اخباراخبار خارجی

احیا برند آلمانی براگوارد بعد از پنجاه سال

نمایشگاه اتومبیل شانگهای آن قدر بزرگ است که گاهی خبرنگاران برخی رونمایی ها را از دست می دهند. این دقیقا اتفاقی است که برای Borgward Bxi7 اتفاق افتاد و باعث شد این شاسی بلند چینی خیلی چراغ خاموش معرفی شود.

Borgward جز برندهای شکل گرفته توسط خودروسازان آلمانی است و حالا با رونمایی محصول جدیدش وضعیت خودرا احیا کردهاست. پیش از این در سال 20155 شاهد عرضه نسخه برقی BX7 و پایان بیش از پنج دهه سکوت این برند بودیم. حالا ظاهر خارجی این خودرو بسیار مشابه BX7 است ولی کمی طراحی سپرهای آن دستخوش تغییرات شده است.

در  واقع طراحی این خودرو را می توان تا حد زیادی به شکل نمونه به روزرسانی شده BX7 توصیف کرد. البته تغییراتی نیز به ویژه در بخش داخلی وجود داشته که شامل کنترل های دیجیتال، روکش های دو رنگ صندلی ها و البته بسته باتری ساخت شرکت جنرال الکتریکش می شود.

شرکت Borgward با پشتیبانی شرکت کامیون سازی Beiqi Foton چین کار می کند و در صدد است که امسال تاسیسات تولیدی جدیدی را احداث کند. لذا گمان می رود خط تولید شاسی بلند BXi7 ازسال آینده به بهره برداری برسد.

متاسفانه در  حال حاضر اطلاعات بیشتری در این زمینه دردسترس نیست.

9 دیدگاه

  1. اگر به این زودی ها وارد بازار ایران شد بدونید که چینیه ولی اگر با التماس بعد چند سال یه شرکت تونست نمایندگی بگیره یعنی المانی و اگر محصولاتش وارد خود المانشد و فروش داشت اونوخت میشه گفت هنوز المانی فعلا که چینی ها خریدنش حالا ببینیم چه بلایی سرش میارند

    1. پونی جان چینیه اصلا 1 درصد هم فکر نکن آلمان پشت قضیه باشه از ماه آینده ثبت نامش در بهمن خودرو بهمراه آسا فاو بسترن بی 30 نیو (اسم ببین یه تریبی میخواد حملش کنه) شروع میشه
      کلا ولوو همین خودرو و بخشی از فولوکس و شورولت 70 درثد پژو و 60 درصد رنو را شرکت های دانگ فنگ و فاو و چانگان تولید میکنند توجه کن تولید نه مونتاژ اتفاقا همین ماه پیش بود که مشتریان فولوکس و شورولت به کیفیت پایین و مشکلات اونها اعتراض کرده بودند البته به محصولات تولیدی چین وگرنه شودولت و فولوکس اصلی کماکان کیفیت دارند اما این خودرو کاملا در اختیار بیجی و تحت فوتون است

      1. من میگم شما دروغ میگی
        اگه راست میگی منبع بده برای حرفات که 70 درصد پژو و 60 درصد رنو رو شرکتهای چینی تولید میکنن
        منتظرما ثابت کن رو هوا حرف نمیزنی قصه هم تعریف نکن مبع بده واسه حرفات همین

          1. دیدی گفتم دروغ میگی!
            اینجا گفته 14% سهام پژو رو شرکت دانگ فنگ و دولت فرانسه قراره بخرن که خبریم از امضا شدنش نیست مگه نگفتی 70% پژو رو چین تولید میکنه پس 70% چی شد!? این از دروغ اول!
            مگه نگفتی 60 درصدش رو چین تولید میکنه منبعت بابت تولید 60% رنو توسط چینیا چی شد!? این از دروغ دوم!
            درباره تولید محصولات از رده خارج هم کجاش برات عجیبه مگه کره ای ها محصولات بروزشون رو به ایران دادن برای مونتاژ!? اونام محصولات از رده خارجشون مثل پراید و ریو و سراتو رو دادن به ایران برای مونتاژ چیش برات عجیبه بگو ماهم بدونیم!
            دروغ گفتن تو دنیای امروزی دیگه به راحتی گذشته نیست دل انگیز

      2. درست المان دارند می چسبونند بهش تا به چند برابر قیمت بفروشن حالا بهمن مونتاژکنه بیاد تو بازار ببینیم واقعا موتور گیربکس خود فولکس روشه اگر اینجوری باشه و قیمت مناسب نسبت به بقیه چینی ها بهتره ولی نمیشه گفت المانی والسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا