یک خودروی تمام برقی رسما فاتح نوربورگرینگ شد

شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | 1 نظر

یک خودروی تمام برقی رسما فاتح نوربورگرینگ شد

آیا شور و هیجان رکورد شکنی لامبورگینی هوراکان Performante در مسیر نوربورگرینگ را به یاد دارید؟ خوب در واقع حالا بایستی همه آن ها را فراموش کنید چرا که در این بخش مدعی کاملا جدیدی حاضر شده است.

اگر از رویدادهای مسیر پرهیاهوی نوربورگرینگ خبر ندارید بایستی بگوییم که حالا عنوان سریع ترین خودروی قابل تولید جهان در مسیر مذکور متعلق به یک خودروی تمام الکتریکی است. Nio EP9 یک ابرخودروی محدود است که توانسته ظرف مدت 6 دقیقه و 45.900 ثانیه مسیر نوربورگرینگ را پشت سر بگذارد و نه تنها رکورد آن را جابه جا کند بلکه هوراکان Performante را با 6:52.011 پشت سر بگذارد.

Nio حالا با انتشار ویدئویی این خبر را به صورت رسمی اعلام کرده و از رکوردشکنی خود توسط راننده ای به نام پیتر دامبرگ خبر داده است.

ایر خودروی Nio EP9دارای بیشینه توان 1341 اسب بخار است. چهارموتور الکتریکی آن می توانند ظرف مدت تنها 2.7 ثانیه سرعتش را از صفر به صد کیلومتر برساعت برسانند. این خودرو توانست در مسیر نوربورگرینگ به شتاب 2.53 و بیشینه سرعت 230 کیلومتر بر ساعت نزدیک شود. Nio EP9 دارای تولید بسیار محدودی است و تاکنون تنها شش دستگاه از آن تولید شده است. البته قرار است این تعداد به شانزده دستگاه برسد.


1 دیدگاه

  1. amin | اردیبهشت 30, 1396 | لینک نظر

    اين خودرو ساخت كجاست؟