برنامه شرکت چینی جیلی برای خرید لوتوس

شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶

برنامه شرکت چینی جیلی برای خرید لوتوس

غول خودروسازی چین، جیلی، به گزارش روزنامه فایننشال تایمز قصد خرید بخش اعظمی از سهام شرکت لوتوس را دارد.

طبق شرایط مورد توافق در این معامله، جیلی سرمایه گذاری زیادی در شرکت پروتون که مالک کمپانی لوتوس می‌باشد انجام خواهد داد و 49 درصد سهام این شرکت خودروسازی مالزیایی را خریداری خواهد کرد. در کنار این سهام 49 درصدی، جیلی کنترل لوتوس را بر عهده خواهد گرفت و بین 50 تا 75 درصد از سهام این شرکت بریتانیایی به جیلی خواهد رسید. این معامله در صورتی که اتفاق بیفتد یک خودروساز اروپایی دیگر را به شرکت‌های زیر مجموعه این برند خودروسازی چینی اضافه خواهد کرد، شرکتی که در حال حاضر دو کمپانی ولوو و شرکت تاکسی لندن را در کنار برند جهانی جدید خود لینک &کو در زیر مجموعه خود دارد.

به گزارش روزنامه فایننشال تایمز، علاقه جیلی به خرید شرکت لوتوس از تخصص این شرکت چینی در مواد اولیه کامپوزیتی و روش‌های ساخت سبک نشات گرفته است. جیلی این تکنولوژی را قابل انتقال به مدل‌هایی که داخل چین به فروش می‌رساندمی‌داند. خودروهای سبک‌تر به جیلی کمک خواهند کرد تا این کمپانی به راحتی بتواند از پس قوانین و مقررات آلایندگی در چین که روز به روز سخت‌ترمی‌شوند بر بیاید.

در مورد برند لوتوس، فایننشال تایمز گزارش می‌دهد که جیلی با سرمایه گذاری زیاد در آن قصد دارد خون تازه‌ای در رگ‌های این خودروساز بریتانیایی وارد کند. به اعتقاد برخی کارشناسان، این معامله می‌تواند لوتوس را به روزهای خوب خود باز گرداند، سال پیش فروش لوتوس با کاهش 242 دستگاهی به 1584 دستگاه رسیده بود. بین جیلی و پروتون، خودروساز چینی با استفاده از ظرفیت‌های مهندسی پروتون قصد دارد خودروهای راست فرمان بیشتری را در آسیا به فروش برساند.

این معامله به احتمال زیاد همین امروز نهایی خواهد شد. شرکت DRB هایکام که مالک فعلی پروتون می‌باشد، در اطلاعیه‌ای به بازار بورس مالزی توضیح داده که ممکن است سهام خود را در بورس به صورت موقت بلوکه کند.

آیا مالکیت چینی جدید برای لوتوس اتفاق خوبی خواهد بود یا نه؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


بدون دیدگاه