اخباراخبار داخلی

رفع ابهام قانونی اخذ گواهینامه برای غایبان سربازی

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه برای اخذ گواهینامه نیازی به داشتن کارت پایان خدمت نیست، گفت: معاونت قوانین مجلس در راستای رفع ابهام استفساریه قانونی را به ستاد کل نیروهای مسلح ارایه کرده است.

الیاس حضرتی ، در واکنش به اظهارات رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر عدم تعیین تکلیف داشتن یا نداشتن کارت پایان خدت برای اخذ گواهینامه از سوی مجلس، گفت: دریافت گواهینامه بدون نیاز به کارت پایان خدمت قانونی بود که به دلیل مغایرت‌های با قوانین قبل اجرا نشد، در حقیقت طبق قانون قبل مشمولان غایب سربازی با مراجعه جهت اخذ گواهینامه دستگیر و به مراجع ذی‌ربط تحویل داده می‌شدند یعنی به این افراد نه تنها گواهینامه داده نمی‌شد بلکه آنها را دستگیر و راهی خدمت سربازی می‌کردند اما در قانون جدید هیچ منعی برای اخذ گواهینامه در نظر گرفته نشده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با توجه به مشکلات مذکور ستاد کل نیروهای مسلح از معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی درخواست استفساریه‌ای کرده بنابراین بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با معاونت قوانین مجلس پاسخ شفاف و روشن این سوال حدود دو ماه پیش داده شد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: به موجب استفساریه این قانون، قانون جدید اخذ گواهینامه اهم بر قانون قبل است و باید این قانون یعنی اخذ گواهینامه بدون نیاز به کارت پایان خدمت برای اجرا در دستور کار قرار گیرد.

سردار موسی کمالی درباره اینکه آیا قانون دریافت گواهینامه بدون تعیین تکلیف سربازی اجرایی می‌شود یا خیر، گفته است: این قانون دارای ابهام است و با مواد 10 و 58 قانون خدمت وظیفه عمومی و ماده 611 آیین‌ دادرسی کیفری در تعارض است. ان‌شاالله با تعامل با مجلس وپس از رفع این تناقضات این قانون اجرایی شود.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا