 4300

ابعاد تایر

215/65/16

215/65/16

ضرایب گیربکس

دنده 1

اعلام نشده

3.583

دنده 2

————–

1.947

دنده 3

————–

1.379

دنده 4

————–

1.030

دنده 5

————–

0.821

ضریب دیفرانسیل

————–

4.313

وزن خالص

1330 کیلوگرم

1375 کیلوگرم

نسبت نیرو به وزن

100 اسب بخار برای هر تن

101 اسب بخار برای هر تن

شتاب صفر تا صد  (اندازه گیری شده با دستگاه)

13.2 ثانیه

13.6 ثانیه

صدای داخل کابین در حالت ایستاده و دور Idle

35 دسی بل

38 دسی بل

ظرفیت حمل بار

435 لیتر

405 لیتر

X33 VS X60 18.7.92 Dande 6 X33 vs X60 161

 

جدول امتیازات

ام وی ام X33

لیفان X60

میدان دید

7

8

سطح تجهیزات رفاهی

5

5

سطح ایمنی و تجهیزات

3

5

فضای سرنشینان

6

7

ارگونومی

6

8

نفوذ صدا به کابین

6

8

مصرف سوخت

7

8

واکنش موتور

6

7

گیربکس

6

6

کیفیت رانندگی

6

7

مانور پذیری

6

7

ترمز

6

7

کیفیت ساخت

3

7

گارانتی

5

5

ارزش در برابر مبلغ

3

7

مجموع

81

102

 


836 دیدگاه

  1. مهدی | تیر 4, 1398 | لینک نظر

    از نظر من تمام صحبت هایی که در این سایت هست همش دروغ هست این سایت فقط می خواد x33 رو خراب کنه اصلا به گیربکس ضعیف x60 اشاره نکرده است در حالیکه این ماشین در سربالایی های راحت گیر میکنه اما اینجا داره از قدرت این ماشین تعریف میکنه من نمی خوام بگم x33 بهتره ولی طبق تجربه ی خودم این سایت داره همچی رو دروغ می گوید. ولی کاش یه ماشین بود که ترکیبی از این دو تا بود خداوکیلی با تویوتا مقایسه میشد

  2. محمدرضا | تیر 20, 1397 | لینک نظر

    با سلام.لطفا منصفانه نقد کنید!فقط همین!حیف وقت ک برا خوندن این مطلب گذاشتیم!

  3. مسعود | خرداد 16, 1397 | لینک نظر

    از مطلب مفیدی ک گذاشتید کمال تشکر رو دارم

  4. royksoop | فروردین 12, 1397 | لینک نظر

    نه mvm (چری) و نه لیفان (x60) اصلا خودرو های قابل اعتنایی نیستن کسانیکه مدام ازین خودروهای چینی تعریف میکنن هموز با یه خودروی خوب مثل نیسان یا تویوتا یا مزدا رانندگی نکردن

    • در پاسخ به: royksoop

      رامین | فروردین 12, 1397 | لینک نظر

      شما تونستی با پول اینها این برندهایی که نام بردید رو سوار بشید چینی سوار نشید اونوقت

  5. شهاب | اسفند 22, 1396 | لینک نظر

    بین خرید ام وی ام و لیفان دو به شک هستم کسی می تونه من رو راهنمایی کنه

    • در پاسخ به: شهاب

      علی | فروردین 11, 1397 | لینک نظر

      سلام از سال ۹۴ ایکس ۶۰ دارم و فوق العاده راضی هستم. نسبت به پولی که میدی یه سر و گردن بالاتره

  6. امید | آبان 29, 1396 | لینک نظر

    تعریف علکی از ایکس60نکنید ام وی ام خیلی بهتره من خودم تو کار ماشینم….

  7. رهگذر | شهریور 22, 1396 | لینک نظر

    در نقد شما بیشتر از ایکس 60 طرفداری شده و شاید در شرایط تست عملکرد بهتری نشون داده و از لحاظ رفاهی امکانات بهتری داشته باشه اما اگر بخوایم از لحاظ رضایتمندی حساب کنیم ام وی ام از نظر موتوری و فنی عملکرد بهتری داشته چون هر کی ایکس 60 خریده بعد از چهار ماه با هزینه های سنگین تعمیرات رو به رو شده اما دارندگان ام وی ام سال ها از ماشینشون استفاده کردند و راضی هستند !

    • در پاسخ به: رهگذر

      علی | فروردین 11, 1397 | لینک نظر

      من که از ۹۴ تا حالا با هیچ هرینه سنگینی ماجع نشدم دوست من. کمی منطقی باشیم.

  8. آرمین | شهریور 18, 1396 | لینک نظر

    آقا این بیچاره ایکس 33 رو پیکان کردین در حالیکه اگه سوار هردو شوید ایکس 33 بهتر از اونه

    • در پاسخ به: آرمین

      xcv | آذر 6, 1396 | لینک نظر

      دوستمون انگار از شرکت کرمان موتور پول گرفته که در باره ی ایکس سی و سه ایقد بد گفته
      ایفان x60رو کرمان موتور میزنه
      x33رو مدیران خودرو
      و این دو شرکت له شدت با هم در رقابتن
      الان شما برید محصولات مدیران خودرو رو ببنید حیلی بهتر از محصولات کرمان موتور هستند.

      • در پاسخ به: xcv

        س | اردیبهشت 29, 1397 | لینک نظر

        کرمان خودرو, مدیران خودرو, راین خودرو, ارگ دیزل و بم خودرو همه و همه در خودروسازی ارگ جدید بم تولید میشه.

  9. آرمان | خرداد 17, 1396 | لینک نظر

    با سلام اینجا در بالا نوشته که لیفان از دریچه گاز برقی است ولی ام وی ام از دریچه گاز سیمی نه اینطور نیست در حالی که ام وی ام از دریچه گاز برقی است ولی لیفان دریچه گاز سیمی لطفا توضیحات اشتباه ندید

    • در پاسخ به: آرمان

      amin | خرداد 17, 1396 | لینک نظر

      ليفان رو نميدونم اما ام وي ام كه خودم دارم دريچه گاز برقي داره

    • در پاسخ به: آرمان

      محمد | خرداد 18, 1396 | لینک نظر

      لیفان دریچه گازش برقیه مکث اول حرکت به همین دلیل و همچنین دوستانی صفحه می سوزونن هم به دلیل این که با این نوع گاز رانندگی نکردن

    • در پاسخ به: آرمان

      محمد | مرداد 23, 1396 | لینک نظر

      اتفاقا متن کاملا درسته شما اشتباه فهمیدی

  10. علی یوسفی | فروردین 10, 1396 | لینک نظر

    دوستان..اینجا میتونیم درمورد موارد و مشکلات احتمالیمون رودر رو صحبت کنیم
    تبادل اطلاعات x60 سواران در تلگرام
    lifanX60iran@

  11. احسان | آذر 29, 1395 | لینک نظر

    باسلام
    با تشکر – اگر مشکلات x60 با این پیشنهاد های ساده شما قابل حل است ، چرا و به چه دلیل خود شرکت کرمان موتور جهت رفع اساسی این مشکلات این اقدامات را انجام نمی دهد ؟؟؟؟ و بدلیل عجز و ناتوانی در رفع مشکلات – رسما” توقف x60 دنده ای را اعلام کرده است !!!!!!!!!!! در ضمن یکی از کار های کثیف و پلید این شرکت فروش 2 نرخی x60 بوده که قیمت رسمی 61 میلیون که بصورت مستقیم به مردم فروخته شده و نیز از طریق دلال های این شرکت در بازار آزاد 50 میلیون عرضه شده و میشود . این شرکت در عرض یکسال قیمت تمامی خودرو های تولیدی خود را از 5 میلیون تا 12 م افزایش داده است . !!!!!!!!!!!!!
    در تاریخ صنایع خودرو سازی چنین هرج و مرج و گرانفروشی بی سابقه است .

