اخباراخبار داخلی

هاوال HB-03 کانسپت

اگر یک خودروی چینی می خواهید که امتحان خود را پس داده باشد کافی است کمی نگاهی به خودروهای رونمایی شده در نمایشگاه خودرو شانگهای داشته باشید. بعد از معرفی مدل Tiggo توسط چری، تیم طراحی کننده در شرکت هاوال نشان داد که می تواند خودرویی به خوبی HB-03 را به دنیا معرفی کند. اگرچه این خودرو یک کانسپت است اما همین SUV می تواند آینده خودروهای هاوال را به ما نشان دهد.

این خودرو بدون شک زیباست. در قسمت جلوی خودرو چراغ هایی کشیده که می توان گفت بی شباهت از چراغ های مدل X تسلا نمی باشد به چشم می خورد. جلو پنجره هم شباهت قابل توجهی به جلو پنجره لکسس سری NX دارد و تمام قسمت های عقب خودرو از چراغ های عقب گرفته تا خم شدن سقف خورو همه و همه ما را یاد BMW X6 می اندازد. خط های کناری که از جلو تا عقب خودرو کشیده شده اند، مانند خط هایی است که ما در پورشه ماکان می بینیم.

پس تا به اینجای کار متوجه شدیم که در طراحی بدنه تقریبا از شرکت های دیگر الهام گرفته اند اما در زیر کاپوت HB-03 هاوال سنگ تمام گذاشته و 100 درصد تکنولوژی بکار رفته در آن، مخصوص خود شرکت هاوال است. قدرت این خودرو از یک سیستم هوشمند هیبریدی تامین می شود که 268 اسب بخار و 450 نیوتن متر را می تواند تولید کند.

مانند اکثر خودروهای هیبریدی، این خودرو هم می تواند در حالت های مختلف رانندگی، رانده شود. با حالت هیبریدی شروع به کار کنید و در ادامه بصورت خودکار بین حالت موتور 1.5 لیتری توربو و یا تنها موتور الکتریکی، به ادامه مسیر بپردازید. همچنین موتور برقی و بنزینی این خودرو در بهترین حالت می تواند خودرو را در 9 ثانیه از صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت برساند.

شاید چشم گیر ترین قسمت خودرو، حالت تمام الکتریکی آن باشد که با متکی بودن به باتری های عقبی 13kWh اش می تواند 65 کیلومتر را بدون هیچ سر و صدایی بپیماید. باتری ها هم با برق شهری در حدود 4 ساعت شارژ کامل می شوند و در هنگام حرکت نیز سیستم بازگرداننده انرژی از طریق ترمز ها هم مقداری انرژی را به باتری ها باز می گرداند.

داخل خودرو اسپرت تر و روشن تر است و غالبا از رنگ نارنجی استفاده شده است اما فیبر کربن هم به خوبی در میان آن رنگ های نارنجی جای گرفته است و این ترکیب رنگ فضای خودرو را بازتر نشان داده و حس راحتی بیشتری در خودرو بوجود می آورد.

هاوال HB-03 اگرچه امروزه تنها یک کانسپت در نمایشگاه خودروهای شانگهای است اما همین کانسپت ها هستند که باعث رشد زودتر شرکت ها و تکنولوژی شده و ما را به نقطه ایده آل مان نزدیک می کنند.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا