ایران خودرو در ۱۰ سال آینده ۲۳ خودرو با پلتفرم جدید تولید می کند

دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | 12 نظر

ایران خودرو در ۱۰ سال آینده ۲۳ خودرو با پلتفرم جدید تولید می کند

«هاشم یکه زارع» امروز (سه شنبه) در امضای قرارداد 10 جانبه بین المللی طراحی و تولید پلتفرم محصولات جدید ایران خودرو در محل شرکت ساپکو افزود: صنعت خودرو در همه جای جهان پیشران و لوکوموتیو سایر صنایع است.
به گفته این مقام مسوول، سال گذشته بیش از یک میلیون و 3000 هزار خودرو در کشور تولید شد که اگر صنعت خودروسازی نبود، باید افزون بر 13 میلیارد دلار ارز از کشور خارج می شد؛ این در حالی است که تولید خودروهای داخلی با یک بیستم این ارز انجام شده است.
وی با اشاره به عقد نخستین قرارداد بین المللی خودرویی با پژو با اجرایی شدن برجام و راه اندازی نخستین خط تولید پژو 2008 با حضور رئیس جمهوری در هفته گذشته، خاطرنشان کرد: اواخر امسال خط تولید خودروی 301 و در فاز بعدی خودروی 208 پژو نیز وارد مدار تولید خواهند شد.
یکه زارع تصریح کرد: این مهم با تکیه بر انتقال دانش و فناوری، رسیدن به 700 درصد داخلی سازی و صادرات 30 درصد محصولات اجرایی می شود.
وی با اشاره به امضای قرارداد مشارکت با سه شرکت خارجی دیگر د آینده نزدیک، یادآور شد: صنعت خودرو برای توسعه خود نمی تواند فقط نگاه به داخل داشته باشد.
این مقام مسوول با اشاره به عقد قرارداد پلتفرم، تاکید کرد: مقوله های موتور، گیربکس، اکسل و دیگر موارد در بحث پلتفرم دیده شده و در اجرای آن حتی از مشارکت شرکت های بوش و کندیدنتال و شرکت های قطعه ساز داخلی استفاده می شود.

 

وی بیان کرد: نخستین محصول این پلتفرم در دو سال و نیم آینده وارد بازار خواهد شد و برای تولید خودروهای صندوق دار، هاچ بک و حتی برقی و هیبریدی از آن برنامه ریزی شده است.
یکه زارع گفت: از توانمندی دانشگاه های صنعتی امیرکبیر و شریف برای طراحی و تولید خودروهای الکتریکی و هیبریدی در این پروژه استفاده شده و طی 10 سال 23 محصول مختلف از این پلتفرم تولید می شود.
به گزارش ایرنا، قرارداد و تفاهم نامه 100 جانبه بین المللی برای طراحی و تولید پلتفرم محصولات جدید ایران خودرو امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل شرکت ساپکو امضا شد.
در این پروژه پنج شرکت خارجی از آلمان، کره جنوبی، ایتالیا و بلژیک و پنج مشارکت کننده داخلی یعنی دانشگاه های امیرکبیر و شریف، انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت ایران خودرو حضور دارند.


12 دیدگاه

  1. سینا | تیر 17, 1396 | لینک نظر

    اره جون خودشون ! 10 سال دیگه هم باز همون ال لگن ، پارس ، 405 ، پرایدبورگینی ، نیسان ابی ، ازین جور چیزا هست…

  2. امیر | تیر 7, 1396 | لینک نظر

    10 سال دیگه باز همون پراید رو تولید میکنن فقط چراغهای شو باز عوض میکنن

  3. امیررضا | خرداد 31, 1396 | لینک نظر

    تازه دارن از خواب زمستانی بیدار میشن.پس از اینهمه سال سر هم کردن ماشینای رده خارج فرانسه پلید و بازی کردن با جان و مال مردم.تازه فهمیدن که باید برن سراغ طراحی پلتفرم و موتور و اینجور چیزا و همینا که تا چن سال پیش میگفتن خودروهای هیبریدی هیچ اینده ای ندارن و اینا تو اولویتشون نیست الان رفتن باز از خارجی ها منت کشی کنن که بیان با اینا همکاری کنن برای ساخت ماشینای جدید.هر چند اونا الانم اینکارو نمیکردن اما حالا که دیدن با ادامه تولید این اشغالای داخلی دیگه مقابل تازه واردا قافیه رو میبازن مجبور شدن برن سراغ شرکتهای دیگه که بیان برای اینا ماشین طراحی کنن.و درست مثل سمند بعد از چند سال یه چیزی میارن تولید میکنن باز بعد بیست سال سراغ دیگران و قرارداد تازه میبندن.و من یجایمیرنیجایدم قراره جدیدی که فرانسه بیاره اینجا تولید کنه و به خورد مردم بده برخی با پلتفرم قدیمی داخلی مونتاژ بشن و این یعنی فناوری یا چیز خاصی نصیب ما نمیشه.و حالا هم قراره طی ده سال اینده یه سری به صورت این صنعت خسته و کوفته بکشن .ولی ماحصل اینکار هر چه که باشد باید دولت و خودروسازان و قطعه سازا بدونن که این بدون رقابت رشد نخواهد کرد و تا زمانی که تعرفه واردات به اندازه دیه ده انسان کامل باشد تحولی صورت نخواهد گرفت.حتی اگر فناوری وارد بشه که البته دیگران هم مسلما فناوری مهم و یا خیلی بروز را به اینها نخواهند داد و این کاملا بدیهیست.و بخاطر و جلوگیری از خروج شدید ارز از کشور اینها مجبورند این بچه تنبل را نگهدارند.امیدوارم خودروسازی ما اینده خوبی داشته باشه البته فقط امیدوارم

  4. باسلام وخسته نباشیدمن موردی رادیدم که از ضعیف بودن رنگ خودرو تازه تحویل گرفته اچ سی کراس اتوماتیک ناراضی بود من خودم شخصا درصدد بررسی این موضوبرامدم ویک مورد هم خودم بعینه بررسی کردم بیک مورد اچ سی کراس مشکی برخوردم که رنگ یکنواخت نبودودوندون بود شما را بخدا یک کم دقت کنید حیفه این همه هزینه برای یک موردی که فکرنمیکنم برای شماچندان هزینه ای داشته باشد ناقص باب دل خریدار از اب درنیاد چون من خودم هم درنوبت تحویل هستم متشکرم

  5. علی | خرداد 21, 1396 | لینک نظر

    خخخخخخخ….شرایط فروش متنوع…محصولات متنوع….پلتفرم های متنوع….

  6. باباخانی | خرداد 17, 1396 | لینک نظر

    همینای که زایدین بزرگ کنید 23 تا پلتفرم پیشکش

  7. دانيال | اردیبهشت 27, 1396 | لینک نظر

    بله ميان ٢٣ تا خودرو ميدن ٢٠ تاش سايزه بدنه شبيه هم مثلا ده تا سدان ميزنن تو سايزه اتاق سمند،بطوريكه گلگير ظرفيت رينگ ٢٠ رو داره اما رينگ ١٥ ميندازن روش،يا صفرتا صدش ٢٠ ثانيس يا فرزند ناقص الخلقه ايي مثل دنا ميشه،ايرانخودرو نميتونه خودرو ساز بشه با اين كيفيت مواد داشبورد يا اين طراحي بدنه و رينگ،با موتورهاي ضعيف كم حجم،ياد گرفته سدان بزنه فقط تو سايزه پژو پارس،انگار توانايي كار تو زمينه اتاقي مثل سوناتارو ندارن،بهتون قول ميدم تو اون پلت فرم ها هم خبري از سدان هاي خانوادگي بزرگ با موتورهاي مثل موتور آزرا نيست،حالمون از محصولات داخلي بهم ميخوره

  8. amin | اردیبهشت 26, 1396 | لینک نظر

    بابا یه کم مثبت اندیش باشید نیمه پر لیوانو ببینید

  9. Pony car | اردیبهشت 25, 1396 | لینک نظر

    دوستان يادمان باشد كه ما ساليان دراز تحريم بوديم و به تازگي با كشورهاي صنعتي در حال مشاركت هستيم تجربه و تاريخ نشان داده كه در جمهوري اسلامي جناح اصلاح طلب بيشتر به دنبال ارتباط برد برد با غرب است و اين را از دولت روحاني مي توان فهميد من خود به شخصه چهار سال پيش با شنيدن اينكه اروپا و امريكا به ما هواپيما بدهند و قرار داد خودرويي با كشورهاي صنعتي ببنديم خنده ام مي گرفت ولي اكنون اين دولت با تمام كاستي ها و كارشكني هاي دلواپسان خيلي از ناممكن ها را ممكن ساخت

  10. رضا | اردیبهشت 25, 1396 | لینک نظر

    خودروسازی در ایران برای رفاه مردم تعریف نشده است. برای همین است که بیش از 90% تولیدات
    خودروسازان داخلی را پراید و پارس و سمند و…با موتور و گیربکس بیست سال پیش دنیا را تولید
    می کنند انهم با کیفیت فاجعه و قیمت گران!!

  11. حبیب | اردیبهشت 25, 1396 | لینک نظر

    سنگ بزرگ علامت نزدن است …..سالهاست که از این وعده ها شنیدیم و آخرش بازم ماشینهای 30 سال پیش رو هی چراغهاشو عوض میکنید یا داشبوردشو تغییر میدید و با یه اسم جدید به مردم میفروشید ….مثلا همین دنا خدا وکیلی چه فرقی با سمند داره ؟!!!! آیا موتورش یا گیر بکسش یا سیستم تعلیقش عوض شده ؟ نه فقط با یه ال سی دی یه میلیونی 15 میلیون از مردم پول اضافه میگیریم …و جالب اینکه مردم استقبال هم میکنند !!!!!