  12. علی | آذر 22, 1395 | لینک نظر

    سلام به دوستان. من خیلی از کامنتها را خوندم و دوست ندارم مشغول جواب دادن به افرادی باشم که x60 سوار نشده و فکر میکنند تنها ماشین پژو 405 و پرشیا و 206 می باشد در حالیکه 30 ساله که این ماشینها فقط اسمشون عوض شده و ماهیتا همان پژو قارقارک هستش. به قیمت هر X60 دو تا پرشیا میتوان خرید بنابراین بهتره به بیراهه نریم.
    من دارای مدرک مهندس مکانیک از دانشگاه سراسری (نه آزاد) و مسئول فنی کارگاه خودرو هستم و تمام ماشینها را تعمیر میکنم. برای X60 سوارها پیشنهادی دارم که بهتره انجام دهند. در آنصورت مطمئن باشند سوار بهترین ماشین متوسط به بالا شده اند:
    1- اگر خودروی شما در گارانتی است کلاچ خودرو را عوض کرده و از نوع دمپردار نصب کنید. که پیشنهاد سازنده اصلی این خودرو یعنی ریکاردو انگلستان است. و متاسفانه کرمان موتور خودش مقصره.
    2- چهار عدد شمع پایه کوتاه ایریدیومی بخرید و شمع ماشینتون را عوض کنید مطمئنا ماشین شما قدرتش اضافه خواهد شد و در سربالایی 20-25 درجه از هر ماشینی جلو میزنید.
    3-این ماشینها پیستون بزرگند سعی کنید از بنزین سوپر در هر ماه دوبار استفاده کنید و از روغن بسیار مرغوب استفاده نمایید.
    4- اکثر مردم از کم شدن قدرت موتور پس از مدتی صحبت میکنند لازم است بدانید کاتالیست این ماشینها به خاطر ناسازگاری با بنزین آلوده و ناخالص ایران سریعا اکسیده شده و لوله اگزوز را کیپ میکنند بهترین کار اینست که یک انباره کوچک بدون کاتالیست در وسط اگزوز قرار دهید که به شدت صدای موتور را میکاهد و تازه خودرو شما مثل تولیدات ایران خودرو مثلا پرشیا بدون کاتالیزور می شود.
    محسنات
    تولید آزبست در خودرو X60 صفر است طبق قوانین چین تولید آزبست ممنوع می باشد.
    بسیار جادار است و صندوق بزرگی دارد و برای مسافرت عالی است.
    پرشتاب است و تیز و رانندگی باهاش لذت بخش.
    قطعاتش کمی گران است ولی اصل انگلیسی قطعاتش هم موجوده.
    یک ماشین تایید شده اروپایی است که متاسفانه با دخالت و اعمال نظر کرمان موتور فقط در جهت سرازیری سود بیشتر به جیب کیفیت بعضی قطعات فوق الذکر پایین اومد.
    در مدل برزیلی، (شرکت ریکاردو انگلستان-چین) بر روی X60 سوپر شارژ گذاشته شده و بخاطر همین جزو ماشینهای پرفروش چین در آمریکای جنوبی است.
    ماشین بسیار مقرون به صرفه است و با یک دیاگ کامل میتوان مصرف سوختش را نزدیک 7 در 100 کیلومتر نگه داشت.

    • در پاسخ به: علی

      مهرداد | اسفند 25, 1395 | لینک نظر

      دوست عزیز سلام .
      ممنون از اطلاعاتی که گذاشتی . دوتا سوال دارم . اول کلاچ دمپر دار رو از کجا باید گرفت و چه مارکی ؟ دوم این که خود شما رو کجا میشه پیدا کرد تا برای کارهای ماشین مزاحمتون بشم. اگه ممکنه و برای مدیریت سایت اشکالی نداره شماره تماستون رو اعلام کنید.

      • در پاسخ به: مهرداد

        امیرحسین | آذر 22, 1396 | لینک نظر

        این تیکه دانشگاه آزادت ماروکشت جناب مهندس من هم دانشگاه آزاد خوندم وسراسری هم قبول شدم الانم دبیر هنرستانم ولی کلا وقتی مانیفولد هوای ایکس ۳۳رو باانگشت فشار دادم مثل پفک فروریخت اگه همه قطعات این خودرو اینجوری باشه که خدابخیر کنه

    • در پاسخ به: علی

      +hvi | فروردین 4, 1396 | لینک نظر

      چشم مهندس مکانیک دانشگاه سراسری

    • در پاسخ به: علی

      محسن | مرداد 18, 1396 | لینک نظر

      خداوکیلی زشت تر از این ماشین وجود داره؟؟مهندس دانشگاه سراسری

      • در پاسخ به: محسن

        مجتبی | آذر 21, 1396 | لینک نظر

        خیلی ممنون از راهنماییتون مهندس دانشگاه غیر آزاد

        • در پاسخ به: مجتبی

          حسین | دی 21, 1396 | لینک نظر

          خدایی فقط دنبال واکنش نشون دادن هسینا و اصلا کاری ب موضوع ندارین. برادرمون خواست بگه پرستیژش بالاس درس خونده اینکاراس از راهنماییتون متشکرم من ام وی ام میخرم بین ایکس 60 و 33