اخباراخبار خارجیچینی

تیگو کوپه: چرى را وارد بازار خودروهاى اسپورت می کند

يك روز قبل از شروع نمايشگاه خودروى شانگهاى ٢٠١٧ چرى از مدل تیگو  کوپه  Concept رو نمايى كرد. اين خودرو در واقع پيش نمايشى از SUV اسپورت آينده ى اين خودرو ساز است كه قرار است جايگزين مدل تیگو 7 شود. اين خودرو بسيار زيبا به نظر مى رسد، ظاهرى قدرتمند و اسپورت و عضلانى كه به نظر مى رسد از مدل مفهومى چرى FV2030 ٢٠١٦ الهام گرفته شده است.

به نظر اين خودرو زيباترين محصول چرى تا اين زمان است. رسانه هاى چينى اعلام كرده اند احتمال توليد اين خودرو بسيار زياد است. اگر اين خودرو به توليد انبوه برسد و شباهت زيادى به اين خودروى كانسپت داشته باشد، مطمئنماً تأثير شگرفى بر فروش چرى خواهد داشت و اين دقيقاً همان چيزى است كه چرى به آن احتياج دارد. زيرا در اين صورت خودروهاى توليد انبوه چرى وارد بخش جديدى مى شوند كه چرى تا قبل از اين هرگز جرأت ورود به اين بخش را نداشته است. با توجه به اينكه قيمت تیگو7 ١٦٠ هزار يوان است، خودروى جديد نيز قيمتى در اين حدود و شايد كمى كمتر خواهد داشت.

در تمام بخش هاى داخلى اين خودرو از آلكانترا استفاده شده است. كه آن را بسيار زيبا كرده است. طراحى داخل آن ساده و زيبا است. دو صفحه ى نمايش بر روى داشبورد قرار دارد. اين خودرو تصويرى از خودروهاى آينده ى اين خودروساز را نشان مى دهد. ديگر احتياجى به داشبورد بزرگ و سنگين نيست. تمام عمليات ها بر روى همان دو صفحه ى نمايش انجام مى شود و هر آنچه شما نياز داشته باشيد فراهم است.

فقط قسمت دريچه ى تهويه هوا جدا شده است كه جلوه ى خاصى به داخل خودرو داده است.

صندلى هاى اين خودرو خيلي رضايت بخش نيستند، اما مطمئناً در نمونه ى توليد انبوه از اين صندلى ها استفاده نخواهد شد.

دريچه هاى خروج هوا و دو اگزوز بسيار زيبا در عقب خودرو قرار دارند. همچنين يك چراغ سر تا سرى در پشت خودرو تعبيه شده است.

چرى اطلاعاتى درباره ى موتور و پيشرانه ى اين خودروى كانسپت اعلام نكرده است. با توجه به وجود اگزوزها اين خودرو نمى تواند برقى باشد. قوى ترين موتورى كه چرى در اختيار دارد، موتور توربو ١/٥ ليترى با قدرت ١٤٧ اسب بخار است اما به نظر نمى رسد كه اين موتور بتواند براى خودرويى به اين سايز مناسب باشد. به احتمال زياد خودروى توليدى نهايى كمى از اين خودروى مفهومى بزرگتر خواهد بود.

اگرچه بسيارى از خودروسازان قبل از شروع نمايشگاه شانگهاى از خودروهاى خود رونمايى كرده اند، با اين حال اين ازدحام در اين نمايشگاه بسيار زياد است به طورى كه پوشش خبرى براى خبرنگاران بسيار سخت شده است. برنامه ريزى شده است بيش از ١٥٠ خودرو در اين نمايشگاه رونمايى شوند. به همين دليل رونمايى و معرفى خودرو قبل از شروع نمايشگاه كار معقولى به نظر مى رسد.

2 دیدگاه

  1. الکانترا نوعی چرم مرغوب است درست مثل ناپا که نوعی چرم مرغوب همراه با چوبکاری در قسمت های مختلف خودروهای لکسوس کادنزا اپتیما و جنسیس است
    چینی ها هر چه تلاش میکنند متاسفانه نمیتونن خودرویی با حداقل های استاندارد بلحاظ فنی تهیه و تولید کنند موتور 147 اسبی و این وزن و این حجم بعید میبینم بتونه شتاب قابل قبول و کشش داشته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا