موتور اسپرت

گرندپرى اسپانيا، استراتژى اشتباه فرارى پيروزى هميلتون

مسابقات فرمول يك اين هفته با گرندپرى اسپانيا وارد اروپا شد.

در روز شنبه لوييس هميلتون راننده ى تيم مرسدس موفق به كسب پل پوزيشن شد و در روز يكشنبه در جايگاه اول قرار گرفت. پشت سر او نيز به ترتيب سباستين فتل و والترى بوتاس قرار گرفتند. فرناندو آلونسو نيز توانست براى اولين بار در اين فصل با مكلارن خود به مرحله ى سوم تعيين خط راه يابد و در جايگاه هفتم قرار بگيرد.

مسابقه با استارت عالى فتل شروع شد و او در همان ابتدا توانست رده ى اول مسابقه را در اختيار بگيرد.

والتری بوتاس با استارت خوب خود به لوئیس همیلتون هم تیمی خود نزدیک شد، اما کیمی رایکونن و مکس ورشتپن با دیر ترمز کردن به بوتاس رسیدند.

بوتاس هنگام طى كردن پيچ کنترل ماشین را از دست داد و با رایکونن برخورد كرد در همین حال رایکونن نیز با ورشتپن برخوردى داشت، و هر دو راننده از مسابقه خارج شدند. همچنين در استارت مسابقه فليپه ماسا با فرناندو الونسو برخورد كرد و باعث شد تا آلونسو كه در روز تعيين خط توانسته بود رده ى هفتم را كسب كند از پيست خارج شود و رده هاى زيادى را از دست بدهد.

بعد از استارت مسابقه فتل در رده ى اول، هميلتون دوم و بوتاس سوم قرار داشتند.

در بين ليدرهاى مسابقه فتل اولين كسى بود كه به پيت رفت و با تايرهاى سافت در رده ى چهارم پشت سر ريكاردو به پيست بازگشت اما به سرعت از او سبقت گرفت. بعد از گذشت چند دور، لوييس هميلتون وارد منطقه ى پيت شد و با تايرهاى مديوم و با در رده ى سوم به پيست بازگشت.

در اين زمان رقابت بين بوتاس و فتل بود. فتل سعى مى كرد رده ى اول بوتاس را تصاحب كند. فتل زمان زيادى را پشت سر والترى بوتاس از دست داد اما در آخر موفق به گذشتن از او شد. هميلتون نيز از بوتاس به راحتى سبقت گرفت و در رده ى دوم قرار گرفت.

بعد از سبقت همليتون از بوتاس، بوتاس نيز به پيت لين آمد و تايرهاى خود را به نوع مديوم تغيير داد.

در دور ٣٤ ماسا و وندورن با يكديگر برخورد كردند كه نتيجه ى آن اعلام وضعيت خودروى ايمنى مجازى بود. در دور آخر وضعيت خودروى ايمنى مجازى، لوييس هميلتون به پيت لين رفت و با تايرهاى سافت به پيست برگشت.  دور بعد فتل به پيت لين رفت و تايرهاى مديوم را انتخاب كرد. فتل در هنگام خروج از پيت لين داخل پيچ را بست و  باعث خروج هميلتون از پيست شد. در اين زمان رقابت شديدى بين هميلتون و فتل رخ داد ولي در آخر هميلتون موفق شد از سد فتل بگذرد و جايگاهى كه در استارت از دست داده بود را بار ديگر به دست بياورد. همچنين موتور والترى بوتاس نيز به دليل قديمى بودن سوخت و اين راننده نتوانست مسابقه را به پايان برساند. و در آخر نيز هميلتون پيروز مسابقه ى اسپانيا شد، در رده هاى بعدى نيز فتل در رده ى دوم و ريكاردو در رده ى سوم قرار گرفت.

 

از شگفتى هاى اين مسابقه مى توان به ورلاين اشاره كرد را رانندگى بسيار خوبى را از خود ارائه داد. و در پايان در رده ى هشتم قرار گرفت. در اين مسابقه هميلتون توانست با استراتژى متفاوت و بهتر پيروز مسابقه شود. سريعترين دور مسابقه نيز با زمان ١:٢٣.٥٩٣ به لوييس هميلتون تعلق گرفت. در حال حاضر سباستين فتل با ١٠٤ امتياز در صدر جدول قهرمانى قرار دارد و فاصله ى او با هميلتون ٦ امتياز است. در رده بندى تيمى نيز مرسدس با ١٦١ امتياز در رده ى اول قرار دارد فرارى نيز با ١٥٣ امتياز در رده ى دوم قرار دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا