اخباراخبار خارجی

رنو RS 2027 معرفی شد

رنو به طراحان اش اجازه داد تا در میدان نمایشگاه خودروهای شانگهای بتازند و نتیجه ای بدست بیاورند که شما نتوانید چشم از آن بردارید. رنو کانسپت ویژن R.S 2027 همان نتیجه خارق العاده است که می تواند مفهومی از خودروهای فرمول یک در سال 2027 باشد.

بزرگ ترین قسمتی که طراحان رنو در زمان طراحی شان به آن دقت کرده اند، امنیت خودرو بوده است. مرگ ناگهانی Jules Bianchi در اثر برخورد در گرند پری 2014 ژاپن باعث متمرکز شدن دوباره حواس ها بر امنیت جان انسان ها شد. برای مثال راننده ها ملزم شدند هنگام کار کارکنان در کنار پیست از یک سرعتی بیشتر نرانند. در این خودرو تکنولوژی خودران استفاده شده است و توانایی جلوگیری از برخورد خودروها و بروز حوادث را دارد.

راننده ها برای کاهش آسیب در هنگام تصادفات در محفظه ای از جنس پلی کربنات می نشینند که یک حالت سایه بان مانند ایجاد کرده و یکی از ایرادهایی که می توان از این نوع محفظه ها گرفت آن است که طرفداران نمی توانند قهرمان خود را درون خودرو ببینند، اما طراحان رنو در این مدل این ضعف را برطرف کرده و دید خوبی از راننده را به تماشاچیان داده اند.

طراحی چراغ های خودرو بسیار زیبا انجام شده است و LED ها در داخل چرخ ها و قسمت های آیرو-دینامیک به خوبی کار گذاشته شده اند. این خودرو که تنها 600 کیلوگرم وزن دارد به لطف پیشرانه هیبریدی آن که شامل یک موتور 6 سیلندر V شکل توربو و دو موتور الکتریکی می شود، می تواند در مجموع بیش از 1300 اسب بخار تولید کند.

کمپانی رنو پیش بینی کرده است که در 10 سال آینده حجم گنجایشی مخازن سوخت خودروها به نصف کاهش پیدا می کند و به همین دلیل R.S 2027 را به باتری هایی با گنجایش و انرژی زیاد مجهّز نموده و این خودرو می تواند در مسیر پیت لاین تنها از موتورهای الکتریکی اش استفاده کند و در هنگام لزوم از سیستم هیبریدی اش برای به حرکت در آوردن هر چهار چرخ استفاده کند.

طبق گفته Cyril Abiteboul مدیر ارشد مسابقات رنو، یکی از هدف های تیم رنو این است که با طرح های خود، بیشتر هواداران این رشته را به سمت تیم خود بکشانند. او همچنان از مشتاق بودن این تیم برای شنیدن نظرات و ایده های جامعه مسابقه دهندگان و هواداران درباره این طرح مفهومی، سخن گفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا