آفروداخبار خارجی

نیسان Titan XD با کیت آفرود

 

Overland Expo فرصتی برای تولیدکنندگان کوچک است تا بتوانند خودروهای آفرود خود را که مجهّز به وسایل کمپینگ است را به نمایش بگذارند. اما این بدان معنا نیست که جایی برای شرکت های بزرگ و معروف نیست، بلکه آن ها می توانند در این گردهمایی خلاقیت و توانایی خود را به همگان اعلام کنند. شرکت نیسان نیز یک پروژه را با وسایل کامل کمپینگی بر روی مدل Titan XD پیاده سازی کرده است، خودروی آفرودی که طراحی شده است تا در بیابان ها سفر کرده و به کمپینگ زدن بپردازد.

 

این پروژه طراحی شده است تا توانایی بالای Titan XD را در سفارش سازی شخصی با وسایل موجود در بازار نشان دهد. چه با وسایل خود شرکت نیسان، چه با برندهای دیگر. با بکارگیری یک دست رینگ های مخصوص آفرود به همراه لاستیک های Nitto Ridge Grappler و سیستم تعلیق و ساسپنشن تنظیم شونده (self-leveling) این خودرو می تواند سواری نرم و راحتی در مسیرهای ناهموار ارائه دهد در حالی که حداقل ارتفاع مورد نیاز کف خودرو تا سطح زمین را که برای مواقع آفرود لازم است را نیز تنظیم کند.

در نمونه استاندارد قدرت این خودرو از یک موتور دیزلی 5 لیتری تامین می شود و می تواند 310 اسب بخار و 752 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. همچنین می تواند 5733 Kg وزن را یدک بکشد و یا 1098 Kg را حمل کند. این خودرو نیز در دو نمونه تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل(چهار چرخ متحرک) ارائه می شود.

 

نیسان خیلی مشتاق است تا مدل Titan را در نمونه استاندارد کارخانه قدرتمند نشان دهد اما شکی نیست که با این لیست بالا بلند تغییراتی که در Titan XD Pro-4X انجام شده است، آن را خیلی قوی تر از مدل پایه کرده باشد. سپر، کاپوت ، شل گیر های کناری و جا پاهای کناری جدید باعث خشونت آمیز جلوه دادن ظاهر خودرو شده اند. چراغ ها و نور افکن های آن هم گشت و گذار در شب را ایمن تر کرده است. وسیله دیگری که آفرود بازی را ایمن تر کرده است یک بکسل بند است که با کابل اش می تواند شما را از هر محیط چسبنده ای رها سازد.

 

زمانی که شما پس از گردش های شبانه برای استراحت توقف می کنید خیالتان از این بابت راحت است که خوابی آسوده خواهید داشت چراکه  خودرو مجهّز به کیت کامل استراحت شبانه است. بالای حفاظ های کناری، سینی ای متناسب با سایز محفظه و چادر خواب ضد آب که از برند Leitner Designs است، قرار داده شده و در زیر سینی از عقب تا جلو باربندهای معروف Rhino Rack استفاده شده است. همچنین یک یخچال کوچک، محفظه آب ، بیلچه و جعبه کمک های اولیه هم تعبیه شده.

اگر تمام این لوازم پاسخ گو نیازهای شما نیست ، یک پاتریوت X2 Off Road Adventure نیز می توانید همراه خودرو خود بخرید. اغلب این یدک ها قابلیت استفاده در شرایط آفرودی را ندارند اما X2 از این قاعده استثنا بوده و با سیستم تعلیق قابل تنظیم اش به راحتی می تواند پا به پای شما در هر شرایطی شما را همراهی کند و در آخر روز هم فضایی برای پخت و پز، یخچالی برای نگهداری مواد غذایی و مهم تر از همه تخت خوابی مناسب در اختیارتان قرار دهد.

در حال حاضر نیسان هیچ برنامه ای برای فروش این پروژه توانمند ندارد اما هر شخصی که مشتاق داشتن چنین خودرویی است می تواند با تهیّه همین وسایلی که در عکس ها موجود می باشد، خود به ساخت خودروی همه فن حریف خود بپردازد و حتی لذت بیشتری را هم ببرد چرا که وقتی از صفر تا صد کارهای خودروی خود را خودتان انجام می دهید سرانجام خیلی بیشتر از نتیجه کار لذت خواهید برد تا وقتی که حاضر و آماده خودرو را تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا