رکورد شکنی بازار خودروی اروپا

پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | 2 نظر

رکورد شکنی بازار خودروی اروپا

بازار خودروی اروپا با ثبت رقم 1.92 میلیون دستگاهی فروش  در ماه مارس رکورد تازه ای را از خود به جای گذاشت که نه تنها بیشترین میزان فروش در همه دوران است بلکه جهشی 10.5 درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

به گزارش خبرخودرو، از امکانات دیگر حائز اهمیت در این بخش آن است که اروپا به کمک این رقم فروش توانست برای اولین بار ایالات متحده را کنار بزند و پس از چین با 2.02 میلیون دستگاه در ماه مارس، در رتبه دوم پرفروش ترین بازار بزرگ دنیا قرار بگیرد.

در حال حاضر اروپا خود دارای پنج بازار بزرگ است و ایتالیای آن در ماه مارس با جهشی 17.4 درصدی در رده دوم جدول رشد فروش قرار دارد. پس از آن اسپانیا با 12.7%، آلمان با 11.4% و بریتانیا با 8.4% در رده بعدی قرار دارند. در واقع از میان سی بازار این منطقه شانزده مورد رشد فروش دو رقمی را تجربه کرده اند و تنها پنج مورد رشد منفی داشته اند. اما یونان در صدر جدول قرار دارد و در ماه مارس رشد چشمگیر 49.5 درصدی را داشته است.

با این عملکرد مناسب بازارهای اروپایی مسلما شرکت های خودروساز فعال در آن نیز فروش خوبی داشته اند. در میان 52 برند حاضر در اروپا 26 برند نه تنها رشدی فوق العاده داشته اند بلکه موفق به ثبت بیشترین میزان فروش تاریخ خود شده اند. فولکس واگن که همچنان بزرگترین برند خودروساز در اروپا است رشدی 3.9 درصدی را داشته است. فورد دومین خودروساز بزرگ بازار قاره سبز رشدی 15.9 درصدی را به  ثبت رسانده و رنو نیز در رده سوم فروش قرار گرفته است. البته بایستی گفت که در این ماه فولکس واگن گلف جایگاهش را به فورد فیستا داده و هم اکنون این خودرو عنوان پرفروش ترین خودروی اروپا را در اختیار دارد.


2 دیدگاه

  1. sunmartin | اردیبهشت 14, 1396 | لینک نظر

    احمد جان بازار اروپا اتفاقا بازار بزرگیه
    این اختلاف نظر ها همیشه وجود داره اگه نبود که بک مدل و یک
    نوع خودرو مثلا فقط رنو میساختند برای کل دنیا اما بخاطر گوناگونی نظران رقابت و سلایق مختلف برندها ایجاد شدند

  2. Ahmad1986 | اردیبهشت 14, 1396 | لینک نظر

    آقای پونی کار یادته هی میگفتی اروپا 400 میلیون جمعیت داره و بازار اروپا کجا بازار امریکا کجا سانمارتینم 0.2 ثانیه بعد تاییدت میکرد و برات ❤ میذاشت!???
    متن بالارو بخون نوشته بازار اروپا بعد بازار چین دومین بازار پرفروش دنیاست و امریکا سوم شده!
    حالا قبول داری اشتباه میکردی!?