اخبارفناوری و تکنولوژی

کمک Nvidia به تویوتا برای گسترش خودروهای خودران

طبق گزارش ها دو شرکت Nvidia و Toyota تیمی برای گسترش و بهبود تکنولوژی خودروهای خودران تشکیل داده اند.

ساخت خود خودرو از یک طرف یک سری چاش ها دارد و پیشرفت و گسترش سیستم الکتریکی و نرم افزارهای آن هم یک سری، مخصوصا اگر آن خودرو طوری طراحی شده باشد که بخواهد بدون دخالت انسان رانده شود. این همان دلیلی است که تویوتا را مجبور به تشکیل تیمی با Nvidia کرده است تا بتواند سیستمی با توانایی بالا را داشته باشند که این تعداد زیاد سنسور و دیتا را که خودرو نیاز دارد را مدیریت کند.

خودروهای خودران مقدار بسیار زیادی اطلاعات را تولید می کنند. دوربین، انواع رادارها، سنسورهای تعیین مسافت (LiDar)، اطلاعات ترافیکی و خیلی ابزارهای دیگر همه و همه نیاز هستند تا در کسری از ثانیه پردازش شوند و خودرو بهترین واکنش و عملکرد را به نمایش بگذارد.

تویوتا و Nvidia برای توسعه پلت فرم Drive PX AI که یک سیستم محاسبه گر و کمکی برای خودروهای خودران است، با هم همکاری خواهند کرد. از هوش مصنوعی این پلت فرم برای تجزیه و تحلیل بهتر حجم زیاد اطلاعاتی که از سنسورها آمده استفاده می شود تا بازده و کارایی افزایش یابد و سیستم بتواند در هر شرایطی به بهترین نحو وظایف اش را انجام دهد.

تویوتا برای 20 سال است که با هدف کاهش و به صفر رساندن مرگ و میر جاده ای بر روی تکنولوژی خودروهای خودران کار می کند و این هدف نهایی آن ها است. در راستای همین همکاری با Nvidia نیز آن ها گسترش سیستم های خودران را سرلوحه کار خود قرار داده اند و می خواهند آن را به حدی ایمن و توانا برسانند که به هدف دیرینه ی خود برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا